Pagina 28 van 147 EersteEerste ... 18 26 27 28 29 30 38 78 128 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 271 t/m 280 van 1461

Discussie: Prentbriefkaarten Nederlandse luchtvaart

  1. #271

    Standaard

    Hallo Ruud,

    Het was uiteindelijk niet eens zo moeilijk.

    Ik dacht ook eerst aan Duitsland, de Lorelei of zo, Colditz-van die TV-serie van vroeger, Eisenach, of Vianden in Luxemburg.
    Die waren het dus niet, het toen maar opzij gelegd, er zijn zoveel mogelijkheden.
    Maar de 2e foto gaf nog een aanwijzing, dat lijken geen Duitse huizen in de verte, maar Engelse, met die schoorstenen!
    Dat maakt het aantal mogelijke oplossingen alweer een stuk kleiner, dus nog een keer gezocht, met Google Afbeeldingen, zoektermen castle, mountain en UK, en daar zat ie tussen!

    En we wisten inmiddels ook al dat het niet perse in de buurt van een vliegveld gezocht hoefde te worden.

    Groet,
    William

  2. #272
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.301

    Standaard

    De vlag uit. Een mijlpaal bereikt. De 250e prentbriefkaart door mij geplaatst. Had ik in het begin nooit verwacht te doen (en ik vind het nog steeds leuk om te delen).

    Kaart 250.
    PH-AGA "Adelaar". Fokker F-IX. In dienst 08.05.1930. Uit dienst 26.09.1936. Verkocht als F-APFA.



    Groet,
    Ruud van Ommeren.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 28 oktober 2014 om 23:29

  3. #273
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ruud,

    Gefeliciteerd met deze mijlpaal.

    Mooi dat je zoveel met ons wil delen en ik hoop dat je dat nog lang mag volhouden.
    Ik kan me op zich voorstellen dat je er ook wel eens moedeloos van wordt als je er zelf zo veel tijd instopt en dan toch relatief weinig reacties krijgt.
    Ik ga zelf ook niet op elke foto reageren, maar weet dat het gewaardeerd wordt.

    Bovenstaande geldt trouwens ook voor Jan Wullink.

    Groeten, Stef

  4. #274
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Ruud, gefeliciteerd! Ook van mijn kant worden de prentbriefkaarten gewaardeerd! Het is erg leuk om te zien, de achtergrond is zo nu en dan erg interessant. Vooral de geretoucheerde kaarten zijn interessant.

  5. #275
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Ruud , ook van mijn kant van harte gefeliciteerd .
    Een pracht rubriek ik wist niet dat er zo veel ansichtkaarten bestonden over de Nederlandse luchtvaart !
    Jij ook nog bedankt Stef .
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  6. #276
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.301

    Standaard

    Hartelijk dank voor jullie reacties en graag gedaan. Ben blij met elke reactie op geplaatste kaarten.
    Dat vergroot in ieder geval mijn parate kennis en hopelijk ook van de bezoekers.
    En Jan, ik bekijk jouw topics ook met grote interesse. Hoewel Rusland één van mijn verzamelgebieden is
    v.w.b. boeken, ontbreekt mij helaas de tijd om daar ook nog eens uitgebreid commentaar te geven.
    Als gepensioneerde met hobby's.... tijd tekort!!!

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 29 oktober 2014 om 13:04

  7. #277

    Standaard

    Ruud,

    Bij deze alsnog gefeliciteerd. Dit is altijd een interessant draadje om te bekijken.
    Je hebt meerdere draadjes lopen wat laat zien dat je een aanzienlijke verzameling interessante postkaarten hebt verzameld door de jaren.
    Ook kaart 250 laat weer iets bijzonders zien. Deze keer bedoel ik de verkaveling die je ziet. Wat een smalle rotstukjes. Daar kun je toch geen knap boerenbedrijf mee runnen.
    Overigens, iemand een idee waar dit precies is. Ergens ten noorden van Purmerend misschien.

    Mvg, Boris

  8. #278
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.301

    Standaard

    Hallo Boris.

    Prentbriefkaarten en foto's blijven in mijn hobby toch een zijsprong. De hoofdzaak is sinds 1955 toch luchtvaartboeken.
    De hoofdmoten zijn Duitsland (1919-1934 en Luftwaffe t/m 1945), Nederland en Rusland maar ook de rest van de wereld komt niet tekort.

    Voor wat kaart 250 betreft. Jij hoopte ergens ten noorden van Purmerend.
    Op de kaart is duidelijk een brede rivier te zien en die hebben ze niet boven het kanaal (je weet wel, het kanaal waarboven geleefd men de klemtoon verkeerd legt)
    dus het ligt zeker niet in jouw gewenste regio. Het zal wel ergens onder de lijn Rotterdam—Utrecht—Arnhem liggen waar je dit soort rivieren wel vind.

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 30 oktober 2014 om 12:26

  9. #279
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.301

    Standaard

    Kaart 251.
    Ongelopen, wel beschreven kaart.
    Op de achterzijde staat in het engels dat een persoon (wiens naam ik niet kan lezen) met een F.VIII van Kopenhagen via Schiphol naar Londen is gevlogen.



    Ruud.

  10. #280
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.301

    Standaard

    Kaart 252. Toch wel een bijzondere (vind ik).
    Door de KLM aan "The Science Museum" te Londen geschonken model van een F.VIII om in dat museum tentoon te stellen.
    Het museum bracht daarop deze prentbriefkaart uit. Prima PR voor de KLM.



    Ruud.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •