Pagina 3 van 11 EersteEerste 1 2 3 4 5 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 102

Discussie: Dornier Do24K in schaal 1:10

  1. #21
    Geregistreerd
    13 december 2012
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    117

    Standaard

    Hallo Peter ,

    Welk ben erg benieuw naar je vorderingen , ik heb zelf ook al ontzettend veel info verzameld. maar zijn ook nog veel zaken waar ik geen documentatie over heb. Mischien is het een idee om het eea uit te wisselen. Hier een greep uit mijn Do24 Archief :

    - Complete handleiding Do24K ( duits )
    - Complete handleiding Do24T ( duits )
    - Diverse tekeningen
    - Ontzettend veel foto's van zowel in actieve dienst als in museum
    - Diverse artikelen over o.a de Broome raid en de Do24's in Spaanse dienst.
    - Dornier Do-18, Do-24, Do-26 Dornier Flugbote (Waffen Arsenal 171)
    - Diverse tekeningen en maatschetsen.
    - Video materiaal

    Ik ben nog op zoek naar gedetailleerd materiaal over de Alkan koepels en de Lafette AB-15 ( samm ) koepel. Het blijft voor mij een raadsel of de staart koepel nu een kleinere diater had dan de voorste. Bij de Do24T1 gebruikt door de seenotdienst was de achterste koepel gemonteerd op een alkan 850 draaikrans en de voorste op een alkan 920 draaikrans maar voor de Do24K heb ik hier geen info over.

    Mvg,

    Bart

  2. #22
    Geregistreerd
    13 december 2012
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    117

    Standaard

    In 1982 is de staart koepel uit het wrak van de X-1 bij broome geborgen. Nu alleen er nog achter komen waar deze koepel nu is en in contact komen met de betrokken personen.
    Misschien kan ik er dan zo toch nog achterkomen wat de diameter van deze koepel is

    http://www.pacificwrecks.com/aircraf...#axzz2bSjicEC1

    Mvg,

    Bart

  3. #23

    Standaard

    Bart, ik heb je een privébericht gestuurd.

    Peter

  4. #24
    Geregistreerd
    13 december 2012
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    117

    Standaard

    @ Peter , mailtje is iin je inbox

    Heb een begin gemaakt met de vleugel :








    Mvg,
    Bart

  5. #25
    Geregistreerd
    23 december 2010
    Locatie
    Diemen
    Berichten
    38
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart83 Bekijk bericht
    @ Gerard , bedankt voor je complimenten. Het doel is om een RC Schaalmodel te maken. De onderdelen hiervoor zullen dmv een laser ut hout worden gesneden. Hier een verslag van een eerder project : Bouwverslag , Short S.23 ''C'' class empire vliegboot - Modelbouwforum.nl

    Het heeft erg lang geduurd eer dat ik eindelijk een beetje resultaat boekte met tekenen. Mischien dat als je er les in zou krijgen het sneller gaat. Ik heb het dmv veel lezen op het internet een heel veel uitproberen een beetje onder de knie gekregen. Ik zal vast nog wel veel dingen op een onhandige manier doen in de ogen van profesionals maar ik kan er mee uit de voeten zo.

    Wat heb je met het door jou getekende model gedaan ?

    Mvg,

    Bart
    Inderdaad zit het er heel dik in dat je op bepaalde punten omslachtig bezig bent. Deze ervaring had ik toen ik, na een jaartje AutoCadden, een cursus Acad11 nam bij de LOI (nee, Wouter ken ik niet ).
    In antwoord op je vraag:
    Het getekende model is niet gelaserd (geweldig mooi en bouwt perfect !), maar gewoon met een afbreekmesje, lijm en geduld op de wereld gezet, net als zijn familie. Het fotootje in mijn vorige reactie.

    Bart, geef 's een tip waar/waarmee/welk programma ik moet beginnen om te proberen net zulke snelle plaatjes op papier te zetten als jij dat doet ?

    Collegiale (modelbouw/vlieg)groeten,

    Gerard

  6. #26
    Geregistreerd
    13 december 2012
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    117

    Standaard

    Hoi Gerard ,

    Hier een link met behoorlijk veel nuttige info :

    Build Off II - 1/6 Scale de Havilland DH. 88 Comet - Design - RC Groups

    Het zier er allemaal mooi uit op jou site

    Heb de dornier even wat kleur gegeven . . . gewoon voor de lol.





    Mvg,

    Bart

  7. #27
    Geregistreerd
    13 december 2012
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    117

    Standaard


    Nu even een stukje over de ailerons :
    Ik heb geen goede documentatie over de ailerons , alleen een doorsnede uit de handleiding en wat schetsen. Het probleem is dat ik op foto's moeilijk kan zien hoe de lijn loop t.o.v de trailing edge en of de ''kier'' nu gelijk blijft of smaller word. Ook is het lastig te zien of alle scharnieren nu even groot zijn of dat ze kleiner worden naar de tip toe. Het meest logisch zou zijn dat ze even groot zijn want het zou wel erg veel werk zijn geweest om 5 verschillende steunen te maken. Hier enkele afbeeldingen , ik ben benieuwd naar jullie inmput :




















    Mvg,
    Bart

  8. #28
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    hoeveel van do 24 toestellen zullen er nog betaan

  9. #29
    Geregistreerd
    13 december 2012
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    117

    Standaard

    -In February 2004, a restored and re-engined (with turboprop engines) aircraft, the Do-24 ATT, began flying around the world on a UNICEF mission to assist children in the Philippines. The Do-24 ATT is piloted by Iren Dornier, the grandson of Dornier founder Claudius Dornier. Upon completion of the work with UNICEF, it will be run as a special charter airliner by South East Asian Airlines.

    -Do 24T-3 is on display at the Dutch Air Force Museum, Soesterberg, The Netherlands painted to represent an aircraft of the Marine Luchtvaartdienst - Dutch Naval Air Force. The restoration quality was such that the aircraft could be made readily and quickly airworthy.

    --Do 24T-3 is on display at the Flugwerft Schleißheim branch of the Deutsches Museum in Oberschleißheim.

    -Do 24T-3 is on display at the Museo del Aire (Spain), Cuatro Vientos, Madrid, Spain.

  10. #30
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart83 Bekijk bericht
    -Do 24T-3 is on display at the Dutch Air Force Museum, Soesterberg. The restoration quality was such that the aircraft could be made readily and quickly airworthy.
    Waar komt die INFO vandaan ?

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •