Pagina 7 van 16 EersteEerste ... 5 6 7 8 9 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 157

Discussie: Minder JSF's dan G.1's!!

  1. #61
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LVA-40 Bekijk bericht
    een overkoepelende afspraak met meerdere landen is gemaakt om dan alsnog de F-35 up-to-date te fabriceren.
    Dat is met de F-16 ook gebeurd (OCU). Als dat uiteindelijk ook met de F-35 gebeurd (dikke kans, want als de aankoop doorgaat, kopen wij ook toestellen uit een heel vroege serie) zal dat ook weer een prijskaartje met zich meebrengen.

    Maar ik krijg de indruk dat dit hele verhaal nog wel eens een staartje kan krijgen, gezien de berichten over de PvdA

  2. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pim Pouw Bekijk bericht
    De F22 is gewoonweg niet te koop !

    De prijs van een F22 is heel erg vaag. De meeste prijzen die op het internet circuleren is de kosten om er 1 te bouwen, ontwikkelingskosten zitten er niet in verrekend, die hebben de Amerikanen gemakshalve alvast afgeschreven !
    Okee, dat wist ik dus niet. Nog niet heel lang geleden had ik een docu gekeken over de tegenhanger van de F-22: http://www.youtube.com/watch?v=xGco66RoJtc. Daar werd gezwegen over de kosten voor dit megaproject, maar het beliep wel vele miljarden dollars. Ik kreeg de indruk dat men destijds voor de F-22 had gekozen, mede vanuit kostenoogpunt. Gezien de langere ontwikkelingstijd van de F-35, die nog steeds in ontwikkeling is, denk ik dat de ontwikkeling daarvan meer geld kost dan de F-22 en F-23 destijds samen. Vandaar dat ik mij afvroeg waarom men die F-22 niet als optie had genomen.

    Wat er uiteindelijk definitief voor besluit gaat komen over de NL F-35's is nu idd aan de PvdA. Ik heb niet het idee dat ze ook maar een mm vinger hebben om in de JSF-pap te roeren...

  3. #63
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    ik weet wel wat de gedachte daarachter is
    de nederlandse overhijd wil per see een 1 motorig toestel
    want dat is goedkoper dan een 2 motorig toestel
    denkt men
    maar daar blijkt dus geen zak van te kloppen

  4. #64
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LVA-40 Bekijk bericht
    Ik kreeg de indruk dat men destijds voor de F-22 had gekozen, mede vanuit kostenoogpunt.
    Volgens mij was het vooral een politiek besluit, want Lockheed Martin had orders nodig. De F-23 was bovendien op een aantal vlakken een veeeeeeeeeel beter/doordachter/futuristischer toestel, maar de USAF durfde het niet aan.

  5. #65

    Standaard

    De docu meldt iets dergelijks inderdaad; de F-23 vind ik ook mooier ogen. Wel grappig dat van deze kist nooit definitieve prestaties bekend zijn gemaakt. Het gerucht ging destijds dat het 2.8 Mach kon halen op een hoogte van meer dan 55.000 voet. Dat is nogal wat; maar ja, ook de F-22 kan er wat van. Voorlopig modderen wij in NL nog even aan met de F-35..

  6. #66

    Standaard

    Cessna was trouwens ook bezig met een nieuwe Jet.
    En is daar ook al behoorlijk ver mee ook.
    Aanschaf prijs,maar ook oa vlieguur/onderhoud kosten zijn wel een enorm groot verschil in vergelijking de F35 JSF.
    Textron Unveils Scorpion Fighter Jet | WebProNews
    Cessna Unveils Textron Scorpion as Affordable Military Jet
    PICTURES: Cessna parent Textron pushes new strike jet

  7. #67

    Standaard

    Zo maar een feitje, een losse opmerking over de F 35:

    Per flight hour the F-35A will cost now USD 35.500 and this figure can increase to approx USD 40.000.

    Dat worden prijzige opdrachtjes, ergens in een (heel) verre woestijn...

  8. #68

    Standaard

    Tracker,

    Deze prijzen zeggen niets. Wat zit erin en wat niet?

    Ik heb sinds kort een collega die tot voor kort op Leeuwarden AB crew chief was. Hij hielp dus met zijn collega's onze F-16's in de lucht.
    Hij zei laatst tegen mij dat de kosten voor een vlieguur van de F-16 €250.000,- is (ja, een kwart miljoen). Dit lijkt een belachelijk getal maar hierin zitten alle kosten verwerkt zoals personeelskosten, vliegbasis etc. Oftewel, hoeveel geld defensie uitgeeft (voor F-16 operaties) gedeeld door het aantal vlieguren.
    Hier heb je dus een prijs waarvan ik denk dat die niet uit de lucht gegrepen is maar ook weer niets zegt.
    Zoals eerder genoemd, wat valt binnen zo'n gegeven prijs?
    (Over het algemeen wordt er vreselijk gegoocheld met prijzen. Weet je niet van de hoed en de rand waaruit zo'n prijs bestaat, dan weet je niets.)

    Mvg, Boris

  9. #69
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    ik wil niet lulig zijn horr
    maar er is maar 1 person in de regering die keihard vast houd aan de j s f
    ondanks zeer negatieve berichten van zo een beetje alle kanten
    en wijst al het andere van tevoren al af
    Laatst gewijzigd door g-1reaper; 23 september 2013 om 16:14

  10. #70

    Standaard

    Beste Weel,

    Je bent door Edwin gewaarschuwd om geen insinuaties meer te maken. Doe dat dan ook niet. De discussie gaat op dit moment over de bedrijfskosten per uur van de JSF, niet over smeergeld. Als je wat meer over die bedrijfskosten kunt zeggen, gaarne..

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •