Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26

Discussie: Nederland 1940 voor FS / Holland 1940 for FS

  1. #1
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Question Nederland 1940 voor FS / Holland 1940 for FS

    Ik ben zelf niet erg bekend met Flightsimulator, maar alle ontwikkelingen voor Nederland 1940 maken het steeds meer de moeite waard om me daar ook eens in te verdiepen.

    Kan iemand hier vertellen welke sceneries en vliegtuigen er inmiddels te krijgen zijn, waar deze te vinden en hoe je deze in FS kunt installeren?
    Ook handig om te weten is met welke versie(s) van FS het allemaal werkt.
    Misschien leuk om er een verzamel topic van te maken aangezien nog steeds nieuwe zaken ontwikkeld worden.

    ===

    I'm not really familiar with FS, but the development of Dutch airfields and aircraft from 1940 make it more interesting for me to give it a try.

    Can someone tell me what is available, where to get it and how one should install it?
    I think it is also good to know with which versions of FS it is available.
    Since new things are still underdevelopment, I think it is a nice idea to gather all new information in this topic too.

  2. #2

    Standaard

    Arjan,

    In principe zijn alle dingen die je op het forum hier gezen hebt voor FS2004 gemaakt.

    Cees Donker is de scenery man. Hij heeft Waalhaven en Bergen inmiddels af en deze velden zijn als "freeware" te downloaden op "Sim-Outhouse". Hij is vrij ver met Buiksloot en ik heb inmiddels een aantal beta versies van Ypenburg en Ockenburg.

    Qua vliegtuigen is het wat minder. Wim regeer heeft onlangs een Fokker C.X uitgebracht, die ook weer gratis te downloaden is op "Sim-Outhouse". Wim werkt nu aan een Fokker D.XXI. Er is al eerder D-XXI gemaakt voor FS2004, maar die is helaas nooit uitgebracht en dus niet voor het grote publiek beschikbaar (mooi model, maar het vlieg gedrag is matig).
    Er is een gratis Fokker G-1, maar deze is niet erg nauwkeurig.

    Michel Migaud werkt nog steeds aan de Fokker G-1. Door allerlei verplichtingen in het echte leven is de laatste maanden echter weinig gebeurd. Ook dit model zal gratis beschikbaar worden gesteld.

    Wel Nederlands fabrikaat, maar niet gebruikt door de LVA is natuurlijk de Koolhoven FK.58. Ook weer beschikbaar via Sim-Outhouse, maar een veel uitgebreidere versie is gratis te downloaden op de "Koolhoven Aeroplanes Foundation" site.

    De Duitse kant is echter beter voorzien. Vrijwel elk vliegtuig is beschikbaar. Bf109s, Bf110s, Heinkel He-111s, Junkers Ju-52s, etc. Heel veel is gratis te downloaden, maar een zijn ook payware modellen te vinden.

    De Engelsen en Fransen hebben natuurlijk ook nog boven Nederland geopereerd in de meidagen. De Fairey Battles die aan de aanvallen op bruggen rond fort Eben Emael hebben deel genomen zijn gratis te downloaden en ook zijn zijn er diverse versies van de Blemheim Mk.I te vinden.
    Aan Franse zijde zijn er modellen van de Bloch MB152, Dewoitine 510 en 520 en Morane Saulnier MS406.

    Uit mijn hoofd weet ik dat er een Belgische Fairey Battle bestaat en ook een Gloster Gladiator in Belgische kleuren. Er is zijn diverse Hurricanes te vinden, maar ik weet niet of er een Belgische beschildering te vinden is.

    Het grootste nadeel van FS vind ik echter dat je maar met ??n vliegtuig te gelijk kan vliegen. Met een recorder module kan je in formatie vliegen en de meeste vliegvelden van Cees hebben een paar AI vliegtuigen. Maar dan houdt het wel zo'n beetje op. Eigen is CFS2 veel leuker, maar hier zijn de grafische mogelijkheden weer een stuk minder.

    Huub

    10 mei 1940 Oberleutnant Dietrich Robitzsch stijgt op van Wangerooge.
    Laatst gewijzigd door Arjan; 28 augustus 2008 om 14:35

  3. #3

    Standaard

    Uhhh.... Robitsch had een rode spinner & band om de romp, dacht ik? Zie Arjan's skin voor IL-2.


    Wel mooi plaatje....

  4. #4

    Standaard

    Frits,

    Voor zover ik weet zijn er alleen een aantal zwart-wit fotot's van deze Bf109. Ik heb de beschildering mede gebaseerd op deze twee profielen. Maar als ik naar de foto kijk waar de spinner op staat zou deze ook best weleens rood hebben kunnen zijn.

    Als ik de grijstint van de band met het zwart van het nationaliteitsteken vergelijk, ben ik er echter van overtuigd dat de band zwart/wit is.

    Misschien dat Arjan kan vertellen waarom hij bij zijn skin voor de rode spinner en band heeft gekozen?

    Volgens Frits Gerdessen is deze Messerschmitt door de Nederlanders verbrand. Als ik echter naar het uniform kijk van de man die naar het toestel staat te kijk, bekruipt mij het gevoel dat dit een Duitse militair is......

    Met groet,
    Huub






    Laatst gewijzigd door Arjan; 28 augustus 2008 om 14:35

  5. #5

    Standaard

    Je hebt helemaal gelijk wat de kleur betreft.

    Dan over de foto, ik zie ook dat er duitse militairen omheen staan.
    Ik krijg sterk de indruk dat dit foto's zijn van hoe de bezetter de kist van Robitsch aantrof.... op eerdere foto's (ik ken er eigenlijk maar 1) staat dacht ik wel een nederlandse militair en is de 109 nog min of meer heel; de motorbeplating er nog op, de luikjes allemaal aanwezig in de romp etc.

    Ik denk dat met de kist heeft geprobeerd te vernielen en dat hij niet wilde branden o.i.d..
    De gaten in de vleugels lijken met bijlen gemaakt te zijn.

  6. #6
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Het is bekend dat de duitsers geprobeerd hebben de kist vanuit de lucht in brand te schieten.
    Over de kleur van de spinner: ik zal even moeten zoeken, maar ik ga er vanuit dat het uit de informatie komt die ik destijds ter beschikking had.

  7. #7
    Brommer Guest

    Standaard met de botte bijl

    Hallo allen

    De gaten in de ailerons en de flaps lijken inderdaad met een bijl of zoiets te zijn gemaakt, netjes op een rij en alleen in de ailerons en flaps. Misschien wel een wraak- en vernielactie van de landgenoten? Zie overigens geen kogelgatenschade, dus als de duitsers deze machine hebben geprobeerd uit de lucht in brand te schieten hebben ze wel behoorlijk misgeschoten.
    Kun jij die ene foto in dit forum zetten, die met de weinig schade en de Nederlandse soldaat, Frits? Om te vergelijken.

    Groeten weer
    Jos

  8. #8

    Standaard

    Ik heb geen scanner maar kan wel aan bronvermelding doen;

    Johan P. Nater: 10 mei 1940, luchtoorlog boven Nederland, pagina 92;

    F.J. Molenaar: de luchtverdediging in de meidagen 1940, pagina 166.

    De enige zichtbare schade is een verbogen prop. beide bronnen vermelden dat het toestel door brand verloren ging.
    Laatst gewijzigd door Frits; 7 augustus 2008 om 10:00

  9. #9

    Standaard

    Ik denk dat dezelfde foto op pagina 78 van Thijs Postma's "Vermetele vliegende Hollanders" staat.

    Op mijn werk heb ik een scanner, als ik er aan denk zal ik het boek meenemen en de foto even scannen.

    Overigens is er nauwelijks schade op deze foto te ontdekken.

    Huub

  10. #10

    Standaard

    Waarschijnlijk is dit de bedoelde foto. Aan de helmen te zien zijn dit twee Nederlandse militairen. Zoals al aangegeven er is erg weinig schade aan de Bf109 te ontdekken. Iemand enig idee over de tweedekker in de achtergrond of is dit een D-XXI met een net er boven?

    Huub
    Laatst gewijzigd door Arjan; 28 augustus 2008 om 14:36 Reden: Formaat foto aangepast

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •