Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Fotoarchief Fokker op Flickr

  1. #1
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard Fotoarchief Fokker op Flickr

    Hallo,

    Misschien is deze link al bekend, maar in elk geval: de Flickr pagina van San Diego Air & Space Museum bevat een heleboel foto's van vooroorlogse Fokker vliegtuigen. Ikzelf vond er ook een foto van een D.21 die ik nog niet kende

    Flickr Search: fokker

    Meteen maar doorgesnuffeld op Flickr, kwam ik hierop:

    Fokker D.XXI & Brewster B-239 | Flickr - Photo Sharing!

    Hoewel de omschrijving anders doet vermoeden, zijn beide onderdelen van een D.21. Het roer is een Fins exemplaar, vanwege de extra scharnier in het midden. Alleen de bovenkant van het roer brengt mij in verwarring, volgens mij loopt dat bij de Finse versie altijd schuin naar voren. Hier is het recht...

    Prettige avond nog!

  2. #2

    Standaard

    Hallo Kaasjager, die Fokker serie is echt mooi! Vond ook nog een foto van de 302 samen me een T-V, nog nooit gezien. Bedankt voor het delen

  3. #3
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Kaasjager.

    Ben het eens met henkypenky, bedankt voor het plaatsen van Flickr Fokker. Je kijkt je ogen uit.

    Wat mij vooral opviel was een toestel dat bijna niet meer te herkennen was als een F.VII. Met een aparte cockpitmodificatie. Aardige bijkomstigheid is dat twee luiken boven in de cockpit open staan (ontsnappingsluiken?). Kan me niet herinneren deze Amerikaan eerder gezien te hebben.
    Helaas kan ik de foto niet laten zien maar na het klikken op de foto kreeg ik de volgende info:
    Catalog #: 01_00080536
    
Met het nummer als zoekwoord is de foto terug te vinden. Daarna op de kleine foto klikken en het is een mooiere grote afbeelding.

    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 17 juli 2013 om 13:20 Reden: correctie

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •