Pagina 3 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 5 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 41

Discussie: De Tijd Vliegt / National Geographic

  1. #21
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    dat weet ik, maar dan zou je toch in ieder geval Kiel opnieuw kunnen interviewen? Linzel woont tegenwoordig in het buitenland dus dat gaat ook niet zo makkelijk. ik kan zelf in ieder geval al genoeg vragen bedenken die ik aan de heer Kiel zou willen stellen, je zou denken dat de maker van deze documentaire ook met zo'n gevoel rondlopen?

  2. #22
    Geregistreerd
    28 juli 2008
    Locatie
    Numansdorp
    Berichten
    174

    Standaard

    Gisteren naar het 3e deel over de MLD en ML-KNIL zitten kijken.
    Vond het een "warrig" verhaal. De MLD en de KNIL werden steeds door elkaar gebruikt en ook met de tijdslijn gebeurde dat. Jammer want er waren best goed deskundigen aan het woord. Ook de beelden klopten dikwijls niet met wat je zag. Een Auster die land op de 1e Karel Doorman is geen Firefly en meer van dat soort dingen. Het neerschieten en redden van Idzerda in WW2 boven Nieuw Guinea kwam in de periode van dat gebied na 1950 aan bod. Ook was er weinig tot niets over Sq 18 en 120 en de opleiding in Amerika. Het was dus slecht gemonteerd en de hoeveelheid reclames was ook bijna 50 % van de uitzending. Jammer om zo'n stuk voor veel mensen onbekende Nederlandse geschiedenis zo te verkrachten.

  3. #23
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    De samenhang tussen wat werd verteld en dat wat je zag was meestal ver te zoeken en soms ronduit onjuist, in dit geval lag dat denk ik niet aan de deskundigen maar aan het
    gebruikte en/ of gebrek aan materiaal (Harvards-onder meer in de rol van Zero's) en hoe stop je zo'n onderwerp in 30 tot veertig minuten. Delen v/h getoonde materiaalstaat ook op de DVD Luchtvaart uit de Hollands Glorie serie.

  4. #24
    Geregistreerd
    13 december 2012
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grasshopper Bekijk bericht
    De samenhang tussen wat werd verteld en dat wat je zag was meestal ver te zoeken en soms ronduit onjuist, in dit geval lag dat denk ik niet aan de deskundigen maar aan het
    gebruikte en/ of gebrek aan materiaal (Harvards-onder meer in de rol van Zero's) en hoe stop je zo'n onderwerp in 30 tot veertig minuten. Delen v/h getoonde materiaalstaat ook op de DVD Luchtvaart uit de Hollands Glorie serie.
    De beelden van de Dornier Do24 die gisteren te zien waren , zijn deze deel van een andere docu ?

    Ik was wel zéér onder de indruk van de Broome raid . . je zal er maar geweest zijn zeg . . . .

    Mvg,

    Bart

  5. #25
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Het kwam zeer chaotisch over, de Seafury in beeld, en andere vliegtuigen die er jaren later kwamen, hebben ze dan zo weinig materiaal? Er waren toch ook beelden van CW's, Brewsters en Mitchells ? Niets of weinig van gezien. En heel veel reclame wat me begon te irriteren, Jammer.

  6. #26
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    ja inderdaad heel veel reclame, de afleveringen zouden 45 minuten duren, dus gooien ze er 3 reclames in, terwijl dat er normaal altijd 2 waren (en volgens mij duurt de aflevering zelfs 40 minuten, en dat word dan nog opgevuld met 'preview' stukjes van wat je over 7 minuten toch al te zien krijgt). en dan zit je ook nog eens 3 avonden achter elkaar naar dezelfde reclames te kijken ieder reclame blok (ze hebben maar 3 reclame onderwerpen geloof ik). ik begrijp diegenen wel die dit opnemen zodat ze de reclame's kunnen doorspoelen, tis vrij irritant.

  7. #27
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Bart,
    Mooie, authentieke beelden van de Do24, Catalina en de Ryan STM (land- en waterversie)
    staan op de Hollands glorie DVD tevens wat andere motorkisten * jets en (civiel & mil) en iets over het Korps Luchtwacht Dienst. Er staan géén beelden over Broome op.

  8. #28
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik vond de ML-KNIL / MLD aflevering veruit de beste tot nu toe. De sprekers waren goed ingevoerd en wisten interessante dingen te vertellen.
    Je merkt, zoals al is opgemerkt, dat de regisseur/editor waarschijnlijk beschikt over weinig beeldmateriaal en het dus moeilijk was om de beelden aan te laten sluiten op het verhaal.

  9. #29
    Orca45 Guest

    Standaard

    Goedendag,

    Is er misschien iemand weet waar ik de herhaling van deel 3 terug kan zien, heb overal lopen zoeken, maar kan hem nergens vinden. Ik ben zeer geïnteresseerd in deze aflevering.

    Graag hoor ik van iemand.

    Orca45

  10. #30
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    230
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Vreemde zaak bij National Geographic.
    Er zouden vorige week, althans volgens de programmering 6 afleveringen komen over de Nederlandse Luchtmacht.
    Drie heb ik kunnen bekijken en toen gingen ze weer de eerste drie herhalen(?)
    Deel 4-6 zijn niet geweest, maar........ volgens hun site gaan ze wederom van start (weer met de eerste?) van de serie.
    Blijft een vreemde zaak en op de website van NG is niets er over te lezen.
    Dus, zaterdag 18 mei om 15.00 uur herhaling van de uitzending van 02.50 uur.
    En zondag 19 mei weer om 02.50 uur met later vermoedelijk ook om 15.00 uur de herhaling. Staat niet op de site.
    Vanmiddag komt mijn nieuwe gids en zal eens kijken of de hele serie aangekondigd wordt.
    Ger.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •