Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 6 7 8 9 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 90

Discussie: Verenigde vleugels: suggestie voor een project.

  1. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hubobe Bekijk bericht
    Cees: ter overweging; er zijn ook nog vele projecten die al zijn aangekocht, en nog staan te wachten op restauratie. Zoiets zou natuurlijk ook kunnen...!
    Lambach HL II. Bestaat reeds, zou mooi zijn als ie weer kan vliegen
    Brewster Buffalo. Zijn drie wrak delen, erg interessant. "Jammer" dat er al een replica is. Zou dus niet echt een aanvulling zijn.
    Stearman Hammond, zijn al bij het Aviodrome dus relatief simpel om mee te beginnen.

    Chris

  2. #72
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Aan allen,

    Ik ben even teruggekeerd van mijn (niet luchtvaart gerelateerde) planken en kwasten e.d. om een blik te werpen in deze discussie.

    Persoonlijke kwalificaties, reacties hierop (al dan niet terecht) en reacties op het ontsporen van de discussie zijn zoveel mogelijk verwijderd.

    Wie nog persoonlijke toespelingen maakt, of het ontsporen van de discussie weer aanhaalt, mag een poosje gaan spelen op een van de sites waar moddergooien wel normaal schijnt te zijn (hoewel misschien verleidelijk zal ik geen namen noemen ) Voor hoelang is geheel afhankelijk van hoe humeurig ik ben na het wel of niet lukken van de klus die dag).

    Wat betreft toespelingen op deze site. Je waardeert de site wel of niet. Er zijn zat sites die professioneel zijn, of in elk geval door een vereniging, stichting of bedrijf gesteund worden. Dit is gewoon een site voor en door hobbyisten. Op Internet zijn voldoende alternatieven te vinden, en het staat je bovendien vrij je eigen alternatief te starten.

  3. #73
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik heb trouwens nog wel twee projecten. Er staan twee mooie kisten nu een beetje te verpieteren.
    Dan bedoel ik met name de Beech 18 in US kleurenschema. We hebben prachtige Beechen (Beeches, Beechae?) gehad in Nederland, in hetzelfde mooie grijs/witte schema als de Safirs. Dan moet er wel een "stomp" neusje op...

    Daarnaast zou het mooi zijn, om de DC-4 op te frissen, liefst in KLM kleuren uiteraard!

  4. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    Ik heb trouwens nog wel twee projecten. Er staan twee mooie kisten nu een beetje te verpieteren.
    Dan bedoel ik met name de Beech 18 in US kleurenschema. We hebben prachtige Beechen (Beeches, Beechae?) gehad in Nederland, in hetzelfde mooie grijs/witte schema als de Safirs. Dan moet er wel een "stomp" neusje op...

    Daarnaast zou het mooi zijn, om de DC-4 op te frissen, liefst in KLM kleuren uiteraard!
    Helemaal mee eens indd.
    Zou als er dan toch twee zijn,een indd in de Beech 18,AT-11 uitvoering maken,Of MLD en dat het schema met dayglow.
    Neem aan dat je de toestellen bedoel de ex Kleingeld,en die in het MLM in depot staat?

    DC4 idee is helemaal goed.
    Wellicht dat het aviodrome gesponsord kan worden,en de DC4 in KLM jas kan doen,Zou mooi staan,met de andere KLM toestellen op het platform.
    Voorkeur kleurenschema PH-TAT,of PH-DBT

  5. #75

    Standaard

    Ik kwam deze nog tegen,303N C-60 Proj Spec
    Ook nog niet in een Nederlandse collectie aanwezig helaas,maar wel in het verleden gevlogen door Nederland,in Indie.Misschien mooi als LT9-18 zou een weldverdiende aanwinst kunnen zijn.

  6. #76
    hubobe Guest

    Standaard

    Hallo mannen,

    Dank weer voor de suggesties, de lijst wordt langer en langer :-)

    LVA-40; Jan, je bedoelt dus echt een Fokker D.11 he? Zoals geleverd aan Rusland en nog wat andere buitenlanden. Leuk dat je daar zoveel info over hebt verzameld! Zou je over die kist niet eens een verhaal willen schrijven in de Verenigde Vleugels?

    Binnenkort zal ik hier een overzicht geven van alle reacties, ook die bij Verenigde Vleugels zijn binnengekomen.

    Arno

  7. #77

    Standaard

    Dag Arno,

    Als de tegenprestatie is dat het documentatiecentrum weer open wordt gesteld, dan wil ik zeker mijn bijdrage leveren! Wat betreft de D.XI zijn er aardig wat fouten geslopen in publicaties door de jaren heen, waar weleens een einde aan mag komen. Bijvoorbeeld het verhaal dat er 6 D.XI aan de Argentijnse Marine zijn geleverd in de registraties R-66 tot R-71. Er is aan die hele Argentijnse Marine slechts een F.XI Super Universal geleverd en daar blijft het echt bij..

    Hartelijke groet,
    Jan Grisnich

  8. #78
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Idee: de DC-6B, die jan wullink in Slovenië tegenkwam?

  9. #79
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Het wordt inderdaad hoog tijd dat het documentatiecentrum weer open gaat!

  10. #80
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik had hier al eerder het overschilderen van de Beech 18 en DC-4 genoemd. Er schoot me nog wat te binnen.
    Een ander object dat gilt om aanpak is de Sikorsky S-51. Niet dat die er slecht uit ziet, maar, die kan een veel grotere educatieve waarde krijgen als hij overgeschilderd wordt, namelijk als de PH-HAA van de stichting voor hefschroefvliegtuigen.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •