Pagina 2 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 36

Discussie: absurde hoge bieding op eBay

  1. #11
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Hallo j.weel.

    Daar vergis je je toch.
    "De Slegte" en de gewone boekhandel "Selexyz" zijn opgekocht door een investeringsmaatschappij en gaan nu onder een andere naam verder namelijk "Polare". Of ze hetzelfde aantal winkels aanhouden is me niet bekend maar er zijn er nog een 30-tal over.

    Ruud.
    alle selexys winkels en de slegtes fuseren voor zover dat kan, en ze gooien heel veel werknemers dr uit, ik werk er zelf ook al niet meer en ze zijn nog niet klaar met minderen. erg treurig, maar 1 voordeel, de boeken die niet in de nieuwe winkels passen zijn in de uitverkoop. tenminste in leiden dan.

  2. #12
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Maar ik hoop toch niet dat ze de tweedehands afdeling eruit gooien...! Toch wel een bron van een deel van mijn vliegtuigliteratuur...

  3. #13
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Hallo Verbeek.

    Deze serie, die overigens geen echte naam heeft maar de boeken worden wel genummerd, wordt uitgegeven door Classic dat onderdeel is van het Ian Allan concern.
    Het zijn allemaal titels met duitse onderwerpen, 23 delen inmiddels verschenen.
    De boeken zijn iets groter dan A4, nl. 23x31 cm, in Amerika noemt men dit "koffietafel boeken" (flinke jongens dus).
    Het zijn geen goedkope boeken maar via Amazon.co.uk of The Book Depository.co.uk ben je goedkoper uit dan in Nederland gekocht, het kan wel 20 tot 25 Euro schelen. The Book Depository vraagt zelfs geen verzendkosten vanuit Engeland. Of het nu een duur boek is of eentje van 14 Euro maakt niet uit.

    Een ander onderdeel van Ian Allan is Midland en die heeft een soortgelijke serie van joekels met russische onderwerpen en ook daar zijn er al enige waar flinke prijzen voor gevraagd worden.

    Of verkopers ze werkelijk kwijt raken voor deze exorbitante prijzen is nog maar de vraag.

    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 11 oktober 2013 om 23:33

  4. #14
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Momenteel kan je bij "polare" via internet 2e hands-boeken kopen. Tja hoe lang nog?

  5. #15
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Deze foto staat momenteel te koop op Marktplaats voor € 95,-
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  6. #16
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Hallo Jan Wullink.

    In welke categorie staat die Fokker? Ik kan hem niet vinden.

    Ruud.

  7. #17

    Standaard

    Hoi Ruud,

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Hallo Huib.

    De link "Ottensh" naar "Ottens, Huib" lag niet voor de hand, voor mij althans.
    Ik hoop dat je voor jezelf nog een aantal presentatie-exemplaren hebt want er is goed geld te verdienen.

    Overigens vind ik het een prima boek. Net als de rest van de Classic-serie trouwens, ik heb ze allemaal.

    Groet,
    Ruud.


    Dank voor het compliment. Ook ik ben de gelukkige bezitter van de complete serie!

    Bij het verschijnen van het Horten boek kregen beide auteurs ieder 3 presentatie-exemplaren. De overige boeken voor betrokkenen, familie en vrienden heb ik allemaal zelf moeten aanschaffen. Helaas kan ik er geen handeltje meer mee maken omdat ik geen boeken meer over heb. Daarnaast is het zo dat de Amazon-prijzen vrij fictief zijn want volgens mij is er niemand die een dergelijk bedrag voor een recent boek gaat uitgeven, zeker niet als er ook elektronische kopieën in omloop zijn...

    Maar je weet maar nooit.

    M.vr.gr. Huib

  8. #18
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Hallo Huib.

    Ik verbaas me telkens weer over de antiquariaten (of wat daarvoor doorgaat). Het is wat de gek er voor geeft maar zo gek zijn mensen toch niet denk ik zo.
    Bij mijn zoeken op het net, met behulp van diverse boekzoeksites, kom ik toch heel vreemde dingen tegen die volgens mij niets met een reëele marktwaarde te maken hebben.
    Ben wel blij met het internet omdat dit mij in staat stelde mijn verzameling aan te vullen met 2e-hands boeken van Nieuw-Zeeland tot en met Alaska. Tevens heeft het me boekhandels opgeleverd die prijsgunstiger zijn dan in Nederland kopen.
    Wat betreft de e-boeken ben ik het volledig met je eens. Soms staat een titel al op het net voordat het in de winkel ligt.
    Een heel aparte instelling betreffende (sommige?) e-boeken heeft uitgeverij Osprey, zie hieronder wat ik aantref in een aantal publicaties van ze:
    © Osprey Publishing. Access to this book is not digitally restricted. In return, we ask you that you use it for personal, non-commercial purposes only. Please don’t upload this ebook to a peer-to-peer site, email it to everyone you know, or resell it

    Groeten,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 12 oktober 2013 om 16:00

  9. #19

    Standaard

    Hoi Ruud,

    M.b.t. de e-books: van ons boek is geen officiële elektronische versie beschikbaar. Het is vervelend maar niet tegen te houden.

    M.b.t. Internet en het zoeken en vinden van boeken: op zich is de boekenmarkt daarmee volledig ontsloten. Boeken die vroeger bijna niet te vinden waren zijn nu vaak in voldoende mate beschikbaar en daardoor vaak tegen redelijke prijzen. Toch mis ik wel de bezoeken aan boekwinkels (De Weerd in Apeldoorn!) en het ontdekken van een boek waarvan je het bestaan niet wist of waarvan je dacht dat je het nooit zou vinden.
    De romantiek is er een beetje van af, je geeft meer uit en de stapel met nog te lezen boeken groeit en groeit.....

    M.vr.gr. Huib

  10. #20

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •