Ik hoorde het commentaar ook tijdens de Open Dagen van de Luchtmacht en hoopte dat het niet waar was. Echter gisteravond is er op de Facebook pagina van de DC-2 het volgende bericht geplaatst:

"Unfortunately I have to inform you that I will not resume flight operations at the moment. Technically I am in perfect shape, enough funding is available and all paperwork is complete. Other issues prevent me from flying, but I hope the situation will change in the future. I would like to thank my volunteers and the Aviodrome for their continuing support."

Nav enkele vragen is er nog een reactie gekomen, namelijk:
"Goodmorning. The "other issues" are not IL&T or FAA related. Also there is no issue with the Aviodrome board (they are really cooperative). I am sorry, but I can only tell you if something isn't the reason as I don't know the real reason myself."

Beetje vaag dat de echte redenen niet bekend zijn?!

Ik vind het zwaar klote in ieder geval!! In 1999 heb ik een paar klinknagels althans een certificaat gekocht om het mogelijk te maken de DC-2 aan te kopen. Ik was dan ook blij dat KLM, Schiphol en de gemeente Lelystad de Connie en DC-2 aankochtten uit de failliete boedel en deze toestellen niet naar het buitenland zouden verdwijnen. Zover ik altijd heb begrepen uit de berichtgeving rondom de overname door Libema en tijdens de bijeenkomsten van de Vriendenkring Aviodrome hebben KLM, Schiphol en Lelystad beide toestellen in bruikleen gegeven aan het Aviodrome, maar klaarblijkelijk met beperkingen. De DC-2 moet gewoon vliegen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Volgens mij sponsorde cq. financierde KLM de DC-2 helemaal niet, dus dat lijkt mij onzin als argument! Ik heb altijd begrepen dat de DC-2 operatie financiële steun kreeg vanuit de Vriendenkring Aviodrome en de winst van de verkoop van het Flight Simulator model van de DC-2 (waarmee ik graag "vlieg") aan de DC-2 ten goede kwam! Waarschijnlijk ook d.m.v. de sponsoring door Good Year, gezien de stickers op de DC-2. Daarnaast kreeg men waarschijnlijk vergoedingen van airshows!?

@Pim, volgens mij vliegt of vloog de DC-2 helemaal niet commercieel, want dan had ik allang een rondvlucht gemaakt! (met DC-3 en DC-4 al gevlogen!) Ik heb het een paar keer tijdens evenementen gevraagd aan de aanwezige vrijwilligers en altijd was het antwoord nee!

Verder vraag ik mij dan wel af aan welke eisen de DC-2 volgens KLM moet voldoen... We kunnen een DC-2 toch niet vergelijken met een 737????????

Het gevoel bekruipt mij, net zoals geuit in mijn bericht van 4 juni in de beruchte discussie over nieuwe projecten na oproep in de Verenigde Vleugels , dat KLM nu de kans ziet om de DC-2 aan de grond te zetten (na de Connie in 2009) ten faveure van de DDA die tonnen krijgt om 1 Dakota in de lucht te houden

Hoor graag als iemand meer informatie heeft... ik ga sowieso mail sturen aan het Aviodrome om meer te weten te komen, maar vermoedelijk moeten wij KLM, Schiphol en Lelystad bestoken ivm DC-2... wie doet ermee? Ga ook, n.a.v. oproep Arno van der Holst, suggestie aan Verenigde Vleugels sturen om de DC-2 vliegend te houden