Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Boom is bezig (aan luchtvaartboeken)

  1. #1
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard Boom is bezig (aan luchtvaartboeken)

    Bij uitgeverij Boom staan een aantal interessante boeken in de planning;
    je kunt nu alvast inschrijven!

    https://www.uitgeverijboom.nl/boeken...53/?viafonds=1

    https://www.uitgeverijboom.nl/boeken...60/?viafonds=1

    https://www.uitgeverijboom.nl/boeken...05/?viafonds=1

  2. #2
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    In één oogopslag:

  3. #3
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.329

    Standaard Boeken 2013

    Hallo flight.

    Heb mijn GRATIS deel "Een eeuw militaire luchtvaart in Nederland 1913-2013 - Bakermat Soesterberg" inmiddels binnen. Heeft mijn tijd bij de luchtmacht toch nog iets opgeleverd. Ben zeer nieuwsgierig naar de rest van uitgeverij Boom.
    Hartelijk dank nog voor de tip omtrent dit boek. Op één van de luchtfoto's is zelfs nog de bunker te zien waar ik 18 maanden in heb doorgebracht.

    Het is dit jaar een duur jaar vanwege de vele luchtvaartboeken die verschenen dan wel nog verschijnen over de Nederlandse luchtvaart. Net voor genoemde titel had ik bij de Luchtvaart Hobby Shop nog "Geen laag te hoog - De eerste uitzending van de LVA, naar IJsland in het kader van het Tweede Internationale Pooljaar 1932-1933" gehaald.

    Groetjes en tot ziens bij de LHS,
    Ruud.

  4. #4
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Hallo Ruud,
    gratis?? hoe heb je dat voor elkaar gekregen? 'k heb daar m'n diensttijd doorgebracht.

  5. #5
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.329

    Standaard Boek Soesterberg

    Hallo Grasshopper.

    Met mazzel. Ik sprak flight in de LHS en die wees me er op dat oud-kluchtmachters dit boek gratis konden verwerven. D.w.z. 5,00 bij afhalen en 12,50 bij toesturen.

    De bon staat in de Vliegende Hollander, welk nummer weet ik niet.
    Stuur me een pb'tje dan kijk ik of ik de bon kan sturen. Nu kan dat niet omdat hij 3,4 Mb is.
    Eventueel print ik de bon uit en stuur hem naar je toe, mits je me je adres laat weten per pb.

    Groet,
    Ruud.

    P.S. De termijn eindigt 5 september voor de aanvragen.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 22 juni 2013 om 19:41 Reden: correctie

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Wellicht ten overvloede: ook als je als dienstplichtige je diensttijd hebt doorgebracht bij de Luchtmacht, kun je dit boek aanvragen. Heb ik ook gedaan en mijn exemplaar was snel binnen.
    Mooi boek waar de ontwikkeling en gebruik van Soesterberg uitgebreid wordt beschreven met ondersteuning van landkaarten. Interessant zijn de beginperiode, de ontwikkeling van het veld door de Duitsers en de latere aanwezigheid van de Canadezen die niet altijd even soepel verliep.
    Af en toe zijn de foto's wat aan de kleine kant. Hoogtepunt vind ik de luchtopname in kleur van het platform van vóór de oorlog.

    Paul

  8. #8
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Het boek "Take Off"-De opbouw van de Nederlandse luchtstrijdkrachten 1945-1973- door Quirijn van de Vegt is inmiddels te koop bij de uitgever Boom (de uitgeverij rekent geen verzendkosten).
    Een gedegen wetenschappelijk werk waarmee de auteur is gepromoveerd.
    Voor geinteresseerden in de "koude oorlog-periode" van harte aanbevolen!

  9. #9
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Het boek "de jonge jaren van de luchtmacht" is inmiddels ook klaar en wordt verzonden. Ik heb het op de luchtmachtdagen besteld, ben erg benieuwd!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •