Pagina 3 van 16 EersteEerste 1 2 3 4 5 13 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 157

Discussie: Minder JSF's dan G.1's!!

  1. #21
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fogg Bekijk bericht
    Misschien is het wel afgelopen met bemande gevechtsvliegtuigen
    Misschien bestaat de midlife update van de opvolger ervan om de cockpit er uit te slopen en er een extra computer in te lepelen !

    Hoeven we ook niet meer te oefenen want daar leren computers toch niets van !

    Weer een kosten reductie....................

  2. #22
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    MMMMM daar ben ik geen voorstander van

  3. #23

    Standaard

    Jah, maar de A-10 is ook heel erg lelijk en de meeste mensen zijn er het toch wel over eens dat dat een bijzonder effectief vliegtuig is gebleken.

  4. #24

    Standaard

    Ik geloof dat we ook draadbomen mogen produceren. Die zullen wel niet zo snel kapotgaan en als die éénmaal zijn geïnstalleerd krijg je er ze waarschijnlijk niet meer uit. Ik heb in het verleden aan draadbomen van 737's gezeten en zodoende lijkt me het produceren ervan wel een mooi werk!

  5. #25
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    uiteindelijk word er veel beloofd maar komt er niks van terecht
    het toestel is veel duurder uitgevallen als in het begin opgegeven
    en is nog niet productierijp

    dat is net zo iets als ik zeg
    o jij wil een Volkswagen kopen
    ik lever jouw een Mercedes voor dat geld
    moet je wel hier eve tekenen
    en dan een poos later
    ja sorry hoor die Mercedes word eve duurder en hij doet het niet goed

    zouden wij daar intrappen

  6. #26
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Daarmee is het lot van defensie voor de komende 40, 50 jaar wel bepaald. Stonden de afgelopen 20 jaar in het teken van bezuiniging, de komende decennia zullen in het teken staan van het in de lucht houden van deze "vloot". Dat zal ten koste gaan van de andere krijgsmachtdelen.

    Ik gok dat de marine binnenkort aan de beurt is. Ze zullen de laatste twee M fregatten wel mogen in leveren, of als defensie echt het spoor bijster is twee LCF fregatten, of het in aanbouw zijnde LPD, waarover sterke geruchten gaan......

    En bovendien... stel als er 10 JSF's in Arizona blijven, zijn er maar 25 nodig in Nederland. Dan zal er weer een basis moeten sluiten. Ik denk dat we dat volgende week ook wel gaan horen...

  7. #27

    Standaard

    Ha allen,

    Het is ook niet voor niets dat minister van Defensie mevrouw Plaschaert (of iets dergelijks) openlijk kritiek krijgt. De bezuiniging van Hillen is nog niet eens doorgevoerd en zij komt alweer over de brug met een forse bezuiniging van 330 miljoen. Een dezer dagen moet toch bekend worden welke toekomstvisie Defensie gaat nastreven; hopelijk valt daar ook onder dat deze MvD plaats maakt voor een deskundige, bijvoorbeeld Peter van Uhm. Als iemand het vertrouwen en inzicht voor die taak heeft, is hij het wel..

    Groet,
    Jan

  8. #28
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    En bovendien... stel als er 10 JSF's in Arizona blijven, zijn er maar 25 nodig in Nederland. Dan zal er weer een basis moeten sluiten. Ik denk dat we dat volgende week ook wel gaan horen...
    Het gerucht gaat al een aantal jaren dat Leeuwarden met de komst van de JSF gaat sluiten. Mede vanwege de geluidsoverlast die de JSF veroorzaakt.

  9. #29
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LVA-40 Bekijk bericht
    Ha allen,

    Het is ook niet voor niets dat minister van Defensie mevrouw Plaschaert (of iets dergelijks) openlijk kritiek krijgt. De bezuiniging van Hillen is nog niet eens doorgevoerd en zij komt alweer over de brug met een forse bezuiniging van 330 miljoen. Een dezer dagen moet toch bekend worden welke toekomstvisie Defensie gaat nastreven; hopelijk valt daar ook onder dat deze MvD plaats maakt voor een deskundige, bijvoorbeeld Peter van Uhm. Als iemand het vertrouwen en inzicht voor die taak heeft, is hij het wel..

    Groet,
    Jan
    Jan,

    Het maakt niet uit wie op die plaats zit. Ook mevrouw Hennis-Plassaert is een kundig manager. Het ligt aan de samenleving waar wij deel van uit maken. De samenleving kijkt naar z'n portemonnee. De Nederlanders zijn al eeuwen anti militaristisch, dus als de achterban niet in opstand komt tegen de bezuinigingen en dat doen ze niet. Dan zullen de politici de mening van het grootste deel van de bevolking uitvoeren. Alleen een oorlog zal de samenleving tot inkeer brengen ( voor een aantal jaar). Als alles weer vergeten is kijken we weer naar onze portemonnee en begint alles weer van voor af aan (zie de geschiedenisboeken).

    Groeten Silvester

  10. #30
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    Daarmee is het lot van defensie voor de komende 40, 50 jaar wel bepaald. Stonden de afgelopen 20 jaar in het teken van bezuiniging, de komende decennia zullen in het teken staan van het in de lucht houden van deze "vloot". Dat zal ten koste gaan van de andere krijgsmachtdelen.
    Het lot is al op 3 oktober 1990 bepaald toen de DDR ophield te bestaan. Niet alleen van Nederland, maar van in ieder geval heer Europa.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •