Pagina 10 van 16 EersteEerste ... 8 9 10 11 12 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 157

Discussie: Minder JSF's dan G.1's!!

  1. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j.weel Bekijk bericht
    Dat is inderdaat wel een geode kant van de JSF
    nu maar hopen dat de piloten in staat zijn al de exstra info te verwerken
    het zou nog mooier zijn als e wapensistemen ook werken op die vunktie
    dan zou je bv kunnen schieten op een toestel wat achter je vliecht
    Dat is nu net wat ze met de JSF proberen te bereiken. Alles koppelen en automatiseren en dan de piloot een makkelijk duidelijk plaatje leveren. Zo voorkom je dat hij alles zelf in de gaten moet houden en overbelast raakt.
    En met de moderne helm met projectie op het vizier van die helm kun je dus inderdaad een raket koppelen aan een vijand die opzij of achter je vliegt. Met de modernste raketten (velen ook nog niet uitontwikkeld) kun je dan een vliegtuig uit de lucht schieten omdat de raket na lancering eerst een bocht draait en dan op zijn doel af gaat. Dit alles gaat dus op de JSF en vereist nog veel ontwikkeling en dus tijd en geld.

    Het JSF programma is echt ambitieus. Het is niet voor niks dat het nu nog steeds één groot ontwikkelprogramma is. De eigenlijke productietoestellen worden nog niet eens gebouwd. Wat er nu gebouwd wordt zijn allemaal nog half ontwikkelde kisten die moeten helpen om het project goed te krijgen. (Dit is overigens hetzelfde voor b.v. de Eurofighter waarvan er ook nog geen exemplaren zijn die alle taken volledig kunnen uitvoeren. Hiervoor zal nog de nodige ontwikkeling gedaan moeten worden en software geschreven).

    De JSF probeert dit nu allemaal te integreren in een stealthy airframe. Inplaats van allemaal pods onder het vliegtuig te hangen moet het nu allemaal in het airframe gebouwd worden. Ook dat maakt het allemaal een stuk lastiger.

    Beste J. Weel. Het lijkt mij dat u zich misschien wat meer moet inlezen in de techniek achter de JSF. Zeker als dit u intresse heeft. Al de dingen die ik genoemd heb zijn al jaren bekend. Vanaf het begin is dit namelijk het uitgangspunt geweest dat de USAF heeft gehanteerd.

    Mvg, Boris

  2. #92

    Standaard

    F 16 als onbemande drone: VGTV
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #93
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    maar de USAF heefd afgehaakt
    dus er zal iets mis gaan

  4. #94
    Geregistreerd
    4 februari 2013
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Niet te geloven, de JSF komt Maar liefst 35 stuks!! Nou, nu maar afwachten hoe dat allemaal gaat aflopen.

    Groet,

    Mathieu.
    Nou, die 35 zouden er wel eens veel minder kunnen worden. De F-35 zoals ie eigenlijk heet, zal nog verder in prijs omhoog gaan, aangezien de testen met dit "gevechtsvliegtuig" nog helemaal niet zijn voltooid, en er dus nog van alles kan veranderen. Lockheed-Martin worstelt met van alles wat het momenteel niet goed doet aan het toestel, vooral met de software. Die telt maar liefst 24 miljoen regels!! Volgens veel software experts een onhandelbaar, niet stabiel te houden programma, en dus wordt het een hoogst onbetrouwbaar vliegtuig. En dan hebben we het nog niet over de uiterst delicate 'huid'van de F-35, die een slordige 20 tot 30 uur aan onderhoud nodig heeft na elke 2 uur vliegen, de belachelijk summiere bewapening, het niet kunnen uitvoeren van 'Dogfights',(te log) geen grondaanvallen kunnen uitvoeren, (onder andere vanwege die kwetsbare huid), en de hoge brandgevaarlijkheid.
    Oh ja, en de eerste toestellen kunnen, als het meezit, pas worden geleverd in 2019......
    Laatst gewijzigd door Antonov 225; 28 september 2013 om 01:04

  5. #95
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antonov 225 Bekijk bericht
    Lockheed-Martin worstelt met van alles wat het momenteel niet goed doet aan het toestel, vooral met de software. Die telt maar liefst 24 miljoen regels!! Volgens veel software experts een onhandelbaar, niet stabiel te houden programma, en dus wordt het een hoogst onbetrouwbaar vliegtuig.
    Dan zou ik maar oppassen op elke Mercedes S klasse die je tegenkomt want alleen al de navigatie software bevat al 20 miljoen regels en de rest ook nog eens 80 miljoen

    Modern-luxury-vehicles-claimed-to-feature-more-software-than-a-fighter-jet

  6. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    F 16 als onbemande drone: VGTV
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j.weel Bekijk bericht
    maar de USAF heefd afgehaakt
    dus er zal iets mis gaan
    Nogal off topic, maar mijn vraag: Wat weet je van de reden dat de USAF heeft afgehaakt?
    Zover mij bekend heeft de USAF onderzoek laten doen om de F-16 om te zetten in een drone. Daarvoor zijn 6 vliegtuigen aangepast. De eerste heeft nu succesvol gevlogen. Echter dit project heeft geen haast. Er zijn nog voldoende QF-4 drones beschikbaar om de komende jaren de rol van drone te spelen. Zoveel verbruiken ze er ook weer niet. Bij de meeste missies waar drones ingezet worden land deze gewoon veilig. Ze schieten er maar af en toe en enkele neer.

    Mvg, Boris (die toch wel nieuwsgierig is)

  7. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antonov 225 Bekijk bericht
    En dan hebben we het nog niet over de uiterst delicate 'huid'van de F-35, die een slordige 20 tot 30 uur aan onderhoud nodig heeft na elke 2 uur vliegen, ..
    Antonov 225,

    Kun je voor deze uitspraak misschien wat bronnen opgeven. Het zo slecht zijn van de huid staat mij niet bij uit wat ik gelezen heb. Ik weet dat de huid een probleem is bij de F-22 maar die van de F-35 zou beduidend beter zijn.
    Ik ben hier echt benieuwd naar.

    Mvg, Boris

  8. #98
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

  9. #99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EGI Bekijk bericht
    Dat deden ze ook al met F-4tjes zo'n 30 tot 40 jaar terug en waarschijnlijk nog veel eerder, dus dit is niet zo heel erg nieuw en zeker niet de toekomst.

  10. #100
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Ik zie het al
    je hebd nu hier duidelijk een paar voor en tegenstanders van de JSF
    Dat de USAF de JSF niet hbben wil heefd in de krant gestaan
    Ook dat er een onderzoek komt naar Lockheed

    te wijnig toestellen is geen optie
    je kunt er dan niks mee

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •