Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Ongevallen&Incidenten

  1. Standaard Ongevallen&Incidenten

    Hallo allemaal,
    Het zal wellicht bekend zijn dat ik op m'n website het gehele historische Nederlandse Luchtvaartuigregister heb staan.
    Dus vanaf 1920 tot nu.
    Maar ook ben ik bezig daar de serie "Ongevallen & Incidenten" die in LUCHTVAARTKENNIS en AIRnieuws wordt gepubliceerd, aangevuld met veel unieke illustraties in de vorm van documenten en foto's, te plaatsen.
    Vandaag heb ik 1937 geplaatst.
    Liefhebbers van 'oud nieuws' en andere nieuwsgierigen nodig ik uit eens een kijkje te komen nemen.
    Herman Dekker
    www.hdekker.info

  2. #2
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Hallo Herman,

    Welkom op deze site. Ik heb je site inderdaad al eerder ontdekt en vind hem zeker interessant om sommige zaken op te zoeken. Ik hoop dat er nog veel toevoegingen zullen volgen.

  3. #3

    Standaard

    Dag Herman,

    Ik had je uitermate interessante website al ontdekt. Zelf ben ik ooit ook eens begonnen om registraties en incidenten daarbij uit te zoeken, maar ben ermee gestopt.

    Ik wil me nu gaan richten op de militaire toestellen. Het materiaal van de civiele kisten (wat ik heb) zal ik je via PM toesturen.

    LVA-40
    (Jan Grisnich)

  4. Standaard Ongevallen & Incidenten

    Prima Jan,
    Alles is natuurlijk welkom, zeker vooroorlogse O&I aangezien die niet centraal/systematisch werden geadministreerd.
    Wat je interesse in LVA/Militair betreft kan ik je eigenlijk alleen adviseren contact te zoeken met mensen die daar al tientallen jaren mee bezig zijn.
    Het kan veel onnodig werk besparen en die hebben meestal vaak gepubliceerde onwaarheden al gecorrigeerd.
    Kortom, succes.
    Herman.

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor de tip Herman

    Ik weet dat op het Aviodrome iemand al jaren bezig is met het archiveren/ verzamelen van materiaal rond alle ongevallen die zich ooit op Schiphol hebben voorgedaan. Ik heb het arhief gezien en was onder de indruk!!

  6. #6

    Standaard

    Hallo,
    Inmiddels ben ik met de serie Ongevallen en incidenten wel weer opgeschoten.
    Zojuist heb ik de periode 1940-1945 geplaatst.
    Herman Dekker
    Luchtvaartgeschiedenis Nederland

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •