Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 12 van 12

Discussie: Antenne draad radio Fokker D-XXI

  1. #11

    Standaard

    Geen dank. Ik vind het mooi dat ik je kon helpen. Als je ooit nog eens hulp nodig heb, mijn mail staat altijd open: info@lva-40.nl.

    Jan

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    En een wachtmeester is de cavalarierang gelijk aan de huidige rang van sergeant majoor, min of meer gelijkwaardig aan de rang van tweede luitenant van toen, wat de meeste vliegers waren rond die tijd.
    Nog even reageren, een wachtmeester is (nog steeds) gelijk aan gewoon sergeant. Op papier een heel verschil met een tweede luitenant, een officier. Waren in de C.5's de waarnemers niet officier en de vliegers onderofficier, als een soort chauffeur? Of heb ik dat mis?

    Wachtmeester wordt gebruikt bij de cavalerie en artillerie. Van Zuijlen kwam uit de cavalerie en Hateboer uit de artillerie, ontdek ik vandaag in een artikel in het Utrechts Nieuwsblad uit 1963. Daarin laat de krant Hateboer weer zeggen dat het Duitse vliegtuig dat hij neerschoot op het strand bij Noordwijkerhout crashte, terwijl ik me er net van heb laten overtuigen dat hij een Ju 88 volgde tot en neerschoot bij Arnhem. Het artikel staat wel vol koeien van fouten.
    Utrechts Nieuwsblad 19630223

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •