Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Hoorn (NH) zondag aanstaande: Catalina water take-offs en full-stop landings 26 Mei!

  1. #1

    Standaard Hoorn (NH) zondag aanstaande: Catalina water take-offs en full-stop landings 26 Mei!

    ...de zondag na de Antwerpense beurs op zaterdag 25 mei 2013 is er een ander bijzonder evenement, nu in Noord-Holland.

    Zie Scramble Messageboard • Information .
    en ook
    Watervliegtuig en landingsvaartuigen komen 26 mei naar Hoorn .

    Wie nog meer wil weten:
    Stichting Catalina vliegt met de PBY-5A Catalina - PH-PBY
    /
    Stichting Catalina vliegt met de PBY-5A Catalina - PH-PBY
    Fokker maandelijkse updates in 2024: klik op Fokkernews

  2. #2

    Standaard

    Mooi. Qua fotografie lijkt het me wel een lastig evenent, zelfs bij verbeterd weer, gezien de ligging van de Hoornse haven pal op het zuiden.

  3. #3

    Standaard

    Ik vroeg me af waarom er gekozen is voor de registratie 16-218 voor de betreffende Cat.
    Ik had de vraag natuurlijk al eerder aan de stichting moeten vragen, maar denk er nu pas aan.
    Mijn info is dat de 218 is gesloopt op Biak...

    Ra ra?

    Er staat ook vermeld dat de 222 daar zou zijn gesloopt, maar dat is niet helemaal waar.
    Beelden van de werkelijke toedracht zal ik nog plaatsen.

    Tracker.

  4. #4

    Standaard Hoorn (NH) zondag aanstaande: Catalina water

    Om vast in de stemming te komen heb ik wat Catalina's opgeduikeld.

    Film opnames aan de Oostkust van Borneo, in 1948, toen we aanzienlijk meer met de Cats te bevliegen hadden dan het IJsselmeer.

    Vervlogen tijden, letterlijk.

    Eerst een stukje film van een voorbij vliegende PBY, daarna de afzonderlijke beelden.
    De registratie is nergens in de film te ontwaren, maar het is in ieder geval niet de 218, die later werd aangekocht.














    Eén Catalina is al heel mooi om te zien, laat staan drie van die jongens in formatie...



    De starts en landingen bij Hoorn zullen waarschijnlijk wel op enige afstand van de haven plaats vinden.
    Maar met een beetje telelens moet er toch wel wat van te maken zijn.
    In '48 bestond dat nog niet, maar ook op ruime afstand blijft een startende of landende Cat een fraai gezicht.
    Toegegeven, de tropische achtergrond voegt wel iets toe aan de plaatjes...





    Die benodigde afstand tot de haven is maar net wat je gewend bent.
    Ik taxi hier uit in de gele Cessna.
    Wel even uitkijken want als de motor aanslaat ben je deelnemer aan het verkeer. Er zit geen rem op!
    Het is hier in een van de zij-armen van Lake Hood, gelegen naast Anchorage International Airport.
    Op het water was het hier aanzienlijk drukker dan op het land.



    Tracker.

  5. #5

    Standaard

    Fokker maandelijkse updates in 2024: klik op Fokkernews

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •