Goede morgen forum-leden ,

Sommige van jullie hebben het misschien al mbf gezien maar het lijkt me leuk ook hier zo nu en dan een berichtje te plaatsen. Ik ben begonnen aan het ontwerp van een nieuw project : een Do24K in de schaal 1:10.
Tijdens mijn research voor mijn eerdere project , een Short S.23 Empire vliegboot in 1/16.6 heb ik ook wat over de Do24 gelezen en de intresse werd gewekt. Ik had de Do24T3 in soesterberg al enkele keren gezien en heb het altijd een mooie kist gevonden. Inmiddels ben ik al enige tijd bezig zoveel mogelijk informatie over de Do24 te verzamelen als ik maar kan. Bij het MLM heb ik een flink aantal foto's gemaakt van de do24 in gedeeltelijk gedemonteerde toestand. Ik heb de handleidingen van de Do24K en Do24T ergens online gevonden.
Van het dornier archief in Friedrichshafen heb ik een orginele maat-tekening van de romp ontvangen. Ook ben ik bij dhr Prudent Staal op bezoek geweest en heb daar zijn materiaal mogen inzien. Het ontwerp van het model doe ik digitaal en de constructie zal uit balsa en triplex bestaan.

Hieronder enkele afbeeldingen van het 1e 3d model dat ik had getekend :