Pagina 4 van 9 EersteEerste ... 2 3 4 5 6 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 90

Discussie: Verenigde vleugels: suggestie voor een project.

  1. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    De belangrijkste les is dan toch wel dat het bouwen op zich geen probleem zou moeten zijn, de organisatie en het draaiend houden van zo'n project vaak wel.

    Oh je moest eens weten hoe waar dat is. Zelfs met een statische cockpit.
    Zucht
    Cees

  2. #32
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik zou trouwens voor een Wal gaan, zag die suggestie hier voorbij komen. Er is recent zo'n replica gebouwd, zou dus een hele bult vooronderzoek moeten schelen.

  3. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    Er is recent zo'n replica gebouwd,
    Hoi Edwin,

    Das nieuw voor mij, heb je daar meer info over? Zou inderdaad mooi zijn als zo'n Wal weer eens boven Nederland zou vliegen!

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  4. #34

    Standaard

    In opdracht van het Dornier museum gebouwd in Tjechië geloof ik, stond een mooi artikel in flugzeug classic vorig jaar
    Cees

  5. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cees Bekijk bericht
    In opdracht van het Dornier museum gebouwd in Tjechië geloof ik, stond een mooi artikel in flugzeug classic vorig jaar
    Cees

    Alstublieft
    Life-size replica of the legendary flying boat ?Wal? | Dornier Museum Friedrichshafen

    Indd wat G1 reaper al aan geef het voor werk is gedaan.
    En neem aan dat er voor diverse zaken mallen zijn.
    Wellicht als het echt haalbaar,en een goedgevuld spaarvarken een zeer mooi idee.Weet niet of er nog onderdelen in nederland zijn overgebleven van een orginele? wellicht kunnen die dan een bijdrage zijn aan een project.

  6. #36
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    haloo het gaat hier tgog over een voor nederland
    lijkt mij dat een nederlands product de voorkeur moet hebben
    ik erger me groen en geel aan het fijt dat er in de musea,s meer over buitenlandse toestellen te zien is

    alsof de nederlandse historie totaal onbelangerijk is

    dus fokker koolhoven of spijker

  7. #37

    Standaard

    Weer een Juweeltje!

  8. #38
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    j.weel heeft zeker een punt, daar zou ik ook eerder voor gaan. Echter, de redenen voor een replica van een Wal klinken erg overtuigend

  9. #39

    Standaard

    Hoi,

    Wat al dan niet Nederlands product betreft, dat is volgens mij niet het belangrijkste criteria. Nederlands Indië werd heldhaftig verdedigd door mensen die vlogen met in buitenland gebouwde toestellen. Zo'n toestel is dus zeker de moeite waard om, al dan niet vliegend, herbouwd te worden.
    Maar misschien moet men ook een bepalen waarom men iets wil herbouwen, is het om het toestel zelf of de mensen die er mee werkte ( vergeet grondpersoneel niet dat een belangrijke bijdrage leverde), het behouden van oude bouwtechnieken of gewoon omdat het leuk is. Wat mij nog altijd interessant/leuk lijkt is goede vlucht simulators bouwen. Men zou bv een cockpit als Cees gebouwd heeft op een beweegbaar onderstel kunnen zetten en met goede software/schermen kan men het vliegen heel realistisch nabootsen. Men kan zelf meerdere toestellen aan elkaar koppelen. Lijkt me gaaf zo met bv de T.V te kunnen vliegen.

    Overigens een mooi voorbeeld wat iemand met enige toewijding kan bereiken:
    A Potez 63-11 will soon fly in Texas » World Warbird News

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  10. #40
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Overigens een mooi voorbeeld wat iemand met enige toewijding kan bereiken: A Potez 63-11 will soon fly in Texas » World Warbird News
    Ik kijk al jaren uit naar dit project :



    http://www.bugatti100p.com

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •