Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Buiksloot

  1. #1

    Question Buiksloot

    Even voorstellen: Cees Donker is de naam, en ik maak vliegvelden voor FS2004. Ik ben bezig met de vliegvelden van mei 1940. Waalhaven en Bergen heb ik al klaar. Ik ben bezig met Ockenburg, Ypenburg en Buiksloot. Dat laatste veld is voor mij echt terra incognita. Heeft iemand hier foto's waar Buiksloot, of een hangar of loods van Buiksloot op staat?

    Bij voorbaat dank!

    Cees

  2. #2

    Standaard

    Hoi Cees,

    Leuk om je hier ook tegen te komen. Van vliegveld Buiksloot ken ik alleen het plattegrondje op de site van D. Hummel. Hier staat slechts een gebouw op.

    Met groet,
    Huub

  3. #3

    Standaard

    Hoi Cees,

    Welkom! Kun je al iets laten zien van wat je tot nu toe gemaakt hebt?
    Ben erg benieuwd!

    Groet,

    Mathieu.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door huub vink Bekijk bericht
    Hoi Cees,

    Leuk om je hier ook tegen te komen. Van vliegveld Buiksloot ken ik alleen het plattegrondje op de site van D. Hummel. Hier staat slechts een gebouw op.

    Met groet,
    Huub
    Haha, Huub! Ik had je al gespot! Leuk!
    Met al die te maken Nederlandse vliegvelden is het goed toeven hier, denk ik!



    Cees

  5. #5

    Exclamation

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Hoi Cees,

    Welkom! Kun je al iets laten zien van wat je tot nu toe gemaakt hebt?
    Ben erg benieuwd!

    Groet,

    Mathieu.

    Jazeker!

    Cees








    Laatst gewijzigd door Arjan; 28 augustus 2008 om 14:11

  6. #6

    Standaard

    Prachtige reconstructie,
    Ik heb vlakbij dit vliegveld gewoond in Amsterdam Noord. Volgens mijn vader werden hier ook Junkers 52's ingevlogen die bij Fokker waren gerepareerd. Heeft iemand een idee waar de grenzen waar dit vliegveld
    lag zich precies bevonden. Er werd altijd gesproken over het "Hoge Land"

    Gr

    Cees

  7. #7

    Standaard

    Bedoel je Buiksloot? Want de plaatjes zijn van twee andere vliegvelden: Bergen en Waalhaven.

    Cees

  8. #8

    Standaard

    Hallo Cees, Cees hier (geinig)

    Ik vond het al zo vreemd dat dat vliegveld Buiksloot zo hevig bebouwd was, vandaar de verwarring.
    Ja mijn vraag gaat over Buiksloot. Klopt dat dat dit vliegveld niet bij de Duitsers bekend was bij de inval van mei 1940?

    Gr

    Cees

  9. #9

    Standaard

    Ik denk dat dat wel klopt. Het was natuurlijk ook niet een 'echt' vliegveld.

    Cees

  10. #10

    Standaard

    Vliegveld Buiksloot was oorspronkelijk bedoeld voor zweefvliegtuigen en te drassig voor gewone vliegtuigen.

    Cees, ik weet dat deze discussie al 10 jaar oud is, maar ik vraag me af: ben je iets opgeschoten met vliegveld Buiksloot?

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •