Pagina 44 van 147 EersteEerste ... 34 42 43 44 45 46 54 94 144 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 431 t/m 440 van 1461

Discussie: Prentbriefkaarten Nederlandse luchtvaart

  1. #431
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Kaart 352.
    PH-ARG "Gier". Douglas DC-3. In dienst 03.08.1937. 1941 naar KNILM als PK-ARG.



    Ruud.

  2. #432
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Kaart 353.
    PH-ALN "Nandoe". Douglas DC-3. In dienst 25.03.1937. 1941 naar KNILM als PK-ALN.



    Ruud.

  3. #433
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Kaart 354.
    PH-AIS "Snip". Fokker F. XVIII. In dienst 06.10.1932. Naar West-Indisch Bedrijf 16.03.1936.



    Ruud.

  4. #434
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Kaart 355.
    Fokker F.II en F.XXXVI. Op de achtergrond is nog de Carley Werkspoor Jumbo te zien.



    Ruud.

  5. #435
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Kaart 356.
    Platform Schiphol met o.a. Bristol 170 Mk 21 G-AIME. Op het Fokker platform zijn al Meteors 8 te zien.



    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 23 maart 2015 om 12:13

  6. #436
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Kaart 357.
    MLD Fokkers. Zo te zien allen C-V C's. Oorspronkelijk afgeleverd als C-V W drijvervliegtuig maar ze voldeden niet en werden omgebouwd tot C-V C.



    Ruud.

  7. #437
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Kaart 358.
    Fokker C.Vd '322' op Soesterberg met basiscommandant Kolonel van Santen.
    (Gelopen kaart gericht aan broeder Clementinus in Huize 'Overdonk' te Dongen, jaartal niet leesbaar)



    Ruud van Ommeren.

  8. #438
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Kaart 359.
    'D41'. Dornier Wal F, gebouwd bij Aviolanda in Papendrecht.
    Besteld op 07.06.1930. Constructienummer 36. In dienst 25.08.1931. Datum uit dienst 03.02.1942. Afgeschreven MVKM. Uitsluitend dienst gedaan in NOI.



    Ruud van Ommeren.

  9. #439
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Na enige irritatie omdat het overzicht weg was (vanwege de omvang) van wat ik op dit forum geplaatst had (en wat niet) in de diverse threads waar ik actief ben
    waarbij ik telkens alle pagina's van de threads moest doorploegen (of bij de originelen telkens een stapel afbeeldingen) ter controle, had ik zoiets van "ik moet er mee stoppen".
    Na enig nadenken heb ik een veel snellere methode gevonden om te zien of een afbeelding al dan niet geplaatst is. Papier... het oude vertrouwde papier!!
    Ik heb een layout gemaakt die ik nu kan gebruiken om door te bladeren. Veel sneller, de pagina's zitten in A4 plastic, dat bladert prettiger dan papier
    en nu kan ik per 12 afbeeldingen zien wat geplaatst is. Wat een opluchting en meteen een stimulans om door te gaan. Dit scheelt veel tijd.
    Het plaatsen is echt tijdrovend, geloof me: kijken of hij niet dubbel geplaatst wordt, scannen, afbeelding roteren, vuiltjes weghalen, uitsnede maken,
    formaat aanpassen (max. 1200 pixels breed en/of maximaal 800 pixels hoog), tekst bedenken of zoeken en typen, plaatsen... om maar eens wat te noemen.
    Het is een hobby maar het moet wel leuk blijven want mijn hoofdzaak is toch ècht boeken en het lezen (en vinden) daarvan kost ook tijd.


    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 28 maart 2015 om 10:33

  10. #440

    Standaard

    Hallo Ruud,
    Ik ben blij dat je het enthousiasme weer hebt terug gevonden om de foto's te blijven plaatsen. Ik geniet er elke keer weer van!!
    Toch moet je probleem toch ook digitaal op te lossen zijn. Je hebt al je foto's een naam gegeven. Als ze bij elkaar in een map staan, kan je met een zoekfunctie kijken welke foto's je van een bepaalde fabrikant of type al geplaatst hebt. Dat gaat volgens mij sneller dan het bladderen in een steeds omvangrijkere papieren dossier. Hoewel dat weer het genoegen geeft dat je alle foto's regelmatig weer bekijkt. maar het ging om tijdwinst ....
    Ik weet dat je op een Apple werkt dus is het voor mij wat lastig om de exacte termen van programma's en functies te benoemen. In exploreer is het mogelijk om naast een lijst van de bestandsnamen ze ook als pictogram weer te geven (in 3 verschillende maten) dat geeft een heel snel beeld van wat er geplaatst is. Ik gebruik het in ieder geval naar grote tevredenheid om mijn digitale verzameling te beheren. Jouw foto's vinden allemaal een weg naar deze verzameling :-)

    Groeten, Rik

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •