Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26

Discussie: Do 24-(boek)project

Threaded View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #1

    Standaard Do 24-(boek)project

    Hallo allemaal,

    Nee, geen modelbouwproject, maar een nieuw boek(je) in het Engels over de Dornier Do 24, dat ik ga schrijven voor Osprey.

    Aanleiding is 'Fokker D.XXI Aces of World War 2', dat Kari Stenman en ik voor Osprey hebben geschreven en dat pas is verschenen. Er staan wat nieuwe gegevens en lezingen in over de luchtgevechten in mei 1940, waarvoor ik graag ook op deze plaats (nou ja, verkeerde forumrubriek; voor de Do 24 leek dit me de beste) Pieter Hooijmans wil bedanken.

    Maar goed, de Do 24 dus. Het boek zal vooral gaan over het Duitse gebruik van deze schitterende vliegboot. Ik moet me nog nader gaan verdiepen in het onderwerp en zeker in de Seenotdienst, maar iedereen die onbekende foto's van de Do 24 heeft of weet, of nieuwe informatie, en het leuk vindt om te helpen is hierbij van harte uitgenodigd.

    Ik heb alvast een vraag over het concurrerende driemotorige ontwerp van Sikorsky voor de MLD, daar lijkt weinig over te vinden te zijn. Weet iemand daar iets van? Vermoedelijk iets tussen de S-42 en de S-43 in.

    Er is ook een artist's impression van Joost van Hattum van een Koolhoven-toestel, maar dat lijkt me niet heel serieus; heeft het een ontwerpnummer?

    Dank voor de aandacht,

    Peter

    Sorry, ik probeerde dus dit topic in de MLD-afdeling te plaatsen... kan het verplaatst worden?
    Laatst gewijzigd door Fogg; 14 mei 2013 om 19:20

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •