Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2 3 4 5 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 48

Discussie: Gezien tijdens mijn militaire dienstplicht.

  1. #31

    Standaard

    Nog een setje. Deze zijn van later in dezelfde oefening. Toen kwamen er ook belgische helikopters op het veld.


    1986-05-19: Westland Gazelle AH.1 XX435, 12 Flt. XW892 & XX385 staan hier achter.
    In de achtergrond staan 4 gebouwen waar manschappen sliepen. Het voorste gebouw is het gebouw waar ik sliep. Echter vanuit deze positie gekeken sliep ik op een kamer aan de achterzijde. Dus niet het ideale uitzicht op de helihaven. De foto is genomen terwijl ik boven op een Leopard II tank sta. Ik was monteur van deze Leopard tanks dus kon dat zonder problemen doen.
    's-avonds gesproken met een engelse monteur die ons (we liepen daar toen met z'n drieen) aanbood om even in de Gazelle te gaan zitten. Dit hebben we toen gedaan, leuke ervaring. Hier heb ik geen foto's van hoewel ik mij nog wel kan herinneren dat een compagiegenoot toen wel foto's heeft genomen.


    1986-05-19: Westland Gazelle AH.1 XX385, 661 Sqn. Losse foto van 1 van de kisten die in het rijtje stonden.


    1986-05-19: Aerospatiale SE.3130 Alouette II A25, in de landing. Helikopter van het belgische leger.


    1986-05-19: Aerospatiale SE.3130 Alouette II A25, sn 1696, net geland.


    1986-05-19: Aerospatiale SE.3130 Alouette II A32, sn 1780.
    Terwijl de A-25 een roundel heeft is de A32 getooid met een belgische vlag.


    1986-05-19: Aerospatiale SA.318C Alouette II A76, sn 2110. In de achtergrond de onderofficierskantine- (L) en manschappenkantine- (R) gebouw.
    Ook nog (hoewel slecht) te zien is de A12 die hier achter de A76 staat.


    1986-05-19: Aerospatiale SA.318C Alouette II A76, motordetail Astazou turboshaft.
    Ik heb deze foto genomen omdat ik toen niet wist dat er ook Alouette II helikopters waren die dezelfde motor gebruikten als die de Westland Gazelle heeft. Ik dacht toen dat deze heli gemodificeerd was en een nieuwe motor had gekregen. Later kwam ik er achter dat deze uitvoering zo rechtstreek van de fabriek was gekocht.
    's-avonds nog een praatje gemaakt met de zeer vriendelijke belgische mechanichien die de helikopters klaarmaakte voor de overnachting.

    Mvg, Boris

  2. #32
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Ik heb geen foto's uit mijn diensttijd maar wel van ver daarna , met de PH-NZZ ( S-61 ) vanaf Den Helder de Noordzee op .
    We vlogen ook vanaf Esbjerg met Super Puma's naar de Deense olievelden of vanuit Southhampton met Sea Kings naar het Engelse deel van de Noordzee.
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  3. #33

    Standaard

    nog wat van Deelen, 1978.

  4. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan scheele Bekijk bericht
    nog wat van Deelen, 1978.
    Grappig, achter de Saab jager staat een Saab auto!
    Als het regent in mei is april voorbij.

  5. #35

    Standaard

    maar weer wat van Soesterberg.

  6. #36

    Standaard

    Heeyy... Een Vulcan. Maar nu niet als museum kist. Prachtig toestel wat ik een aantal jaren geleden op de open dag van de KLu heb gezien.

  7. #37

    Standaard

    Ja, dat was wel een behoorlijk groot toestel. wel een hoop herrie met opstijgen kan ik mij herinneren.
    nog een paar toestellen van de open dag op Deelen 1978

  8. #38
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Nogmaals: mooie platen!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Bekijk bericht
    Heeyy... Een Vulcan. Maar nu niet als museum kist. Prachtig toestel wat ik een aantal jaren geleden op de open dag van de KLu heb gezien.
    Ja, prachtig die Vulcan!! Ik heb dat gewoon nog voor mn geest: die gigantische delta die recht uit takeoff klom, en blééf klimmen! En dat geluid...! Wham!

  9. #39
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    249

    Standaard

    Soesterberg. Ik meen 2003.




  10. #40

    Standaard

    En nog maar wat van mij.


    Seedorf 1986-05-23: Aerospatiale SA.316B Alouette III H-81 van de SAR flight uit Leeuwarden.


    Seedorf 1986-05-23: Aerospatiale SA.316B Alouette III H-81.

    Mvg, Boris

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •