Pagina 48 van 147 EersteEerste ... 38 46 47 48 49 50 58 98 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 471 t/m 480 van 1461

Discussie: Prentbriefkaarten Nederlandse luchtvaart

  1. #471
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Kaart 383.
    PH-AIJ "IJsvogel". Fokker F.XII. In dienst KLM: 26.04.1932. Uit dienst: 12.10.1936. Verkocht als F-APAT.



    Ruud.

  2. #472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Vandaag, 12 april 2015, heeft dit topic het aantal van 40.000 maal bekijken bereikt. Toch wel een verrassing.
    Beste Ruud,
    Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Je draadje gaat prima zo. Is ook niet verwonderlijk met al die mooie kaarten die je ons laat zien.
    Ik zou zeggen:"Tijd voor een feestsigaar, of een borreltje."

    PS. Zag overigens dat je de verwijzing naar een andere post ook aan de praat hebt gekregen.

    Mvg, Boris

  3. #473
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Hallo Boris.

    Dank je wel. Er ligt hier nog voldoende vooroorlogs materiaal dus Connies en Convairs moeten nog even wachten.
    Je zag het goed dat ik je tip heb uitgeprobeerd.
    Nu nog een citaat met die oranje verwijzing aan het einde, dat krijg ik maar niet voor elkaar. Bij mij ontbreekt dat dingetje, wel komt het in een citaatkadertje te staan.

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 13 april 2015 om 22:53

  4. #474
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Kaart 384.
    '301'. Fokker G-1.



    Ruud.

  5. #475

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Nu nog een citaat met die oranje verwijzing aan het einde, dat krijg ik maar niet voor elkaar. Bij mij ontbreekt dat dingetje, wel komt het in een citaatkadertje te staan.
    Hallo Ruud,
    Zo'n citaat maken is makkelijk.
    Onder elk bericht staat rechts onder een paar oranje knoppen. De knop "Quote" is degene die je nodig hebt.
    Ga naar het bericht waarop je wilt reageren en druk in dat bericht op de knop "Quote".
    Je krijgt nu het standaard opmaak scherm voor een berichtje, alleen de inhoud van het bericht waarop je reageert staat hier al in tussen de labels [quote= ******] en [/qoute].
    Je kunt de tekst tussen deze labels gewoon nog aanpassen zodat je specifiek kunt aangeven waarop je wilt reageren.

    Veel succes daarmee.
    Mvg, Boris

  6. #476
    Geregistreerd
    6 juli 2012
    Locatie
    Leidschendam
    Berichten
    23

    Standaard

    Ik ben sinds enkele jaren bezig om mijn al mijn papieren foto's en administratie te digitaliseren door middel van scanen. Onlangs kwam ik deze briefkaart tegen. Ik vermoed dat ik deze kaart vele jaren terug op een rommelmarkt of op een Open Dag heb gekocht.
    Jammer genoeg is de kaart beschadigd, maar ik vond de kaart te mooi om deze niet te laten zien.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 14 juni 2016 om 12:50

  7. #477
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Hallo Boris.

    Wederom dank voor de uitleg. Ik gebruikte tot nu toe "quote" bovenin, waar ik dacht dat alles stond voor de opmaak en had geen aandacht geschonken aan "quote" rechts onder.



    Kaart 385.
    Fokker F.XXXVI.



    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 14 april 2015 om 09:59

  8. #478
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Hallo pdijkmans.

    Je plaatsingen kunnen nòg mooier worden. De tot nu toe geplaatste kaarten zijn drukwerk en geen fotokaarten.
    Dat kun je zien omdat het raster zichtbaar is. De puntjes van het drukwerk dus.
    Kijk maar eens met een vergrootglas naar de geplaatste kaart op de monitor, wordt het nog duidelijker.
    Indien je scannersoftware filters heeft zou je moeten kijken naar het "descreen"-filter en indien aanwezig activeren vóór het scannen.
    Deze filter laat de puntjes verdwijnen en dan is de plaatsing nog mooier.

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 14 april 2015 om 09:51

  9. #479
    Geregistreerd
    6 juli 2012
    Locatie
    Leidschendam
    Berichten
    23

    Standaard

    Hallo Ruud,
    Dank voor de tip. Inderdaad, hoe mooier het resultaat, des te beter. Hoewel mij als een digibeet beschouw, ga ik mijn best doen.
    Groetjes, Peter

  10. #480
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Hallo pdijkmans.

    We zijn toch allemaal op de een of andere manier digibeet. Het is ondoenlijk alles bij te houden.
    Sinds ik gepensioneerd ben, februari 2008, merk ik hoe ik achter raak met software kennis.
    Ik kan nog steeds geen keuze maken welke nieuwe scanner ik wil en moet het voorlopig doen
    met een all-in-one apparaat. Die geeft minder mogelijkheden v.w.b. de software en mis ik het "descreen-filter"
    dat ik op mijn oude scanner wel had.
    Sinds 2008 heb ik Photoshop niet meer bijgehouden en beheers ik inmiddels dat programma niet meer volledig.
    Ook niet het "descreenen" van drukwerk, omdat ik dat altijd meteen met de scanner-software deed.
    En een programma als Illustrator, dat ik toen bijna dagelijks gebruikte? Dat heb ik sinds 2008 niet eens meer geopend.

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 14 april 2015 om 11:57

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •