Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 7 8 9
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 90

Discussie: Verenigde vleugels: suggestie voor een project.

  1. #81

    Standaard Verenigde vleugels: suggestie voor een project.

    Dat nu, Reaper, ben ik absoluut niet met je eens...

    Om een paar redenen, o.a.:

    1 Ze is veel langer Jezebel geweest dan PH HAA.

    2 Jezebel heeft de Watersnood bevlogen, waarvan foto's zijn,
    Over educatie gesproken.

    3 Er staat al de Salome als MLD S 55 in het Aviodrome.
    Vormt een mooi koppel, waar meer mee gedaan zou kunnen worden.

    4 Jezebel is veel fotogenieker dan PH HAA in haar vroegere element.

    5 Is persoonlijk, omdat mijn zweef-opvoeder, Jaap Schwartz, er op vloog
    in '53.

    Ik heb veel hier over getoond onder de misleidende topic titel 'Luchtvaart-Welvaart. Daar vind je eigenlijk al alle argumenten van nu.

    En je zou de Doormandek achtergrond foto voor de Jezebel toch niet willen vervangen door die van een muur van de TH Delft voor de HAA?

    Als het Aviodrome de mensen in staart stelt er omheen te lopen, en beter naar binnen te kunnen kijken, om te zien hoe krap het van binnen was voor toch zo'n vrij groot ding, en dus om te kunnen zien hoe ongelukkig die grote motor in de begin helicopters midden in de cabine (moest) staan, dan wint hij m. i. aan aandacht en waardering.

    Ik doe er twee plaatjes bij. Heb er meer.





    Grt, Tracker.

  2. #82
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik kan je helemaal volgen, Tracker! Het is natuurlijk ook een belangrijk MLD toestel geweest.

    Maar als we het hebben over de collectie van het Aviodrome, dan zie ik die verzameling zich veel liever toespitsen op de civiele luchtvaart.
    Nog veel liever, maar dat is een utopia, zie ik een MLD museum ontstaan waarin alle MLD toestellen die er nu nog zijn, bij Aviodrome EN MLM worden samengebracht. Op Valkenburg, of als onderdeel van het Marinemuseum in Den Helder/De Kooy.
    Groeten,
    Edwin

  3. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    Ik kan je helemaal volgen, Tracker! Het is natuurlijk ook een belangrijk MLD toestel geweest.

    Maar als we het hebben over de collectie van het Aviodrome, dan zie ik die verzameling zich veel liever toespitsen op de civiele luchtvaart.
    Nog veel liever, maar dat is een utopia, zie ik een MLD museum ontstaan waarin alle MLD toestellen die er nu nog zijn, bij Aviodrome EN MLM worden samengebracht. Op Valkenburg, of als onderdeel van het Marinemuseum in Den Helder/De Kooy.
    Groeten,
    Edwin
    Mooi Idee,

    Wellicht dat als de nieuwbouw op Soesterberg klaar is.
    In de toekomst een MLD collectie appart in misschien een nieuwe extra hal.
    En daar echt alle MLD zaken daar een mooie plaats geven.
    In Soesterberg wordt nu Luchtmacht en landmacht gefuseerd.
    Denk dat je met voormalig MLD kisten die in nederland nog zijn,toch een hele gave hal kan vullen.Ook met het huidige collectie beleid,kan dit uitkomst bieden.Nu er in het nu nieuw te bouwen museum al een soort ruimte gebrek is en diverse kisten in opslag gaan.Om de kosten te beperken gebouwen van het oude MLM misschien de metaal secties hergebruiken indien mogelijk.

  4. #84
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.268

    Standaard

    Welja, nog meer versnippering.

    Het is voor mij onbegrijpelijk dat men op Soesterberg niet een stuk of wat van de T2-hangars heeft bewaard als onderdeel van een nieuw "nationaal museum". Daar had je bv. als thema "koude oorlog" kunnen plaatsen, tanks, artillerie, vliegtuigen, de hele handel. Maar nee, het moet "bijna allemaal" nieuw en dat vreet geld. Toestellen in opslag, met misschien 1 open dag per jaar, zit ik persoonlijk echt niet op te wachten. En dan nog "Kamp Nieuw-Amsterdam" met zijn shelters. Wat een verlies is deze basis toch.

    Voor wie nog eens wil lezen wat er verloren gaat/is gegaan op Soesterberg zie de link hieronder.

    Zie ook gebouw 43. Een oude duitse bunker waar ik het "voorrecht" had om 18 maanden in te verkeren (1962-1963) tijdens mijn dienstplicht, na de basisopleiding in Nijmegen. Wij moesten toen nog 21 maanden "dienen". Kon de rang korporaal vermijden, dankzij mijn burgerbaas (jazeker, burgerbaas gehad in militaire dienst) anders waren het in totaal 24 maanden geworden. Op de wand was nog zwak "Rauchen verboten" te lezen.

    http://ro-online.robeheer.nl/0355/2C...rg-VO01_15.pdf

    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 26 juni 2013 om 22:49

  5. #85
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    echte historie
    daar doet de we niet aan hoor
    alles slopen en burger centen verbrassen
    om minder terug te krijgen dan we hadden

  6. #86
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    En deze?
    http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...-seabat-27288/

    Van de oude Nederlandse helikopters ben ik overigens niet goed op de hoogte, dus ik weet niet of we van deze al iets in een museum hebben staan...

  7. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaasjager Bekijk bericht
    En deze?
    http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...-seabat-27288/

    Van de oude Nederlandse helikopters ben ik overigens niet goed op de hoogte, dus ik weet niet of we van deze al iets in een museum hebben staan...
    Die hebben we al in het MLM staan,alleen vind ik mijn duitse vondst toch echt wel een beter plaatsje verdiend.

  8. #88
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Dat ben ik helemaal met je eens!

  9. #89

    Standaard Verenigde vleugels: suggestie voor een project.

    Het is bijna twee jaar stil geweest op dit 'projecten' topic.
    Sommigen moesten even uitrusten na verhitte discussies...

    Reden voor mijn schrijven is de Lambach LH II.
    Via de zoekfunctie kwam ik hier terecht.

    In post #71 hiervóór wordt hij genoemd door Chris, en wel 'als mogelijk weer te restaureren enz'.

    Ik weet daar niets van, maar ik kreeg wel van de week een Lambach dingetje in handen dat een vraag oproept.

    Het is een uitnodiging om naar Gilze te komen in 1996 om deel te nemen aan de feestelijke Lambach her-indienstname.
    De bijgaande foto's bewijzen dat dit toen is gelukt.

    Ik plaats ze zonder commentaar.
    De vraag die ik wil stellen is of iemand weet wat er intussen al of niet onoordeelkundig is gebeurd met de Lambach, waardoor hij in 2013 weer gerestaureerd moet worden...

    Een tweedekker met een 100 PK motortje mag toch in de bekwame handen van een niet-leerling vlieger tegenwoordig niet meer stuk gemaakt worden?
    Of was er iets anders aan de orde?






















    Tracker.

  10. #90
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tracker Bekijk bericht
    De vraag die ik wil stellen is of iemand weet wat er intussen al of niet onoordeelkundig is gebeurd met de Lambach, waardoor hij in 2013 weer gerestaureerd moet worden...
    Tracker.
    Als ik het me goed herinner was het verkeerde materiaal gebruikt voor alle fittingen/plaatwerk in het vliegtuig. Het vervangen van al deze delen was veel werk. De studenten vinden iets nieuws wel leuk maar iets recht zetten wat vorige studenten verkeerd gedaan hebben is minder leuk. Laten we zeggen er was/is geen draagvlak binnen TU-delft om dit uit te voeren............

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •