Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 4 5 6 7 8 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 90

Discussie: Verenigde vleugels: suggestie voor een project.

  1. #51

    Standaard

    Hoi Ruud,

    Bedankt! Ik heb de redactie even een berichtje gestuurd met daarin een link naar onze discussie, misschien volgt een van hun dit forum maar dat weet ik niet zeker.
    Een vliegende Dornier, dat zou wat zijn zeg! Als zeevarende vind ik vliegboten bijna het mooiste wat er is, vliegen en zee samen. Zou overigens mooi zijn als iets of iemand het voor elkaar weet te krijgen om de Dornier 24ATT eens naar Nederland te halen.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. #52

    Standaard

    Een vliegende Wal lijkt me ook volstrekt onhaalbaar, onder meer om de reden die j.weel noemt. Je kunt er niet mee naar vliegshows. Je kunt hem niet eens op een vliegveld stallen. En het is een vrij zware kist. Elke ton gewicht vertaalt zich gewoon in een hoop kosten.

  3. #53

    Standaard

    Hoi Fogg,

    Een "easy case" zou zo iets zeker niet zijn, maar je mening dat het volstrekt onhaalbaar zou zijn deel ik niet. Dat groot per definitie duurder zou zijn is niet juist, toevallig kort geleden een keer met Barry Oudejans gesproken over de C.X waar hij ook bij betrokken is. Hij vertelde dat de C.X een ongelofelijk dure kist is om te bouwen door het buizen frame waar heel veel uren in zitten plus de 2 vleugels waar veel werk in zit.
    Wat dat betreft is de romp van de Wal redelijk eenvoudig. En wat gewicht betreft, het leeggewicht was ongeveer 3600 Kg, de G.1 was leeg maar 200 Kg lichter. Dat je met een Wal niet naar een luchtvaartshow klopt natuurlijk niet helemaal, hij kan natuurlijk voorvliegen zoals nu ook al met andere toestellen gebeurd die niet landen op het veld waar de show plaatst vindt. Of het statisch plaatsen van een willekeurig toestel op een luchtvaartshow veel meer oplevert weet ik niet maar vermoed van niet. Op Engelse fora lees ik wel eens verhalen dat die show voor vele oude toestellen minder oplevert dan opbrengt. Een ander "voordeel" van de Wal is dat er redelijk eenvoudig moderne motoren (diesel) ingebouwd kunnen worden zonder dat de oude lijnen van de motor beplating aantast. Daarnaast had de Wal relatief weinig vermogen aan boord, op Wikipedia hebben ze het over 2 motoren van 355 PK. Dit maakt het zoeken van eventuele motoren iets makkelijker. Maar het blijft natuurlijk niet een project wat 1, 2, 3 klaar is, maar Willem Vos werd ook voor gek verklaard toen hij in de jaren 80 een replica van de Batavia wou gaan bouwen.

    Groet,

    Mathieu.
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 2 juni 2013 om 21:49
    Als het regent in mei is april voorbij.

  4. #54
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Een vliegende Wal-replica lijkt me onrealistisch, maar zal ook niet het doel zijn van het Aviodrome, denk ik. Hun doel om een luchtwaardige Stearman Hammond vind ik al heel optimistisch!

    Volgens mij zaten er Lorraine Diettrich W-12 motoren in de Wal, die zul je niet zo snel traceren...

  5. #55
    hubobe Guest

    Standaard

    Beste deelnemers aan deze discussie,

    Als starter van de discussie wil ik jullie hartelijk bedanken voor jullie positieve bijdrage aan het onderwerp! Erg leuk om te horen dat een discussie over nieuwe projecten (ook) op dit forum leeft! Leuk ook om alles suggesties te lezen, ik mis er toch ook nog wel een paar... :-)

    (n.b. Ze zijn, vrees ik ook even vergeten dat, door Aviodome en Aviodrome, de luchtvaartcollectie Nederland verreikt is met o.a. de Fokker F.2, DC-2, Connie, Fokker F.8, Boeing 747, Fokker F-27 proto, en nog vele andere kisten. Feit is dat al die projecten op zijn gezet met heldere businessplannen en afgerond zijn met sluitende begrotingen (en goedkeurende accountantsverklaringen), en met grote tevredenheid van Nationale fondsen en duizenden donateurs. Jammer dus dat hun bijdrage aan de toekomst van de Nederlandse luchtvaarthistorie alleen maar bestaat uit van die typisch Hollandse zeur-kritiek, een andere bijdrage kunnen ze vast niet leveren....)

    Op dit moment wordt overigens, door de Vriendenkring van de Aviodrome, gewerkt aan een vliegende Fokker D.7 tweezitter (met hopelijk een origineel werkende Mercedes D-III motor) en de Vriendenkring wil binnenkort weer nieuwe restauraties starten.

    Maar goed, we nemen alle goeie suggesties mee. Ook via andere kanalen zijn er heel erg veel leuke reacties binnen gekomen. Dank dus voor jullie positieve betrokkenheid!

    Met vriendelijke groet,

    Arno van der Holst, Verenigde Vleugels
    Laatst gewijzigd door Arjan; 5 juni 2013 om 15:32 Reden: Persoonlijke opmerkingen verwijderd.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hubobe Bekijk bericht
    Beste deelnemers aan deze discussie,

    Als starter van de discussie wil ik jullie hartelijk bedanken voor jullie positieve bijdrage aan het onderwerp! Erg leuk om te horen dat een discussie over nieuwe projecten (ook) op dit forum leeft! Leuk ook om alles suggesties te lezen, ik mis er toch ook nog wel een paar... :-)

    (n.b. Ze zijn, vrees ik ook even vergeten dat, door Aviodome en Aviodrome, de luchtvaartcollectie Nederland verreikt is met o.a. de Fokker F.2, DC-2, Connie, Fokker F.8, Boeing 747, Fokker F-27 proto, en nog vele andere kisten. Feit is dat al die projecten op zijn gezet met heldere businessplannen en afgerond zijn met sluitende begrotingen (en goedkeurende accountantsverklaringen), en met grote tevredenheid van Nationale fondsen en duizenden donateurs. Jammer dus dat hun bijdrage aan de toekomst van de Nederlandse luchtvaarthistorie alleen maar bestaat uit van die typisch Hollandse zeur-kritiek, een andere bijdrage kunnen ze vast niet leveren....)

    Op dit moment wordt overigens, door de Vriendenkring van de Aviodrome, gewerkt aan een vliegende Fokker D.7 tweezitter (met hopelijk een origineel werkende Mercedes D-III motor) en de Vriendenkring wil binnenkort weer nieuwe restauraties starten.

    Maar goed, we nemen alle goeie suggesties mee. Ook via andere kanalen zijn er heel erg veel leuke reacties binnen gekomen. Dank dus voor jullie positieve betrokkenheid!

    Met vriendelijke groet,

    Arno van der Holst, Verenigde Vleugels

    Beste Arno,

    Dank voor je reactie,alleen heb ik een vraag.
    Wat voor suggesties zijn er zoal nog meer binnen gekomen,buiten de ideen hier op dit forum??
    Gewoon vraagje uit nieuwschierigheid.

    Mvgr,
    Laatst gewijzigd door Arjan; 5 juni 2013 om 15:33 Reden: Opmerkingen uit quote verwijderd (zie opmerking originele post)

  7. #57

    Standaard

    Een quote van Arno: Jammer dus dat hun bijdrage aan de toekomst van de Nederlandse luchtvaarthistorie alleen maar bestaat uit van die typisch Hollandse zeur-kritiek, een andere bijdrage kunnen ze vast niet leveren....

    Beste Arno, ik heb mijn bijdrage geleverd en lever die nog steeds en wel binnen de geraamde kosten!
    Enthousiast zijn is prachtig, bouwen is nog mooier, maar wat ik in mijn eerdere bijdrage schreef blijft onverminderd van kracht.

    Hans
    Laatst gewijzigd door Arjan; 5 juni 2013 om 15:35 Reden: Persoonlijke elementen verwijderd.

  8. #58

    Standaard

    Hmmmmm denkende aan ons bovenstaande heerschap .
    Een vliegende Grumman Tracker zat ik te bedenken,Toch ook wel redelijk zeldzaam in europa om te zien,en wel een geweldige eye catcher op europeese vliegshows.
    In Frankrijk wordt er nog wel mee gevlogen maar als Conair/sécurité civile uitvoering met de Garret TPE 331 Turbo prop motoren.
    Maar een stel ronkende R-1820`s is toch veel mooier.Het is maar een idee,en denk zelfs nog haalbaar ook.

  9. #59
    hubobe Guest

    Standaard

    Beste lezers,
    Dank voor alle reply’s op mijn eerste reactie. Ik heb net een heel verhaal zitten typen, maar er ging iets fout met de verzending (wel ingelogd/niet ingelogd….). Mijn hele verhaal kwijt…. Toch maar besloten om opnieuw te beginnen, dit keer in Word, met een kopie hier…!
    Sander: dank voor jouw reactie. Het is zeker niet mijn doel om te stoken, ik kan er alleen erg slecht tegen als er mensen zijn die, totaal ongefundeerd, hun persoonlijke mening geven, zonder dat ze dat hard kunnen maken. Toen ik directeur was van de Aviodrome is er heel veel fout, maar ook heel veel goed gegaan. Over de dingen die fout gingen wil ik graag de discussie aangaan (en ze beamen als ze terecht zijn), net zozeer als dat ik wil vertellen over alle successen. Maar als je kritiek hebt, kom dan met goede, feitelijke, argumenten.
    Dennis: er zijn heel veel reacties binnengekomen. Ik herinner me voorstellen voor een F.28, voor een Pander Postjager en een Pander D of E, voor een Koolhoven FK-26, Fokker F.18, Fokker G-1 en D-21, een Spijker V-2, en diverse andere kistjes uit de beginperiode van de Nederlandse luchtvaart.
    Mathieu: de reden dat ik zo scherp reageer heeft te maken met de ongefundeerde meningen die zo even op dit forum geslingerd worden. Het doet alle vrijwilligers, medewerkers, de fondsen, bedrijven en de donateurs geen recht. Alle projecten, in mijn tijd als eindverantwoordelijke, zijn op een integere manier opgezet en uitgevoerd, en ook nog eens door accountant gecontroleerd. Daar is dus echt geen spelt tussen te krijgen. Als er dan kritiek komt, die kant noch wal raakt (waarom zou ik me niet op projecten mogen storten? Waarom moet ik nadenken voordat ik roep?), dan past de reactie zoals ik die gegeven heb, omdat ik niet wil dat er twijfels ontstaan over die projecten. Verhalen gaan makkelijk leven, en dat doet nieuwe projecten geen goed. Dus; als men, op basis van feiten en bewijzen, een discussie wil voeren is dat ok, dan wil ik daar heel graag een inhoudelijke discussie over voeren. Zo niet, wees dan terughoudendheid in wat je beweert. Ik ga overigens, desgevraagd, met die beide naamloze mannen graag dieper in op wat ze beweren, maar dan persoonlijk, niet op dit forum. De uitnodiging staat, wat mij betreft.
    Tracker: dank voor uw persoonlijke reactie. Helaas blijf ik bij mijn tekst op dit forum, om de redenen die ik hierboven beschreven heb.
    Dank voor uw compliment over mijn activiteiten, ik hoop dus dat mijn jarenlange zitting in diverse besturen u ook iets zegt. Integer handelen is voor mij, maar ook voor anderen in het veld, van het grootste belang. Dat geeft ons de vleugels die we nodig hebben. We zitten dan ook niet te wachten op mensen die onzin proberen te verkopen.
    Wat ‘HUBOBE’ betreft; ik zie het meer als ‘wie niet (financieel) sterk is, moet (financieel) slim zijn. Op dat financiële na zullen de mei-vliegers, door het toepassen van die tactiek, daar hetzelfde over gedacht hebben.
    Met vriendelijke groet,
    Arno van der Holst
    p.s. mochten er meer opmerkingen komen, dan zal ik daar ook nog op reageren.
    Laatst gewijzigd door Arjan; 6 juni 2013 om 11:57 Reden: Persoonlijke opmerkingen verwijderd

  10. #60

    Standaard

    Hoi Arno,


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hubobe Bekijk bericht
    de reden dat ik zo scherp reageer heeft te maken met de ongefundeerde meningen die zo even op dit forum geslingerd worden.
    Kun je mij/ons misschien zeggen wat die ongefundeerde meningen zijn dan?
    Het enige wat ik lees is dat Hans zich afvraagt of de initiatief nemer(s) wel goed nagedacht hebben over zulke projecten voordat men met een nieuw project zou willen beginnen. Lijkt mij toch niet een onlogische vraag, zo'n vraag geldt niet alleen voor jullie maar voor iedereen die met zo'n project zou willen beginnen. Het is helaas zo dat een aantal mensen die betrokken zijn bij het uitgeven van het blad verenigde vleugels ook betrokken waren bij het Aviodrome wat zoals iedereen weet failliet gegaan is. Het is natuurlijk erg pijnlijk en vervelend voor de betrokkene dat dat toch bij de mensen blijft hangen terwijl de betrokkene er misschien weinig aan konden veranderen.
    Een aantal van de projecten van het Aviodrome zijn helaas niet geworden wat een hoop mensen er van gehoopt of verwacht hadden, al dan niet veroorzaakt door veranderde regelgeving of het failliet gaan van andere partijen zoals de DC 8. Daar schreef Andre iets van over het geld wat daar voor bestemd was, of zijn verhaal klopt weten wij niet maar het verhaal gaat in de rondte. Om dan zulke mensen voor zeer zwak begaafd te gaan uitmaken heeft natuurlijk geen enkele zin en bevestigd misschien bij andere het beeld dat ze van je hebben. Om maar even je eigen tekst er bij te halen:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hubobe Bekijk bericht
    dus oordeel niet te snel op basis van een geschreven stuk op dit forum.


    Maar om terug te komen op het ontstaan van deze topic:
    Wat is de gedachte gang achter de oproep in de verenigde vleugels om suggestie aan te dragen voor een interessant project? Is het gewoon nieuwsgierigheid van de redactie wat er leeft onder de lezers of heeft men plannen om al dan niet met het Aviodrome plannen om serieus de mogelijkheid van de aangedragen suggesties te bekijken op haalbaarheid? Of zijn er nog andere partijen die plannen hebben? Ben erg benieuwd en ik hoop dat uiteindelijk dit verbalen geweld tot iets moois zal leiden.

    Met vriendelijke groet,

    Mathieu.
    Laatst gewijzigd door Arjan; 6 juni 2013 om 11:59 Reden: Reactie op persoonlijke opmerkingen verwijderd
    Als het regent in mei is april voorbij.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •