Pagina 2 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 48

Discussie: Metalen schaalmodellen Fokker tweede WO

  1. #11
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Die houten modellen zou ik toch ook wel willen zien , ben benieuwd of dat eveneens Fokkertjes zijn.

  2. #12

    Standaard

    Ik heb het even verder uitgezocht en ze zijn al sinds de jaren vijftig in de familie(volgens een tante)
    Ze zijn inderdaad later een keer beschilderd maar dat moet voor 1980 zijn geweest want bij de verhuizing naar het verzorgingscentrum is alles in opslag gegaan bij een transportbedrijf tot afgelopen april.
    Er zaten ook nog erg veel oude tijdschriften bij uit de oorlogsjaren.

    Ik zal nog wat detailfoto's plaatsen dit weekend evenals wat foto's van de vele houten modellen.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees Pieters Bekijk bericht
    Er zaten ook nog erg veel oude tijdschriften bij uit de oorlogsjaren.
    Kan ook erg interessant zijn, zou je misschien enige namen/titels kunnen vermelden?

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  4. #14

    Standaard

    Ik ga straks naar mijn vader daar liggen alle boeken en zal wat foto's maken. Het zijn Engels talige tijdschriften die natuurlijk vooral over de tweede WO gaan.
    Ik heb nog niet de tijd gehad om me overal in te verdiepen maar ik wil niet dat zoiets bij het oud papier terecht komt.
    Wij moesten de opslag voor 1 juli leeghalen en we schrokken ervan wat er zoal in lag!
    Er zaten ongeveer zo'n 900 echte Dinky Toys in en daar zaten ook veel vooroorlogse bij(ze hebben geklonken assen en na oorlogse hebben dat niet)
    Dit moeten we ook nog allemaal uitzoeken maar de Fokkers vond ik zo apart(in ieder geval de T5 en D21)van de G1 weet ik dat er een club is maar er zaten nog een paar kleine modellen van een G1 bij die ik nog moet fotograferen maar die leken me niet zo oud.
    Ik ga mijn best doen om alles op foto te zetten vandaag voor jullie als echte liefhebbers.

  5. #15

    Standaard

    Haha, ja, van die G-1 is er inderdaad een club; een hele enthousiaste ook nog Als je overigens over die G-1 meer wilt lezen, dan zijn de uitgaven van de Stichting Fokker G-1 over dit vliegtuig erg aan te raden: Lanasta // Home!!

  6. #16

    Standaard

    Hier zijn nog meerdere afbeeldingen van de modellen die in mijn bezit zijn gekomen.


















  7. #17

    Standaard

    Foto`s G1






  8. #18

    Standaard

    Wauw!! Zitten een paar zeer mooie modelletjes bij. Mocht het de bedoeling zijn dat deze verkocht gaan worden dan hoor ik dat graag. Ik heb al een houten model van een Fokker T9 en deze zouden niet misstaan bij mij lva verzameling. U kunt mij eventueel bereiken op korsmando@gmail.com.

    Groeten,

    Alex

  9. #19

    Standaard schaalmodel T-V

    Wel een interessant topic, (fabrieks) schaal modellen. Hierbij een Fokker T-V van metaal uit mijn verzameling (sorry voor de slechte foto..)

    Het Fokker logo staat in de voet gegraveerd
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 30 januari 2018 om 13:18

  10. #20

    Standaard T-V

    deze foto is wat beter, hoop ik..
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 30 januari 2018 om 13:19

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •