Pagina 33 van 147 EersteEerste ... 23 31 32 33 34 35 43 83 133 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 321 t/m 330 van 1461

Discussie: Prentbriefkaarten Nederlandse luchtvaart

  1. #321
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.311

    Standaard

    Kaart 275.
    Prototype Fokker D.XXIII.



    Ruud.

  2. #322
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.311

    Standaard

    Kaart 276.
    Theehuis Soesterdal.



    Ruud.

  3. #323

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boris Bekijk bericht
    Ruud,

    Kaart 274, op zichzelf, roept al wat vragen op.

    Ik zie achter het cijfer "2" wat lijkt op een rood/wit/blauwe Nederlandse roundel. Dit klopt in samenhang met het rood/wit/blauwe roer. Ik lijk echter op de zijkant van de romp, ter hoogte van de voorste zitplaats, ook een driehoek te zien. Zou dit soms een oranje driehoek met zwarte rand moeten zijn? Merkwaardige combi, of niet?
    Verder lijkt mij het cijfer "2" wat aan de korte kant. Zou in die tijd toch uit drie cijfers moeten bestaan. Ook hier lijkt de foto geretoucheerd te zijn.

    Mvg, Boris
    Okay, dit sloeg dus nergens op.
    Dat zal mij leren om niet zomaar wat uit mijn hoofd neer te typen, maar eerst wat te verifiëren.
    Sorry Ruud, voor het verstoren van je draadje.

  4. #324
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.311

    Standaard

    Hallo Boris.

    Sorry is niet nodig. Je was betrokken en reageerde, dat stel ik zeer op prijs. Zonder reacties zou het een dooie boel worden.
    Gelukkig kon Stef hier ook bijdragen. Zo leren we van elkaar. Ikzelf ben niet in staat om alles te verifiëren. In mijn verzameling luchtvaartboeken zitten alleen al zo'n 800 titels die Nederland als onderwerp hebben, dat is teveel om in parate kennis bij me te dragen. Sinds ik zelf foto's/prentbriefkaarten op dit forum plaats is er wel een deel van mijn leestijd verdwenen want het scannen en wat daarna volgt kost aardig wat tijd.

    Mvg,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 5 januari 2015 om 12:51

  5. #325
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.311

    Standaard

    Kaart 277. Duitse uitgever, daarom Fokker Silber-Möwe.
    Fokker F.XX PH-AIZ "Zilvermeeuw" te Berlijn.



    Ruud.

  6. #326

    Standaard

    Een prachtige prentbriefkaart weer Ruud!

    Hartstikke bedankt,
    Huub

  7. #327
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.311

    Standaard

    Graag gedaan Huub. Hier weer een nieuwe.

    Kaart 278.
    Fokker D.XXI kaart met een tekstfoutje. De V.21 was de produktieversie van de D.VII, zo'n twee decennia eerder.



    Ruud.

  8. #328
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.311

    Standaard

    Kaart 279.
    '285'. Fokker D.XVI.



    Ruud.

  9. #329
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.311

    Standaard

    Kaart 280.
    Weer eens een kaart uit de begintijd der vliegerij. Zie ook de handtekening van Jan Olieslagers rechtsonder. Origineel, een stempel of gedrukt? Mij onbekend.
    Het handgeschreven commentaar aan de bovenzijde van de kaart heb ik ook maar uitgetypt, vond ik een aardige touch.
    Augustus 1906. De eerste vliegenier (Olieslagers) te Rotterdam de lucht in met de eersten vliegmachinen in Nederland.
    Heeft toen 10 duizend gulden op een dag over Rotterdam en den Haag verdiend met vliegen. Alle fabrieken en booten gaven met hun stoomfluiten een Eere Groet aan den dappere Vlieger.




    Ruud van Ommeren.

  10. #330
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.932

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Kaart 280.
    Weer eens een kaart uit de begintijd der vliegerij. Zie ook de handtekening van Jan Olieslagers rechtsonder. Origineel, een stempel of gedrukt? Mij onbekend.
    Het handgeschreven commentaar aan de bovenzijde van de kaart heb ik ook maar uitgetypt, vond ik een aardige touch.
    Augustus 1906. De eerste vliegenier (Olieslagers) te Rotterdam de lucht in met de eersten vliegmachinen in Nederland.
    Heeft toen 10 duizend gulden op een dag over Rotterdam en den Haag verdiend met vliegen. Alle fabrieken en booten gaven met hun stoomfluiten een Eere Groet aan den dappere Vlieger.


    Ruud van Ommeren.
    Weer een prachtig staaltje geschiedsvervalsing, lijkt me...
    1906?
    De Bleriot-XI werd pas in 1909 gebouwd en volgens Wikipedia kocht hij ook pas in 1909 zo'n toestel en haalde hij 'piloten brevet nr. 5' in oktober dat jaar.
    Jan Olieslagers - Wikipedia, the free encyclopedia

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •