Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Aero Holland, Ypenburg

  1. #1
    hans van spelde Guest

    Standaard Aero Holland, Ypenburg

    Ik repaint Nederlandse civiele vliegtuigen voor Flight Simulator. Ik richt me vooral op maatschappijen en vliegtuigen die niet meer bestaan en/of bijna vergeten zijn. Aero Holland is zo'n maatschappij, actief in de eerste jaren na de oorlog vanaf Ypenburg. De basis voor een repaint is een foto. De DC-3 van Aero Holland heb ik al gemaakt.

    Aero Holland heeft ook een zestal Cessna UC-78C Bobcats gehad en een Beechcraft D18S. Van deze twee types met de beschildering van Aero Holland ben ik op zoek, zodat ik ook hiervan een repaint kan maken. Ik heb alleen een tekening van de Beech kunnen vinden en een oude brochure van Aero Holland met een tekening die de Bobcat moet voorstellen. Kan een van jullie me aan foto's helpen?

    Kijk een op http.dutchfs.com om een indruk te krijgen wat er al gemaakt is voor FS.

    Hans van Spelde

  2. #2
    Geregistreerd
    20 juni 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    244

  3. #3
    hans van spelde Guest

    Standaard

    Dank voor je reactie. Deze foto ben ik ook tegengekomen. Ik denk echter dat dit niet de beschildering is van Aero Holland. Avio Diepen ( Frits Diepen) heeft in 1947 6 Bobcats gekocht. In februari 1949 zijn deze toestellen verkocht aan Aero Holland ( ook Frits Diepen). In januari 1951 zijn alle toestellen uit het register verwijderd als gevolg van het faillissement van Aero Holland. Aan de hand van foto's van de twee DC-3's en de zes Koolhovens FK-43 die men in de vloot heeft gehad, kan je concluderen dat de Bobcats ook de officiële Aero Holland beschildering hebben gehad, echter daarvan kan ik geen foto's vinden.
    Van de Beechcraft heb ik een zwartwitfoto gevonden. Ik hou me graag aanbevolen voor foto's

    Hans van Spelde

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •