Pagina 15 van 16 EersteEerste ... 5 13 14 15 16 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 157

Discussie: Minder JSF's dan G.1's!!

  1. #141
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    En dit staat op het Scramble F-35 topic (dat ondertussen bladzijden groot is), gepost op 1 juli 2017:
    34th FS from Hill received the last 2 F-35's completing the squadron to 24 F-35's.

    HILL AIR FORCE BASE, Utah -- The 388th Fighter Wing accepted its 23rd and 24th combat-coded F-35A Lightning lls last week.

    The June 21 addition means the 34th Fighter Squadron and 34th Aircraft Maintenance Unit have their full component of operational jets.

    “Gaining the 24th F-35A here is another outstanding milestone for the 388th and 419th wings,” said Col Jason Rueschhoff, 388th Operations Group commander. “This allows both operations and maintenance to fine-tune our tactics, techniques, and procedures with a focus on maximizing our combat lethality.”

    This is a pivotal point for combat-capability development said Col. Michael Miles, 388th Maintenance Group commander.

    "Having the full number of aircraft in one FS/AMU means we'll soon receive our full personnel and equipment,” Miles said. “This allows us to meet all potential combat taskings."

    The 388th Fighter Wing received its first F-35A in Nov. 2015.

    Since that time, the unit has been developing the best tactics, techniques and procedures – shaping how the F-35A operates in the Air Force, said Capt. Christina Merritt, 34th AMU officer in charge.

    Merritt said receiving the 24th aircraft will help push the threshold and help them further test the limits of the F-35A.

    A total of 78 jets will be delivered to two additional F-35A squadrons in the 388th Fighter Wing through the end of 2019.

    The 4th FS and the 4th AMU are expected to receive the next F-35A this summer.
    De link naar het topic (weet niet of je ingelogd moet zijn): http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=48&t=69822

  2. #142

    Standaard

    Gerard & Heron,

    Bedankt voor jullie zoekwerk en antwoorden. Hoewel ik niet het hele draadje op het scramble forum ben gelezen, begrijp ik dat de US in totaal 328 F-35 gaat bestellen. Dat men er vanaf november 2015 tot nu in is geslaagd 24 toestellen operationeel te krijgen en dan men hoopt dat dit er eind 2019 78 toestellen operationeel zullen zijn. Als de Amerikanen dit tempo aanhouden betekent dit dus dat het laatste toestel over grofweg zo'n 10 jaar operationeel zal zijn......

    Overigens vind ik 328 toestel van de gezamenlijke Amerikaanse strijdkrachten nog magerder klinken dan 34 toestellen voor de Nederlandse luchtmacht. Zeker als ik naar het totaal te verdedigen grondgebied kijk.

    Onlangs bladerde ik nog door een oud boek van Hugo Hooftman wat ik op zolder tegen kwam. Het was "De grootste luchtmacht ter wereld: de USAF". Ik vraag me af of dat nu nog het geval is.

    Groet,
    Huub

  3. #143

    Standaard

    Ik heb ergens gelezen dat de gezamenlijk USA strijdkrachten een klein 1800 JSF toestellen wil aanschaffen.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  4. #144
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    vergeet niet dat de usaf nast de jsf ook nog de f22 raptor heeft
    en nog veel meer andere toestellen

  5. #145
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    As of April 2010 the United States intends to buy a total of 2,443 aircraft for an estimated US$323 billion, making it the most expensive defense program in US history.

    Groet, Ruud.

  6. #146

    Standaard

    Las net dat Nederland nog 15 JSF's er bij zou willen kopen. Benieuwd of dat doorgaat.
    https://www.telegraaf.nl/nieuws/2918...5-straaljagers
    Als het regent in mei is april voorbij.

  7. #147

    Standaard

    Vandaag kwam ik dit tegen......

    https://www.upinthesky.nl/2018/12/18...s-extra-f-35s/

    In een tijd van nepnieuws vond ik het verstandig om even de bron te controleren, maar het advies blijkt inderdaad te zijn gedaan....

    https://www.cbo.gov/publication/53543

    De geplande 35 F35 JSF's zijn niet de enige toestellen die we hebben. En als ik de bovenstaande berichten lees, blijven de reserve onderdelen vand e F16 nog wel en tijdje verkrijgbaar.

    Met groet,
    Huub

  8. #148
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door huub vink Bekijk bericht
    Dus als ik het goed begrijp 1900 F-35’s voor in totaal 253 miljard US dollar dat komt uit op ongeveer 133 miljoen dollar per kist.

    Als de Amerikanen nu een mix kopen van F16's en F18's dan scheelt dat 18 miljard dollar, oftewel een besparing van 7%

    Dus de gemiddelde prijs van een F16 of F18 is 123 miljoen US dollar , niet echt veel goedkoper en met oude technologie

  9. #149

    Standaard

    Ik heb het niet uitgerekend, maar zelfs rekening houdend met opstart kosten, denk ik dat het weer activeren van de P-51 lijn veel goedkoper is en ze wel enkele duizenden kisten kunnen bouwen. Ook goed voor het warbird circuit!

  10. #150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchplanes Bekijk bericht
    Ik heb het niet uitgerekend, maar zelfs rekening houdend met opstart kosten, denk ik dat het weer activeren van de P-51 lijn veel goedkoper is en ze wel enkele duizenden kisten kunnen bouwen. Ook goed voor het warbird circuit!
    LOL

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •