Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Ontspoorde discussie/censuur

  1. #1

    Standaard Ontspoorde discussie/censuur

    Jammer dat de discussie gesloten is, ook jammer dat mensen van het forum verwijderd zijn, naar mijn mening niet terecht. Maar goed, het forum is dus streng gecensureerd.

    Jammer maar helaas, ben ik nu ook verwijderd??
    Cees

  2. #2
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Cees,
    De voorwaarden voor verdere discussie waren duidelijk gesteld.
    De ban van de bewuste leden is niet permanent, maar voor een week.
    Groeten,
    Edwin

  3. #3
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Hallo Cees,

    Als je dit forum al streng gecensureerd vindt, dan mag je eens op andere forums gaan kijken. Over het algemeen wordt hier uitgegaan van een zelfcorrigerende werking. En er zijn her en der harde bewoordingen over en weer te vinden, die elders verwijderd zouden zijn. In de bewuste discussie bleek het van kwaad tot erger te gaan. In eerste instantie zijn daarom alleen beledigende opmerkingen er (al dan niet positief bedoelde) reacties hierop verwijderd, en is de discussie verder zoveel mogelijk intact gelaten.

    Er was duidelijk gewaarschuwd dat na het opschonen van een topic waar over en weer met modder werd gegooid, de discussie over het ontsporen van die discussie niet meer aangehaald mocht worden op straffe van een ban. Als mensen dan toch die discussie weer aangaan, en er wordt niets gedaan, dan wordt al snel een loopje met de beheerders van de site genomen.
    Het is heel flauw dat zo hard is ingegrepen, maar het was aangekondigd. Ik vind het daarom nog veel flauwer dat we na het opschonen van de discussie toch onmiddellijk weer posts kregen over het ontsporen van de discussie. Ik dacht dat we hier met volwassenen te maken hadden, die beter wisten.

    Het feit dat ik een gesloten melding deed over het ingrijpen gaf al aan dat ik geen openbare discussie voer over hoe deze site gerund wordt (net zoals dat bij andere sites gebruikelijk is). Als je het niet eens bent met een besluit van de beheerders, dan mag je dat in een PM met onderbouwing kenbaar maken, niet via een open bericht. En dan zeker niet met losse flodders zoals hierboven, waarmee je nu probeert deze site in diskrediet te brengen, puur omdat ingegrepen is op het feit dat volwassenen niet in staat blijken zich behoorlijk te gedragen.

    En ja, net als in een schoolklas, loopt het hier ook zo dat de echte rotzooitrappers voldoende ervaring hebben om met de waarschuwing te stoppen, en er mensen zijn die na toch nog na de waarschuwing willen proberen of de grens echt bereikt is. En ja deze is echt bereikt, en dus zijn nu een paar mensen een weekje in de hoek gezet.

    Discussie gesloten. Bij bezwaren kun je mij een PM sturen.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •