Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26

Discussie: Nederland 1940 voor FS / Holland 1940 for FS

  1. #11
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik denk dat dat tweedekkertje een van de S.III'tjes was die als schijnvliegtuig opgesteld was.

  2. #12
    Brommer Guest

    Standaard

    Goeie foto Huub, speciaal in vergelijking met de eerdere foto's. Het is zo heel duidelijk dat de schade op de eerdere foto's opzettelijk is gemaakt en geen schade door beschieting. Misschien wel een eerste daad van verzet, het blijvend onbruikbaar maken van dit toestel door 'den vijand'. Kan me niet voorstellen dat de Duitsers dit zelf hebben gedaan, die hadden hem netjes gedemonteerd om te repareren en opnieuw te gebruiken.

    Wat de 2-dekker in de achtergond betreft, kan ik weinig over zeggen, hoewel de DXX1 met een net erover ook zou kunnen als je heel goed kijkt.

    Ik denk dat dat tweedekkertje een van de S.III'tjes was die als schijnvliegtuig opgesteld was.
    @Edwin: Wat bedoel je eigenlijk met 'als schijnvliegtuig opgesteld'? De SIII was toch een 'echt' vliegtuig.

    Groeten
    Jos
    Laatst gewijzigd door Brommer; 11 augustus 2008 om 11:51

  3. #13
    Deadparrot Guest

    Standaard

    Ik heb de twee vliegvelden gebruikt om een tochtje met de Fokker C-X te maken. Vlak voor de landing op Waalhaven herinnerde ik mij iets van een schutting. En ja hoor daar is de schutting: gas erbij. Goed geland. Nou ja, stuiter, stuiter, stuiter.

    Maar van de standaard scenery in FS2004 wordt ik acuut depressief. Ik heb NL2000 versie 2.9 scenery gedownload, maar nog niet geinstalleerd. Versie 3 vind ik een beetje overdreven met 20 gigabyte. Ik verbaas me nog steeds over die fotorealistsche addons. Is er geen betere techniek uitgevonden om met minder een mooie scenery neer te zetten? Helaas is de scenery in NL2000 modern, maar alles beter dan niets.

  4. #14
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Hoi Jos,
    Een schijnvliegtuig is meestal een "bouwsel" dat een vliegtuig moet voorstellen, om aanvallende vliegtuigen de indruk te geven dat het om een echt vliegtuig gaat. In het Engels zou het een decoy genoemd worden. Op het vliegveld Bergen stonden bijvoorbeeld schijnvliegtuigen die D.XXI's voor moesten stellen. Deze werden dan ook prompt aangevallen.

    Op vliegveld De Kooy stonden een aantal verouderde, niet meer in gebruik zijnde Fokker S.III lesvliegtuigen opgesteld om de vijand te misleiden. Mijn ingeving was dus dat zo'n vliegtuig op de foto te zien is.

  5. #15
    peter-evertjansen Guest

    Standaard

    heej ik zag dit staan.
    en ik weet dat de heer donker al wat vliegvelden heet u gebracht.
    ik kan nu ook zeggen dat ik er een heb gemaakt het is ockenburg.
    dit is een dirchte link om hem te kun down loaden http://simviation.com/simviation/download.php?ID=2926
    Laatst gewijzigd door peter-evertjansen; 7 november 2008 om 15:33

  6. #16

    Standaard

    Welkom Peter,

    Ik zal hem downloaden en eens bekijken!
    Misschien kun je de niet FS bezitters hier lekker maken met wat screenshots?

  7. #17
    peter-evertjansen Guest

    Standaard ockeburg update1

    hallo mensen hier een kleine update.

    ik heb vandaag een update online kunnen zetten.

    er zijn een paar dingen verandert de readme is vertelaad naar engels en de nederlandse her schreven door arno van dfs aan gezien ik dislecties ben. verder is er door de heer cees donkers een mooi gras mat gemaakt
    dit is zo mooi verandering dat er nu wel een update moest uit komen.
    cees bedankt voor deze gras mat.
    verder ben ik bezig met een nog missende night texture.

    voor de mensen die fs2004 niet kennen of het vliegvel nog niet hier een paar screen shots van af het begin tot hoe het nu is.










    het vliegveld is op tehaalen via deze link Download File

    veel plezier update twee is in de maak

    http://www.youtube.com/watch?v=2fcepK4GmfI
    Laatst gewijzigd door peter-evertjansen; 6 februari 2009 om 18:43

  8. #18
    peter-evertjansen Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deadparrot Bekijk bericht
    Ik heb de twee vliegvelden gebruikt om een tochtje met de Fokker C-X te maken. Vlak voor de landing op Waalhaven herinnerde ik mij iets van een schutting. En ja hoor daar is de schutting: gas erbij. Goed geland. Nou ja, stuiter, stuiter, stuiter.

    Maar van de standaard scenery in FS2004 wordt ik acuut depressief. Ik heb NL2000 versie 2.9 scenery gedownload, maar nog niet geinstalleerd. Versie 3 vind ik een beetje overdreven met 20 gigabyte. Ik verbaas me nog steeds over die fotorealistsche addons. Is er geen betere techniek uitgevonden om met minder een mooie scenery neer te zetten? Helaas is de scenery in NL2000 modern, maar alles beter dan niets.

    he probeer golden wings eens
    dit zorgd er voor dat alle morderne vliegvelden verdwijnen.
    zelf het vliegverkeer hier komen wat oudere toestellen voor terug ook de grond is wat van kleur verandert
    het is zeer mooi echt geschikt om oude vliegvelden te gebruiken

  9. #19
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Hallo,

    Leuk om te zien dat her en der toch het nodige werk wordt gedaan om in verschillende flightsims ook mei 1940 onder de aandacht te brengen.
    Het ziet er goed uit. Ik hoop dat al deze kleine projecten leiden tot een mooi geheel.

  10. #20

    Standaard update!

    Heren,

    Momenteel leg ik de laatste hand aan De Kooy, zoals het er ongeveer uit zal hebben gezien in mei 1940. Dit was weer een heel leerzaam project! Net als bij Waalhaven moest er een aanpassing in de kustlijn komen, maar er moest ook een kanaal worden gemaakt. Ik heb wat plaatjes geschoten om hier te laten zien.



    Cees

    Als je wilt beta testen: laat het me maar weten!















    Laatst gewijzigd door ReneL; 1 juli 2009 om 09:06

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •