Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28

Discussie: Mogelijk gaat de Aviodrome DC-2 niet meer vliegen...

  1. #1

    Thumbs down Mogelijk gaat de Aviodrome DC-2 niet meer vliegen...

    ...beide commentatoren hintten op vrijdag 14 juni 2013 van de Open Dagen van Luchtmacht te Volkel
    nadrukkelijk via de luidsprekers
    dat de kans dat de Douglas DC-2 / R2D-1 van de Aviodrome "grounded" blijft zeer groot is.

    De oorzaken van het grounded blijven van de "replica Uiver" zouden niet technisch zijn...
    En waarschijnlijk heeft het ook niet met certificering/"papierwinkel" te maken...
    Fokker maandelijkse updates in 2024: klik op Fokkernews

  2. #2

    Standaard

    Hoop dan maar dat ze dat ook fout hebben,zo als diverse dingen gewoonweg niet klopte.Zou wel zonde zijn van de DC-2.

  3. #3
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Dat zou zeer zonder zijn
    wwer een mooi toestel dat stof gaat staan happen
    Snappen ze nou niet dat het veel mooier is het spul te zien vliegen
    IPV stof happen

    Anders hadden ze net zo goed een houten replica kunnen maken

  4. #4

    Standaard

    Ik denk dat de eigenaar (KLM) de kosten te hoog vindt om hem te laten vliegen!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Classic Bekijk bericht
    Ik denk dat de eigenaar (KLM) de kosten te hoog vindt om hem te laten vliegen!
    Wat zouden eigenlijk de grootste kosten zijn van zo'n toestel? De verzekeringen, kosten voor het onder klasse houden of andere zaken waar ik geen weet van heb?

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  6. #6

    Standaard

    Ik denk dat tegenwoordig de verzekering op nummer één staat.
    En dan op de tweede plaats het onderhoud.

    Groet,
    Classic

  7. #7

    Standaard

    Wellicht dat nieuwe regels van RLD ook mee spelen.

  8. #8

    Standaard

    Dat doen ze al sinds de Regeling Historische Luchtvaart!

  9. #9
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Classic Bekijk bericht
    Dat doen ze al sinds de Regeling Historische Luchtvaart!
    Volgens mij gelden deze regels niet voor de DC-2 en de DDA Dakota's omdat er commercieel mee wordt gevlogen / wil gevlogen worden.

    Ze dienen dus gewoon te voldoen aan de standaard commerciële luchtvaart eisen.

    Daarbij komt dat de DC-2 nu eigendom is van de KLM en zij zal zich ongemakkelijk voelen met een toestel wat onder hun vlag zal moeten vliegen wat volgens hun niet aan hun eigen eisen voldoet.

  10. #10

    Standaard

    Citaat uit de Regeling Historische Luchtvaart:
    "niet-commercieel vervoer: vervoer zonder winstoogmerk door een rechtspersoonlijkheid bezittende organisatie als houder van een luchtvaartuig of door een particuliere houder van een luchtvaartuig waarbij,
    a. uitsluitend de vervoerskosten en de kosten van het trainen van de bemanning worden doorberekend en
    b. het uitsluitend vervoer betreft van sponsors van een organisatie tot instandhouding van historische luchtvaart en hun genodigden, alsmede van leden van een vereniging of begunstigers van een stichting met als een statutair doel instandhouding van historische luchtvaart."

    Voor de DDA was het laatste punt de reden om commercieel te gaan vliegen, niet leden mochten namelijk niet meevliegen.
    En dat commercieel vliegen, met een vliegtuig dat weinig uren maakt, kost zéér veel geld!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •