Pagina 2 van 9 EersteEerste 1 2 3 4 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 90

Discussie: Verenigde vleugels: suggestie voor een project.

  1. #11
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    Ik stel voor een fokker G1 wat een vet ding

  2. #12
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    Of een heli! Hoe heet die ook alweer s21 ik zeg altijd Suske en Wiske heli!

  3. #13
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Liever zou ik ook een Nederlands toestel zien, buitenlandse toestellen kunnen ze nog altijd in het buitenland maken

  4. #14
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    wat is de fokhoven voor een toestel dan
    ik kan er niks over vinden

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j.weel Bekijk bericht
    wat is de fokhoven voor een toestel dan
    ik kan er niks over vinden
    Een 6 of 8 tal FK 43's die na de oorlog door Fokker gebouwd zijn, wel waar enige veranderingen aangebracht. In de volksmond werden ze de Fokhoven's genoemd. Een bestaat er nog en is in het bezit van een groot automuseum ( louwens?) Hoe ze op hun bewijs van luchtwaardigheid genoemd werden weet ik niet.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Een 6 of 8 tal FK 43's die na de oorlog door Fokker gebouwd zijn, wel waar enige veranderingen aangebracht. In de volksmond werden ze de Fokhoven's genoemd. Een bestaat er nog en is in het bezit van een groot automuseum ( louwens?) Hoe ze op hun bewijs van luchtwaardigheid genoemd werden weet ik niet.

    Groet,

    Mathieu.
    Doe maar Louwman collectie in Den Haag

  7. #17

    Standaard Verenigde vleugels: suggestie voor een project.

    OK Reaper, waar wil je hem hebben?

    De foto komt van Wout Kleppe, de man links.
    Rechts de chauffeur, mét saffie.

    Het vertaalbureau van de MLD had moeite met het woord 'vehicle'.
    In goed 1947 Nederlands werd het 'trailer'.
    Het kan ook zijn dat het woord 'voertuig' te lang werd bevonden voor het beschikbare schrijf-vak.

    De Engelse tekst moest er op aanwezig blijven als gevolg van het feit dat de oplegger werd geleased van de RAF.
    Er was over nagedacht.




    Tracker.

  8. #18
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Slag bij Waterloo
    Berichten
    77

    Standaard

    Is een farman niet wat of heet dat voor de Nederlanders een Brik

  9. #19

    Standaard

    Het bouwen van een vliegtuig is een zaak van geld. Alles kan gebouwd worden, alleen als het moet vliegen kost het "wat" meer dan statisch.
    Een statische kist als de FK-51 en de C.X kost al gauw 3 a 4 ton.
    Los van de keuze welke kist gebouwd moet worden, een Farman is in aanbouw en een D.XXI kan mogelijkerwijs over 6-8 jaar vliegen, is het probleem: waar breng je het toestel onder. Het MLM/NMM staat niet te springen om een uitbreiding van toestellen, het Aviodrome is een commerciele instelling en als de zaken niet lopen zoals gewenst, wordt de inboedel simpelweg verkocht. De exploitant heeft al eerder "pretparken" gesloten als ze niet liepen.
    We kunnen wel willen, zelfs als er geld is, maar dan..........
    Zelf wil ik ieder kist wel gebouwd zien worden, maar ik ben realist en bang dat het bij dromen blijft.
    Hierover zou eerst eens goed moeten worden nagedacht. En zeker de initiator van deze discussie zou eens moeten nadenken voor hij zich weer in projecten stort.

    Ik hoor graag uw mening!

    Hans

  10. #20

    Standaard

    Hans, ik had al gelijk zo'n reactie gepost toen ik het las. Ga eerst eens nadenken voordat je gaat roepen dacht ik. Ik ben het geheel met je eens. Roepen is makkelijk maar nu roepen nadat je een heel dichtgetimmerd business-plan hebt dat is andere koek. er werd toch ook geld ingezameld voor een DC 8 over te brengen? dat geld ging toch ook naar andere zaken dan waar het voor bestemd was? Nee. eerst maar eens iets helemaal goed opzetten en financieel afdichten en dan verder denken. Voordat ik een Ferrari ga bestellen wil ik wel zeker weten of ik de euro's heb. En of het levensvatbaar is dat ik zo'n beest mag en kan rijden.
    Laatst gewijzigd door Andre1967; 26 mei 2013 om 10:32

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •