Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Raket

  1. #1
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard Raket

    Gevonden bij een school in Velserbroek , een raket waarschijnlijk gebruik voor een schoolproject of een spreekbeurt.
    Daarna gedumpt bij het grofvuil .
    Nu ben ik nieuwsgierig wat het exact is voor type , eventueel bouwjaar en waar het voor werd gebruikt. ( metreologie ? )

  2. #2

    Standaard

    Dit is waarschijnlijk een amateur raket.
    In Nederland zijn waarschijnlijk ca. 200 mensen die als hobby raketten bouwen en lanceren.
    Er zijn drie klasse: model(bouw)raketten (model rocketry, HPR (High Power Rocketry) en amataur raketten.
    De eerste twee klassen gaan uit van kant en klare bouwpaketten of standaard onderdelen, maar worden aangedreven door gekochte "motoren" met vast stuwstof.
    Amateurraketten bestaan uit zoveel mogelijk zelf gemaakte onderdelen, inclusief de motoren.
    Er zijn in Nederland drie clubs die zich bezig houden met amateurraketten:
    NERO: NERO - Home page
    DARE: Delft Aerospace Rocket Engineering |
    NAVRO: NAVRO

    Deze raket gemaakt door de NERO denk.
    Ik ken deze raket namelijk niet.
    Van de NAVRO ben ik zelf lid en de raketten (en bouwwijze daarvan) van de DARE ken ik aardig.

    Zoek maar eens verder op de genoemde websites, want het is een erg leuke hobby die ik al 25 jaar beoefen.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pleun Bekijk bericht
    want het is een erg leuke hobby die ik al 25 jaar beoefen.
    Dat is interessant! Kun je niet eens het e.e.a. op het forum plaatsen? Daar moeten toch vast mooie plaatjes/filmpjes van zijn!

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •