Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 3 4 5 6 7 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 90

Discussie: Verenigde vleugels: suggestie voor een project.

  1. #41
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j.weel Bekijk bericht
    haloo het gaat hier tgog over een voor nederland
    lijkt mij dat een nederlands product de voorkeur moet hebben
    ik erger me groen en geel aan het fijt dat er in de musea,s meer over buitenlandse toestellen te zien is

    alsof de nederlandse historie totaal onbelangerijk is

    dus fokker koolhoven of spijker
    De Wal is in Nederland door Aviolanda in licentie gebouwd. Dus wel degelijk voor Nederland belangrijk. Iedereen noemt het rijtje Fokker, Koolhoven (en in mindere mate Spijker) altijd op, maar Aviolanda wordt vergeten. Dus er is ook nog een educatief doel te halen met een Wal!

  2. #42
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Ik stem Wal!

  3. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    De Wal is in Nederland door Aviolanda in licentie gebouwd. Dus wel degelijk voor Nederland belangrijk. Iedereen noemt het rijtje Fokker, Koolhoven (en in mindere mate Spijker) altijd op, maar Aviolanda wordt vergeten. Dus er is ook nog een educatief doel te halen met een Wal!

    Ik sluit mij hier bij volledig aan,vind de opmerking van meneer J.Weel dan ook een beetje om te huilen helaas,de Dornier Wal is echt een Nederlandse kist.En zo zijn hier nog wel een aantal voorbeelden van,Do24 is ook licentie,maar hier hebben weldegelijk mensen uit NL aangetekend & gebouwd
    .
    Verder zou het echt een aanwinst zijn voor Nederland,om een Wal te hebben.Vliegend of niet vliegend,beide mooi .

    Nog maar een plaatje dan.

    Niet gejat,uit eigenbezit foto 117 Brugman/Aviolanda Dordrecht.
    Laatst gewijzigd door Dennis; 1 juni 2013 om 00:53

  4. #44
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Ik moet wel toegeven dat ik de watervliegtuigen van dornjey erg mooi vind
    mooier als bv de pby catalina

    ik wist niet dat ze ook in nederland gebouwd waren
    maarja je kan ook niet alles weten tog

    het enige minpunt is dat wil je hem vliegen je tog echt van water moet opstijgen
    en dat is met een vliegshow weer wat lastig
    ook met het in en uit het water halen
    dat gaat een hoop geld kosten
    speciaal transport enz
    dat zou het vliegen zeker tegenhouden

    ook wat betreft verguningen kan het lastig worden

  5. #45

    Standaard Verenigde vleugels: suggestie voor een project.

    De Dornier Wal zou een heel mooi project zijn.

    Per slot was het de Wal die al vanaf 1930 het grote werk in voormalig Nederlands Indië deed.

    En dan maar snel de MLD Traditiekamer op De Kooy inschakelen; er zal daar nog veel over de Wal liggen...

    Zie ook mijn topic 'Nederlands Indië en watervliegtuigen', (dat ik overigens nog steeds moet completeren).

    Mijn Pa was al vroeg in diep ontzag met de Wal bezig:




    Dan heb ik nog een kleintje als project, maar in een volgende post.

    Tracker.

  6. #46
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    tja en er is al een D21
    en er word al gewerkt aan een G1 hoop ik

    de wal is dan inderdaat een mooie keuze

    ik stem voor

    maar zullen daar nog tekeningen van zijn
    anders kom je weer op hetzelfde als met de G1 dat het een project word dat jaren loopt zonder dat er gebouwd kan worden

    voral door de regelgeving vermoed ik
    Laatst gewijzigd door j.weel; 2 juni 2013 om 11:21

  7. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j.weel Bekijk bericht
    maar zullen daar nog tekeningen van zijn?
    Hoi Jeroen,

    Er is net een complete replica op ware grote gebouwd + dat er nog een originele voorhanden is dus er zal allicht wat te vinden zijn.
    Ook zag ik het filmpje op youtube dat er een Dornier stichting is die volgens mij best wel bereidt zijn op zijn minste mee te denken hoe iets gerealiseerd kan worden.

    Mocht men echt van plan zijn een nieuw project te starten lijkt mij ook toe dat de Dornier Wal de beste keus zou zijn. Misschien kan men de kleinzoon van Dornier benaderen ter ondersteuning, die vliegt nog steeds met de Dornier 24 ATT. Zie: HOME | Do 24ATT - An Iren Dornier Projekt
    Bestaat Aviolande zelf nog steeds? Ik weet dat er een bedrijven park "Aviolande" is maar of er verband bestaat dus dit park en de bouwer van
    de Wal weet ik niet.

    Groet,

    Mathieu.
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 2 juni 2013 om 14:27
    Als het regent in mei is april voorbij.

  8. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Hoi Jeroen,

    Er is net een complete replica op ware grote gebouwd + dat er nog een originele voorhanden is dus er zal allicht wat te vinden zijn.
    Ook zag ik het filmpje op youtube dat er een Dornier stichting is die volgens mij best wel bereidt zijn op zijn minste mee te denken hoe iets gerealiseerd kan worden.

    Mocht men echt van plan zijn een nieuw project te starten lijkt mij ook toe dat de Dornier Wal de beste keus zou zijn. Misschien kan men de kleinzoon van Dornier benaderen ter ondersteuning, die vliegt nog steeds met de Dornier 24 ATT. Zie: HOME | Do 24ATT - An Iren Dornier Projekt
    Bestaat Aviolande zelf nog steeds? Ik weet dat er een bedrijven park "Aviolande" is maar of er verband bestaat dus dit park en de bouwer van
    de Wal weet ik niet.

    Groet,

    Mathieu.
    Aviolanda als naam bestaat het wel,maar dit heeft weinig te maken met de Aviolanda als bouwer van oa de Wal aangezien daar een einde aan gekomen is in 1967.Aviolanda park is naar de aanwezigheid in het verleden op Woensdrecht zo genoemd.


    Als er nu 1x een Wal replica gebouwd is,zal het toch zeer zeker mogelijk moeten zijn dit een tweede keer te kunnen maken,het bedrijf in Hongarije van Karl Bircsak zou deel secties kunnen maken bijvoorbeeld.En een deel in Nederland en dan ook hier afbouwen.Het zou wel leuk zijn als je in de replica orginele onderdelen zou kunnen verwerken.Mochten die er nog zijn.
    Zou het zelf als Aviolanda/MLD fan echt een aanwinst vinden voor in een museum in Nederland.

  9. #49

    Standaard

    Hoi Dennis,

    Dank voor de uitleg. Heeft iemand van jullie toevallig het e-mail adres van de VV waar men de suggestie heen kan sturen? ( Kan het blad niet meer vinden hier thuis )

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  10. #50
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Hallo Mathieu.

    Redactieadres Vliegende Vleugels:
    redactie@verenigdevleugels.nl

    Stichting Verenigde Vleugels:
    info@verenigdevleugels.nl

    www.verenigdevleugels.nl

    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 2 juni 2013 om 17:45 Reden: Correctie

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •