Pagina 42 van 146 EersteEerste ... 32 40 41 42 43 44 52 92 142 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 411 t/m 420 van 1451

Discussie: Prentbriefkaarten Nederlandse luchtvaart

  1. #411

    Standaard

    Kaart 340.

    Duitse prentbriefkaart van een Fokker F50 van DLT.



    Mvg, Boris

  2. #412

    Standaard

    Kaart 341.

    Linjeflyg Fokker F28-4000 Fellowship, cn. 11236 "SE-DGS".
    Dit is een Zweedse kaart met als poststempel 20 oktober 1987.



    Mvg, Boris

  3. #413

    Standaard

    Kaart 342.

    Geen Fokker F27 maar een Fairchild FH-227B, cn. 514.
    Fokkers succes met de F27 vertaalde zich in licentiebouw door de Fairchild Airplane Company in de USA. Fairchild bouwde in totaal 206 FH-227's.



    Mvg, Boris

  4. #414
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Angel.

    Je hebt volkomen gelijk v.w.b. kaart 337.
    Ben er niet meer bij met mijn gedachte en het gevoel "stop met dit topic" groeit met de dag,
    ondanks de duidelijke populariteit gezien het aantal bezoekers.

    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 11 februari 2015 om 11:10

  5. #415

    Standaard

    En Ruud,
    Heb je, als Germanofiel, een mening over de term PS voor motorvermogen op een Nederlandse kaart?

  6. #416
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Tracker.

    Germanofiel te zijn gaat me te ver. Heb je mijn commentaar op "Duitsland civiel 1919-1934" (blz. 15) aan Willem Sas a.k.a. Willem Farman niet gelezen?
    Het is van de grote landen dicht bij ons het land waar ik me door de geschiedenis gedreven het meest ingelezen heb.
    Je kunt helaas niet alles even intensief doen dus maak je een keuze.
    Zeker hebben de gebeurtenissen in WO II met mijn vader de nieuwsgierigheid naar dat land aangezwengeld.
    Wat de duitsers met hem hebben uitgehaald is voor mij nog steeds niet te begrijpen.
    Maar het was een foute Nederlander die aan het begin van de ellende stond, dat is nog het meest trieste.

    Een mening over PS op een Nederlandse kaart heb ik niet. Tenslotte zijn er ook kaarten waar men het over HP heeft en ook niet over PK.
    In de luchtvaartliteratuur van voor 1940 zie je de twee termen HP en PS wel vaker.

    Mvg,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 11 februari 2015 om 17:09

  7. #417

    Standaard

    Dank je, PK, PS HP, whatever.

  8. #418

    Standaard

    Hallo Ruud,

    Hoor er van op dat je denkt om te stoppen met het Prentbriefkaarten draadje. Wel jammer, want je hebt tot nu toe mooie dingen gepost.
    Maar ik kan het ook wel begrijpen, ik heb namelijk zelf gemerkt dat er heel wat tijd gaat zitten, in het scannen, opknappen en van zinnige teksten voorzien van die kaartjes.
    Overigens is bij mij de eindstreep al in zicht. Ik ben zowat door mijn prentbriefkaarten van Nederlandse luchtvaart heen. Ik heb er nog twee die ik zo zal plaatsen.
    Hopelijk ga je wel door met een van je andere draadjes. Ik ben een grote fan van wat je zoal plaatst.

    Mvg, Boris
    Laatst gewijzigd door Boris; 11 februari 2015 om 19:03

  9. #419
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Jammer , ik denk dat dit de grootste collectie ansichtkaarten over de luchtvaart die er online te vinden is.
    Dit topic draagt zeker bij als referentie voor toekomstige verzamelaars op dit gebied.
    Je hebt er zeker wat bijzonders van gemaakt Ruud.
    Laatst gewijzigd door jan wullink; 11 februari 2015 om 19:08
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  10. #420

    Standaard

    Kaart 343.

    Westland SH-14C Lynx "280" van de MLD.
    De "C" uitvoering had MAD (Magnetic Anomaly Detection) apparatuur aan boord. Dit was bedoelt om duikboten op te sporen.
    SH-14C was de aanduiding van de MLD voor de Lynx Mk.81.
    Kaart uit een serie, uit 1987, voor promotie van de MLD.



    Mvg, Boris

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •