Pagina 1 van 5 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 48

Discussie: Gezien tijdens mijn militaire dienstplicht.

  1. #1

    Standaard Gezien tijdens mijn militaire dienstplicht.

    Hallo,

    In het nu volgende draadje wil ik wat laten zien van de vliegtuigen die ik gezien heb tijdens mijn militaire dienstplicht. Het betreft hier opnamen die genomen zijn op militaire terreinen.
    Mocht je ook nog een enkele foto hebben over het zelfde onderwerp, zet hem er dan maar bij.

    Ik begin zelf met een paar foto's van een Nederlandse MBB Bo 105C. Dit was de B-70 en stond hier op het helikopterveldje van de legerplaats Seedorf in Duitsland. De datum was 13 maart 1986.





    Mvg, Boris

  2. #2

    Standaard

    Jeetje, leuk idee. Maar ik heb ik de pre-digitale foto periode in de Luchtmacht gezeten (1977 -1983) en hoewel ik echt heel veel verschillende vliegtuigen heb gezien. kan ik je daar maar weinig van laten zien, omdat ik thuis geen scanner heb.

    Groet,
    Huub

  3. #3

    Standaard

    @ huub,
    u kunt toch met een digitale camera/telefoon een foto van de foto maken??
    op die manier is hij meteen digitaal !!

    @ boris......heeft u ook foto's van legerplaats buren te duitsland??,ik was daar gelegerd,maar had in die tijd geen fototoestel,en dus heb ik er ook zelf geen foto's van.leuke plaatjes die u heeft gepost,brengen mooie herrinneringen naar boven.

    alvast dank,gr.martin klm.

  4. #4
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    249

    Standaard

    Een aantal foto's staan op m'n PC. Echter de meeste staan ergens op een CD-rom (ergens in een la geloof ik ).





  5. #5

    Standaard

    Hoi Bofors, bedankt voor het meedoen. Leuk internationaal tintje. Ik heb alleen foto's gemaakt te Seedorf.

    De volgende foto toont een RAF Puma HC.1 helikopter. Deze kwam laat op de dag, het schemerde al aardig, wat mensen oppikken. De foto is dus nogal donker en toont geen details. De exacte datum weet ik niet meer maar ergens staat 27 mei 1986 vermeld. Deze landde overigens niet op het helikopterveldje maar op een ander veld op de kazerne.


    Dat gebeurde wel vaker. Ik heb namelijk een afdruk gekregen van een AH-1 die in 1985 op de kazerne geland was. Ook deze stond niet op het helikopterveld maar op een grasveld vlak naast een gebouw.
    Deze foto was gemaakt door Adj. A. Boom.


    Mvg, Boris
    Laatst gewijzigd door Boris; 20 oktober 2013 om 13:50

  6. #6
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Martin,

    Legerplaats Buren; betekent dat 435 inf.bev.cie. Regiment van Heutz.?
    Daar heb ik ook gezeten in 1976.
    Moet nog ergens een foto van een Belgische Alouette II hebben die op de binnenplaats was geland.

    Ga wel zoeken.

    Groeten Stef

  7. #7

    Standaard

    hallo stef,

    inderdaad,435 inf.bev.cie.Reg. van Heutz. lichting 87/1.

    1976,toen moet het er heel anders uit hebben gezien dan toen ik er zat??houten barakken waren er destijds heb ik toen horen vertellen als ik het mij goed herrinner.

    leuk om daar foto's van te zien !!

    met vriendelijke groeten,martin.

  8. #8

    Standaard

    Tja, ik ben eigenlijk geen dienstplichter, maar een K.V.V.er.
    Ben bij de Luchtmachtbrandweer geweest in de periode 1975-1979.
    heb toen enkele fotootjes gemaakt op Soesterberg, maar de kwaliteit is maar matig en de foto's zijn beschadigt geraakt, maar wil ze toch laten zien.
    enkele.

  9. #9
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Martin,

    Lichting 75-6 hier, radiotelefonist (ofwel stekker).
    In mijn tijd waren het inderdaad houten barakken, het Vlaamse gedeelte ook.
    Alleen het Amerikaanse gedeelte en misschien dat van de officieren, was van steen opgetrokken.
    De Alouette foto's moeten trouwens dia's zijn. Ga kijken of ik die kan scannen.
    Ik heb wel foto's van de barakken en de opslagbunkers, maar dit heeft natuurlijk niets met luchtvaart te maken. Is misschien te off topic om hier te plaatsen?

    Groeten Stef

  10. #10

    Standaard

    nog maar een paar, allen op soesterberg.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •