Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 3 4 5
Weergegeven resultaten: 41 t/m 48 van 48

Discussie: Gezien tijdens mijn militaire dienstplicht.

  1. #41

    Standaard

    De volgende foto's zijn niet van mijzelf. Deze had ik van indertijd van compagniegenoten gekregen.


    Seedorf 1986-06-27: Sikorsky CH-53G 85+00 van het duitse leger in de landing.
    Dit was het grootste type helikopter wat ik op de kazerne heb zien landen. Is in mijn tijd daar 2 keer gebeurd.


    Seedorf 1986-06-27: Sikorsky CH-53G 85+00. De achterklep is hier open en je kunt allemaal mensen naar buiten zien komen.


    1986-10-17: Westland Gazelle AH.1 van het britse leger vliegt over de heliplaats van kazerne Seedorf.

    Mvg, Boris

  2. #42

    Standaard


    Seedorf 1986-09-16: Aerospatiale SA.313B Alouette II 7534, duitse leger.


    Seedorf 1986-09-16: Aerospatiale SA.313B Alouette II 7534.

    Mvg, Boris

  3. #43

    Standaard


    Seedorf 1986-10-17: Aerospatiale Alouette III A-267.


    Seedorf 1986-06-10: MBB Bö-105C B-78.
    Vraagje aan eenieder:
    Op de foto is voor op de cockpit een rood/blauw/wit bordje te zien met “MIO”.
    Het lijkt mij niet dat dit iets te maken heeft met Materieel Inspectie Orgaan, een bekend begrip in het leger, daarvoor is het bordje te reclameachtig.
    Iemand enig idee wat dit voor bordje was?

    Mvg, Boris
    Laatst gewijzigd door Boris; 27 oktober 2013 om 21:12

  4. #44

    Standaard

    toppie, die heli's.
    nog een duitser, Deelen 1978 en nog wat anderen.
    groeten jan

  5. #45

    Standaard

    Het einde van een 'streak' op de brandplaat . LETS, schaarsbergen.
    stond in mijn tijd ook een 'Tracker' en een 'hunter'.
    leuk voor ons toen, maar ook wel weer zonde

  6. #46
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Jan Scheele.
    Een aantal van jouw foto's is beschadigd. Ik heb met één ervan een beetje digitaal zitten klooien en dit is het resultaat.
    Is best de moeite waard om ze te restaureren als zelfs een beginneling als ik er toch een vrij aardig resultaat uit weet te halen.



    Groet,
    Ruud.

  7. #47

    Standaard Gezien tijdens mijn militaire dienstplicht.

    En het kan vast nog wel mooier...





    Tracker.

  8. #48
    Geregistreerd
    8 mei 2011
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    174

    Standaard

    Aangezien andere al wat foto's hebben laten zien van wat ze in hun diensttijd op de plaat hebben gezet, zal ik er ook maar eens één plaatsen.



    Deze Sud-Aviation SE-3160 Alouette III van de KLu heb ik in 1976 op de plaat gezet vanaf Hr.Ms. Hadda. Was daar als adelborst aan boord bij een gezamenlijke acties. Waarbij we enkele zoekslagen hebben gemaakt nabij de schietrange Noordsvaarder op het eiland Terschelling. We lagen daar aanvankelijk op de rede. De heli ging hier terug naar het eiland waar toen een helipad was.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •