Pagina 27 van 147 EersteEerste ... 17 25 26 27 28 29 37 77 127 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 261 t/m 270 van 1461

Discussie: Prentbriefkaarten Nederlandse luchtvaart

  1. #261
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ruud,

    Ben op mijn werk en kan niets nakijken

    Maar kaart 247 is inderdaad een montage.
    Ik heb een tijd geleden deze foto als Fokker fabrieksfoto samen met het origineel hier geplaatst, maar geen idee mee welk 'draadje'. zal proberen dit terug te vinden.

    De kaart die je zelf geplaatst hebt is denk ik (door de plaatsing van het nummer) een uitgave van Real Aeroplane Photographs of zoiets?

    Zij hebben meer fabrieksfoto's van Fokker en van Koolhoven ook uitgegeven.

    Groeten Stef

  2. #262
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.301

    Standaard

    Hallo Stef.

    Dank voor je reactie.
    Volgens mij is aan de onderkant de stuurhut van een schip te zien en loopt daar dus een rivier en het zou een landschap langs de Rijn kunnen zijn. Maar het blijft voor mij vooralsnog een raadsel.
    De kaart is een uitgave van REAL PHOTOGRAPHS Co., LIVERPOOL.

    Ik krijg het niet uit mijn hoofd dat ik deze eerder heb gezien, met nog wat beeld aan de onderzijde er bij.

    Groet,
    Ruud.

  3. #263
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ruud,

    Ik kan het draadje niet meer vinden, maar ik heb natuurlijk wel de foto's.

    De eerste foto toont het toestel bij de landing op Schiphol en is dus op de foto met een wat aantrekkelijker achtergrondje geplakt.
    Duitsland zou best eens kunnen met die rivierburcht, maar de rest lijken me toch alleen maar huizen.

    f

    Het nummer, linksonder 3596 is het nummer van de Fokkerfabrieksfoto, het andere van de Engelse uitgever.



    Groeten, Stef

  4. #264
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.301

    Standaard

    Hallo Stef.

    Dit is dus de oplossing, nu nog de locatie van de onderste. Bij de door mij geplaatste kaart is door de uitgever een andere uitsnede gemaakt aan de onderzijde.
    Waarom er twee formaten van deze kaart zijn?
    Wat ik dacht de bovenzijde van een stuurhut te zijn blijkt nu dus gewoon het dak van een gebouw en op de voorgrond zijn alleen weilanden te zien. Dat is voor mij het meest verrassende.

    Ik weet niet of het je is opgevallen maar in de twee foto's zit een verschil.
    Op de bovenste foto is te zien dat de flaps zijn geactiveerd en daardoor een opening in de vleugelachterkand te zien is.
    Bij de onderste foto is de vleugelachterrand een ononderbroken geheel dus de afdeling retouche heeft ook nog extra arbeid verricht.

    Hartelijk dank voor je tijd en moeite.

    M.vr.gr.,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 22 oktober 2014 om 21:06

  5. #265
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ruud,

    Scherp gezien. Was mij nog niet opgevallen dat de kleppen weggeretoucheerd zijn.
    Ze zullen het wel strakker gevonden hebben ofzo.

    Overigens hoef je mij niet te bedanken, dit vind ik de leukste onderwerpen, als ik daar wat aan kan bijdragen, dan graag.

    Er zijn veel leuke discussies, maar mijn interesse gaat toch het meest uit naar de Nederlandse luchtvaartgeschiedenis.

    Dus, ga vooral zo door.

    Stef

  6. #266
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.301

    Standaard

    Doe ik Stef.

    Heb ondertussen wel een nieuw Nederlands woord uitgevonden, nl. vleugelachterkand. Wilde ik vleugelachterrand of vleugelachterkant typen? Bij tienvingersblindtypen gaan de vingers soms hun eigen weg.

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 22 oktober 2014 om 23:48

  7. #267
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.301

    Standaard

    Kaart 249. Na de rondleiding op de foto voor een Fokker F.VIII.



    Ruud.

  8. #268

    Standaard

    Nog een opmerking over de engelse foto van de F.XXXVI: het retoucheerwerk is nog slecht gedaan ook want de linker vleugel heeft ingetrokken flaps maar de rechter vleugel heeft nog een uitstaande flap.
    Dat zal de naderingsvlucht er niet makkelijker op maken

  9. #269

    Standaard Prentbriefkaarten Nederlandse luchtvaart

    Prachtige foto's Ruud, leuke puzzle.
    Dankzij Google het antwoord gevonden: Stirling Castle, Schotland.

    Groet,
    William

  10. #270
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.301

    Standaard

    Hallo William.

    Geweldige vondst, het kasteel op kaart 247 is inderdaad Sterling Castle in Schotland.
    Hoe je dat voor elkaar hebt gekregen is mij een raadsel. Kun je uitleggen hoe je tot dit resultaat bent gekomen?



    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 24 oktober 2014 om 00:42

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •