Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j.weel Bekijk bericht
Ik zie het al
je hebd nu hier duidelijk een paar voor en tegenstanders van de JSF
Inderdaad, iedereen heeft wel een mening. Mijn voorkeur (Rafale) zegt echter niets. Ter vervanging van de Starfighter ging mijn voorkeur uit naar de YF-17. Het werd de F-16 en die heeft zich goed van zijn taak gekweten. Toen de USAF op zoek was naar een vervanger van de F-15, koos ik voor de YF-23. Het werd de F-22. Dit leert mij dat ik er blijkbaar ook niets van weet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j.weel Bekijk bericht
Dat de USAF de JSF niet hbben wil heefd in de krant gestaan
Ook dat er een onderzoek komt naar Lockheed
Dit lijkt wel voor elk groot defensieproject te gelden. Het overkomt de luchtmacht, marine en leger regelmatig. Het gaat om een hoop centen dus de belangen van de diverse partijen zijn groot.
Ik kan mij nog goed herinneren dat ten tijde van de aankoop van onze F-16's het ook al zo'n gedonder gaf. Men sprak van schande en de politiek stond op zijn achterste benen. En naar horen zeggen (zo oud ben ik nou ook weer niet) speelde dit ook al toen we Starfighters gingen kopen.
Hoort er blijkbaar dus bij. Het zij zo.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j.weel Bekijk bericht
te wijnig toestellen is geen optie
je kunt er dan niks mee
Dit zal nog moeten blijken. Ik vrees er echter ook voor.
Ik denk niet dat Nederland met zo'n kleine luchtmacht nog zijn grote ambities van de afgelopen 20 jaar zal kunnen waarmaken. Maar we zullen het zien. Ik zat er al vaker naast.

Mvg, Boris