Pagina 1 van 9 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 90

Discussie: Verenigde vleugels: suggestie voor een project.

  1. #1

    Standaard Verenigde vleugels: suggestie voor een project.

    Hoi,

    In zijn voorwoord vraagt Arno van der Horst om suggesties voor een restauratie/herbouw project. Aangezien er hier veel mensen met goede ideeën actief zijn leg ik de vraag ook maar hier neer:

    Wat zou een interessant en tevens realistisch idee zijn? Met een onbeperkt budget is alles mogelijk maar helaas zal dat er nu niet inzitten.

    Om maar een aftrap te geven, mij lijkt een Scheldemusch/meeuw erg interessant. Het is een niet al te ingewikkeld toestel dus de kosten zullen relatief laag zijn. Nadeel is dat er maar 1 persoon in kan. Mocht er meer budget zijn dan zou een FK 51 ook interessant zijn aangezien er vrijwel niets van Koolhoven over is.

    Maar goed, misschien hebben jullie betere ideeën.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. #2

    Standaard

    als je aan een project denkt, dan denk ik als eerste aan haalbaarheid en kosten. Wordt met project zoiets bedoeld als een oud KLM DC 8 naar Nederland halen ? Of de Connie naar nederland te halen en te laten vliegen ? beide projecten zijn in schoonheid gestrand door geldzaken en leeftijd en gebrek aan vliegers & kosten voor reserve-motoren (Connie) dus het is leuk en interessant om projecten te gaan verzinnen maar het lijkt me vrij reeel om met beide benen op de grond te blijven staan. Want zeker het inmense kostenplaatje gooit negen van de tien keer roet in het eten. maar ik ben het met een ieder eens, een idee ontwikkelen is altijd goed, mits het goed wordt doordacht en uitgewerkt.

  3. #3

    Standaard

    Wellicht zaken die nog totaal ontbreken in Nederland in het geheel.
    Grumman Avenger,Curtiss P-40 Warhawk,Lockheed Ventura/Harpoon,Lockheed Hudson,C-60A Lodestar.


    Op Koolhoven gebied zou een vliegwaardige FK51 geweldig zijn,maar zijn er nog genoeg onderdelen voor om dit te doen??,Vrees dat het totale herbouw gaat worden,als dit zo is zou een FK-58 toch een van mijn persoonlijke favorieten zijn.
    Of een Fokker T.5 of D-21.
    Scheldemusch of een meeuw is ook erg gaaf,en wellicht makkelijker qua constructie.


    En of in Nederland reeds bestaand vliegtuig restaureren tot vliegwaardige staat.
    Wellicht de Brewster wrakken van het Aviodrome?,Fairey Firefly natuurlijk in MLD uitvoering,(iemand recente foto`s van beide??) Grumman Tracker vliegwaardig,of een vliegende PV2 Neptune.Dit zou toch geweldig zijn.

    Het is wel een topic waar je gedachten bij ophol kan slaan

  4. #4
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Scheldemus/meeuw is zeker haalbaar , klein eenvoudige constructie en financeel ook wel haalbaar .
    En anders zou mijn voorkeur uitgaan voor de Pander S4 " postjager "

  5. #5
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Ik ga voor de Fokker D21

  6. #6

    Standaard

    Ik heb zelf de voorkeur voor Nederlandse ontwerpen. Ik heb nooit begrepen waarom Amerikaanse, Engelse of andere buitenlandse toestel hier in een museum moet staan.
    Ook al hebben ze in Nederland dienst gedaan en gevlogen. Ze zijn leuk ter aanvulling. Om mee te beginnen is de Scheldemusch een prima begin.....

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eric7325 Bekijk bericht
    Ik heb nooit begrepen waarom Amerikaanse, Engelse of andere buitenlandse toestel hier in een museum moet staan.
    Omdat de musea anders wel erg leeg worden Maar ik ben het met je eens dat een Nederlands product de voorkeur verdient, een DC 8 naar Nederland halen om een klimrek voor de jeugd te maken vind ik dus helemaal niets. Overigens is er nog een ander interessant toestel in Nederland die relatief eenvoudig weer in de lucht te krijgen is: de Fokhoven. De enige in zijn soort en een toonbeeld van creatief bezig zijn om Nederland er naar de oorlog weer bovenop te krijgen.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  8. #8

    Standaard

    Ik zou persoonlijk een Fokker C.11W wel erg mooi vinden.

  9. #9

    Standaard

    Even wat anders.
    Is het de bedoeling om hiermee te gaan vliegen?
    Zijn er van kisten zoals de Scheldemus en Scheldemeeuw eigenlijk serienummerplaatsjes beschikbaar?
    Zo niet, dan krijg je wel een flink probleem als je ermee wilt gaan vliegen. De certificering wordt dan wel erg groot probleem en een heel kostbare zaak. Je creëert op die manier een nieuw vliegtuig waarvoor de certificering en stuk gecompliceerder ligt.

    Maar voorwaar een leuk initiatief dat echter, zoals door meerdere mensen al is gezegd, flink doordacht moet worden voordat wordt begonnen.

    Mvg, Boris.

  10. #10
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Laat ze de Firefly maar eens serieus aanpakken!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •