Pagina 8 van 16 EersteEerste ... 6 7 8 9 10 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 157

Discussie: Minder JSF's dan G.1's!!

  1. #71

    Standaard

    @ LVA-40,dat was toch leon ,of ben ik nu niet bij de les.

    Zeer intressant artikel over de JSF/F-35 en de F-16,over oa vlieguur kosten.

    JSF: De kater na een Luchtmachtfeestje | Follow the Money

    Pentagon : Kosten voor JSF moeten omlaag | Volg het nieuws terwijl het gebeurt

  2. #72
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Laten we het vooral inhoudelijk houden. Een post met een kwinkslag kan en mag - niet onderbouwde berichten, waarin van alles geinsinueerd wordt, niet. Onderbouw het met bronnen of geef aan dat het een persoonlijke mening is en geen feit.

    Ik heb 1,5 bericht van J. Weel verwijderd die niet aan die kwalificaties voldeden.

  3. #73
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Wat ik probeer aan te geven is dar er is een gedegen onderzoek gedaan moet worden naar hoe het kan dat wij kenerlijk moeten gaan voor een toestel dat vrijwel niemand wil
    en wat gewoonweg te duur en niet goed is
    terwijl er betere en goedkopere alternatieven zijn

    de voorlopige kosten van de jsf zijn bekend en die kunnen nog oplopen
    niemand die ook maar de moeite neemt zich te verdiepen in de kosten van de alternatieven
    voral de lange duur moet goed bekeken worden
    een toestel wat een vermogen kost om te onderhouden is geen beste keuze

    je koopt ook geen auto waarbij je voor elk gereden uur een bedrag moet neertellen van bv 1000 euro uitgaande van dat de auto 20.000 kost
    dan kun je namelijk beter hopen dat I het gewoon 20 uur volhoud zonder onderhoud en dan weer een nieuwe kopen

  4. #74

    Standaard

    Ik denk dat de F-35 de beste potentie heeft als 5de generatie jachtvliegtuig. Interessant is daarin de F-22 Raptor die, als bewezen concept, geen goede counterpart heeft. Er is geen vijand meer....

    Interessanter vind ik de vraag waar NL denkt te gaan vliegen met de JSF? Waarom moet Nederland weer haantje de voorste in NAVO verband zijn , zoals in Afghanistan. Het lijkt mij logischer een concept te kiezen met semi-vliegdekschip en een paar F-35C versie toestellen in een MLD omgeving. In Europa kan de F-16E/F versie nog jaren mee. Hoef je meteen niet Leeuwarden en Volkel om te bouwen.

    Leon44

  5. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leon44 Bekijk bericht
    Ik denk dat de F-35 de beste potentie heeft als 5de generatie jachtvliegtuig. Interessant is daarin de F-22 Raptor die, als bewezen concept, geen goede counterpart heeft. Er is geen vijand meer....

    Interessanter vind ik de vraag waar NL denkt te gaan vliegen met de JSF? Waarom moet Nederland weer haantje de voorste in NAVO verband zijn , zoals in Afghanistan. Het lijkt mij logischer een concept te kiezen met semi-vliegdekschip en een paar F-35C versie toestellen in een MLD omgeving. In Europa kan de F-16E/F versie nog jaren mee. Hoef je meteen niet Leeuwarden en Volkel om te bouwen.

    Leon44
    Leeuwarden zal vanaf 2015 afvallen,de status van VLB Leeuwarden zal in 2015 veranderen van Main Operating Base in Deployed Operating Base.
    Invoering van de F-35 (JSF) en afstoting van de F-16 zal in de periode 2019 – 2023 plaatsvinden,dus bewust de F-35 mee gaan maken in Leeuwarden denk ik dat dit niet het geval zal zijn.
    F-35C aanschaffen gaat al helemaal geen doorgang krijgen,aangezien dit budgetair niet kan.En zoals in de laatste defenisie begroting werd al aangegeven dat bij de marine ook eea weg moet aan vaartuigen.
    Ook het schip waarbij het wellicht mogelijk,een F-35C had kunnen landen de FSS Karel Doorman,gaat na afbouw ook de verkoop in.
    Idee is wel zeer zinvol ,aangezien de F-35 echt wel veel meer geluid maakt als een F-16.Beetje vreemd zijn wel de beweringen rond het geluid,en dat die op papier niet zo veel verschillen met die van een F-16,maar dit zal wel het zoveelste leugentje zijn,of de F-35 er door heen te duwen.

  6. #76
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    We moeten niet verkeerde versie van de JSF met elkaar vergelijken :

    F-35A, conventional take off and landing (CTOL) variant.
    F-35B, short-take off and vertical-landing (STOVL) variant.
    F-35C, carrier-based CATOBAR (CV) variant.

    Let er vooral op dat F-35B een STOVL en geen VTOL ( vertical take off and landing )

  7. #77
    Geregistreerd
    28 juli 2008
    Locatie
    Numansdorp
    Berichten
    174

    Standaard

    Ik heb anders wel degelijk VTOL beelden gezien ook op vliegkampschepen van de F-35B.

  8. #78
    Geregistreerd
    28 juli 2008
    Locatie
    Numansdorp
    Berichten
    174

  9. #79

    Standaard

    Het is inderdaad zo dat de F-35B (STOVL) best wel rechtstandig kan starten. Ieder vliegtuig dat rechtstandig kan landen kan ook rechtstandig starten.
    Dat het vliegtuig toch een STOVL genoemd wordt (staat ook op de staart in het filmpje) heeft te maken met nuttige inzet. De F-35B kan alleen een nuttige last meenemen indien deze gebruik maakt van een korte aanloop. Daarom wordt de term VTOL niet gebruikt.

    Mvg, Boris

  10. #80
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    maar die vercie krijgen wij hoe dan ook niet
    wij krijgen de kaalste uitvoering
    alsof je een Porsche 912 koopt I p v een 911
    wel de looks maar niet de power
    dus het is het net niet
    laten ze eerst maar is de problemen oplossen met de jsf
    en dan een op feite gebaseerde hercalculatie maken van de aanschafkosten
    en de gebruikskosten
    ik vind dat als je zecht het toestel voor een bepaald bedrag aan te bieden
    waardoor er voor dat toestel gekozen word
    het niet netjes is om daarna de prijs flink te verhogen
    maar ook de onkosten
    waarom moet een nieuw toestel meer onkosten hebben als een oud toeste wat hetzelfde werk doet
    leg mij dat is uit
    je koopt tog iets nieuws om minder onkosten te hebben

    is dat ding dan zo slecht gebouwd dat er altijd vanalles vervangen dient te worden

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •