Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: DO 24 - Broome

  1. #1
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard DO 24 - Broome

    De laatste restanten van een DO 24K in de baai van Broome.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 2 april 2016 om 11:16

  2. #2
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    is dat van een van die kisten uit de documentaire van dernet? (anders dan dornier wal en catalina?)

  3. #3

    Standaard

    Indd ,Dornier Do-24 vliegboten X-1, X-3, X-20, X-23 en X-28 vernietigd,en Catalina vliegboten Y-59, Y-60, Y-67 en Y-70.

    Leuk dat er indd eens een docu over is,jammer dat het erg warrig gemonteerd is,ook diverse malen verkeerde vliegtuigen bij een onderwerp.
    Maar niet te spreken,van grote stappen,en toch wel bijzondere dingen vergeten maar goed.Wie weet wat de toekomst ons nog gaat brengen.
    Laatst gewijzigd door Dennis; 7 mei 2013 om 22:27

  4. #4
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Ja, dat klopt Sander, en zo'n twee jaar terug als ik het goed heb is er een(andere) documentaire uitgezonden op de Ned. tv geheel gewijd aan de aanval op Broome. In deze docu werd e.e.a toegelicht door Nico Geldhof, een autoriteit op het gebied van de Marine Luchtvaart.
    Er is ook een boekje over de aanval op Broome.
    Laatst gewijzigd door grasshopper; 7 mei 2013 om 22:27 Reden: Do24 & Broome

  5. #5
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    Indd ,Dornier Do-24 vliegboten X-1, X-3, X-20, X-23 en X-28 vernietigd,en Catalina vliegboten Y-59, Y-60, Y-67 en Y-70.

    Leuk dat er inderdaad eens een docu over is, jammer dat het erg warrig gemonteerd is,ook diverse malen verkeerde vliegtuigen bij een onderwerp.
    Maar niet te spreken,van grote stappen,en toch wel bijzondere dingen vergeten maar goed.Wie weet wat de toekomst ons nog gaat brengen.
    Ja dat is de hele serie al aan de gang dat de vliegtuigen die worden getoond soms wel 10 jaar later pas in dienst kwamen als waar op dat moment over gepraat word. eergisteren ging het over vlak na de eerste wereld oorlog en toen liet men Koolhoven FK51's zien, en vandaag ging het vanaf Broome meteen naar de politionele acties, ik dacht dat er ook Nederlanders vanuit Australië opereerde? zoiets verwachtte ik in ieder geval.

  6. #6
    Geregistreerd
    2 juli 2008
    Locatie
    Riverton, Western Australia
    Berichten
    102

    Standaard

    There is an interesting booklet by Mervyn W. prime entitled 'WA's Pearl Harbour - The Japanese Raid On Broome'. It is out of print but for those interested I can send a pdf copy. Contact me if you are interested.

  7. #7
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Is dat uit De tijd vliegt? of een andere docu?
    Ik heb de tijd vliegt nog niet kunnen kijken, maar neem de serie op voor als ik klaar ben met verhuizen.

  8. #8
    Geregistreerd
    13 december 2012
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    117

    Standaard

    Voor het door mij gebouwde modelvliegtuig heb ik een boek gelezen over de short empire vliegboten van Brian cassidy. Hierin las ik voor het eerst iets over deze aanval. . .
    Nu ben ik bezig alles wat ik maar kan vinden over de Dornier Do24K vliegboten te verzamelen met als uitijndelijk doel hier een mooi RC model van te maken en een mooi bouw/ontwerpverslag te maken op modelbouwforum. Zo word de geschiedenis niet vergeten.

    Hier wat intresante links over de Broome raid :

    Allies in adversity, Australia and the Dutch in the Pacific War | Australian War Memorial

    Air Raids - Broome

    Zero Hour in Broome

    Broome's World War II Japanese air raid podtour - ABC Kimberley WA - Australian Broadcasting Corporation

    70 years: commemorating Dutch victims of the Broome Air Raid | Embassy, Consulate-General and Consulates, Australia

    Pacific Wrecks - March 3, 1942 Air Raid Against Broome

    3 March 1942 - Crash of a Japanese fighter aircraft, destruction of fifteen flying boats, two B-17 Flying Fortresses, two B-24 Liberators, two Hudsons, two Dakotas and a Lodestar during a Japanese air raid on Broome

    Australia under attack | Australian War Memorial

    Gezocht foto's van de omgekomen Knil militairen in Japan, ZO-Azie tijdens Wereldoorlog 2 WOII - Herinneringsmonument in Mizumaki - Broome Australië

    De eendaagse oorlog van Broome herdacht | Radio Nederland Wereldomroep

    Dutch War Cemetery, Perth

    The forgotten Dutch tragedy of Broome (1942-2012) -3- | sven verbeek

    http://www.strijdbewijs.nl/birds/broome.htm

    http://wamuseum.com.au/collections/m...ur/doco_a.html

    Mvg,

    Bart
    Laatst gewijzigd door Bart83; 8 mei 2013 om 10:54 Reden: link toegevoegd

  9. #9
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    @ Arjan,
    het zat inderdaad in de tijd vliegt.

    @Jos,
    I'd like to read that booklet!

  10. #10
    Geregistreerd
    13 december 2012
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    117

    Standaard

    één dornier Do24 neus is in gebruik als boot !



    Dornier Nose moves to Lake Boga - Warbirdz Forum

    Mvg,

    Bart

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •