Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: KLM---- Boeing 747-206B

  1. #1

    Standaard KLM---- Boeing 747-206B

    Begin jaren 70 zijn de Boeing 747-206B's van de KLM afgeleverd op Schiphol met de White top livery. Volgens mij alleen de BUG niet want die kwam geheel wit naar schiphol en is hier op Schiphol overgeschilderd in een gedeelte VIASA en gedeelte KLM kleuren als ik met niet vergis. nu heb ik eigenlijk een tweetalvragen uit interesse. is er iemand die de aankomstdata van de 206B's heeft en lastiger... is er iemand die mogelijk een schemaatje heeft vanuit de historie met daarop wanneer kisten zijn overgespoten naar de blue top livery ?

  2. #2

    Standaard

    PH-BUF kwam aan op zaterdag 16 oktober 1971. Dag van mijn eerste vlucht, en ik fotografeerde de kist vanuit de PH-DNL. Raar, ik fotografeerde de BUF na de eerste landing op AMS, en op 27 maart 1977 bij het laatste vertrek vanaf AMS. De kist verongelukte later die dag.

  3. #3

    Standaard

    Aankomst van de PH-BUA op 16 januari 1971 - white top
    andere bron zegt zondag 31an1971 om 11 uur.?
    Aankomst van de PH-BUC op ?
    Aankomst van de PH-BUD op ?
    Aankomst van de PH-BUE op ?
    Aankomst van de PH-BUF op 16 oktober 1971 - white top
    Aankomst van de PH-BUG op ?

  4. #4

    Standaard

    BUB 4 maart 71
    BUC 21 mei 71
    BUD 31 augustus 71
    BUE 30 september 71
    BUG 15 december 71

    Hoop dat dit klopt. Info komt bij KLM vandaan, dus ik ga er van uit dat het ok is.

    KLM heeft voor de BUA 16/1 71 staan.
    Laatst gewijzigd door Roger Soupart ( R. I. P. ); 5 juni 2013 om 17:16

  5. #5

    Standaard

    Thanks TCI. ik vond zelf overigens ook die white top livery wel iets aparts hebben. Best grappig. maar dat algeheel blauwe is toch ook wel heel erg fraai!

  6. #6

    Standaard

    Ik vond er toen niets aan, maar nu vind ik het prachtig. Helaas heb ik alleen maar de BUF in witte uitmonstering, de rest niet. Ben altijd selectief geweest met fotograferen. Dus ik fotografeerde het niet als ik het niet mooi vond, als de zon niet scheen, als er mensen op stonden, als het tegenlicht was, als het bewolkt was, of het regende, of weet ik wat. Ik had altijd 100den redenen om niet te kieken. Alleen maar perfectie of anders niet. Heb ik nu dus heel erge spijt van. En Nederlandse kisten fotografeerde ik al helemaal niet voor 77, want ik vond dat ik die iedere dag kon zien.

  7. #7

    Standaard

    ja ik ken dat gevoel wel een beetje. zelf fotografeer ik ook al sinds zo ongeveer 1983 en in het begin dacht ik bijvoorbeeld bij al die Fokkers van de NLM, "ach laat maar gaan" die zie ik iedere dag op SPL. Toch maar blij dat ik ze ben gaan fotograferen. dus ik snap wel een beetje wat je zegt. Want eigenlijk en zeker achteraf gezien zijn de hele gewoonste dingen vaak heel erg gaaf om later nog eens rustig te bekijken enzo.

  8. #8

    Standaard

    het mooie vond ik dan ook van die jaren 80 bijvoorbeeld dat je dat leuke krantje kon pakken in de aankomst hal op zo'n standaard of naar de inlichtingendesk kon lopen en zo'n geel a3 formulier en blauw A3 formulier kon opakken, gratis, waarop alle binnenkomende en vertrekkende kisten stonden. En als je superveel geluk had kon je zelfs wat binnekomende vluchten zien op de monitor in het bemanningcentrum. Toen nog wel.. geweldig !!

  9. #9

    Standaard

    Mooie tijden. Komen niet meer terug.

  10. #10

    Standaard

    PH-BUA 1971-01-31-11.00lt Arrived Amsterdam, flown by Captain P. Orange, L.J. Veldhuyzen van Zanten and flight engineer G.L. Schoonman. (aflevering aan de KLM op 1971-01-16).
    PH-BUB 1971-03-24 Arrived Amsterdam.
    PH-BUC 1971-05-24 Arrived Amsterdam.
    PH-BUD 1971-09-01 Arrived Amsterdam.
    PH-BUE 1971-10-01 Arrived Amsterdam.
    PH-BUF 1971-
    PH-BUG 1971-12-16 Arrived Amsterdam, right side of aircraft complete white.

    Blue top:
    PH-BUB 1974
    PH-BUC 1974-01-05 Roll out as first 747 in new KLM color scheme.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •