Pagina 60 van 147 EersteEerste ... 10 50 58 59 60 61 62 70 110 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 591 t/m 600 van 1461

Discussie: Prentbriefkaarten Nederlandse luchtvaart

  1. #591
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Hallo.

    Net terug van vakantie maar heb nog wel een weekje nodig om thuis alles weer een beetje op de rails te krijgen.
    Wilde toch wat doen dus hier een kaart waaraan ik een raadseltje wil koppelen.
    Het is een aardige kaart maar er is iets mee. Laat weten wat je/u gevonden hebt. De oplossing zal ik in een paar dagen plaatsen.

    Kaart 474. Soesterberg. Paviljoen "Vlieglust".
    Dit is de eerste keer dat ik dit "paviljoen" zie afgebeeld. Ik denk dat het wat verderop in de straat lag waar ook het theehuis "Soesterdal" te vinden was,
    heb alleen geen zin om nu al het werk van Dik Top te gaan uitvogelen. Weet iemand meer van dit "paviljoen" (wat mij niet meer dan een kiosk-achtig bouwseltje lijkt)?




    Mvg,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 19 juli 2015 om 10:12

  2. #592

    Standaard

    Hallo Ruud,

    Ik weet niet echt waar je op doelt, maar het lijkt wel of alle vliegtuigen op deze kaart erin geplakt zijn. Sommige heel erg zichtbaar, ander niet.
    Verder geen ideeën of antwoorden.

    Mvg, Boris

  3. #593
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Foutje.

    Ruud van Ommeren.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 23 juli 2015 om 13:09

  4. #594
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Hier mijn uitleg over bovenstaande foto 474. Het is een samengestelde kaart waarbij het hele deel rechtsonder aan de rest is gemonteerd. Zelfs dat was niet genoeg omdat er in het midden
    nog een klein extra stukje is bijgeplaatst waarbij een kind haar rechterschouder is kwijtgeraakt en links twee witte "dingen" (kan niet zien wat het is) hun bovenzijde.
    Ik heb de (voor mij) zichtbare montagelijnen met rood weergegeven. Waarom men die niet beter heeft weggewerkt is mij een raadsel, net als de reden overigens. Het blijft een vreemd vehikel.

    Er blijft bij mij nog steeds een vraag hangen. Weet iemand waar dit "paviljoen Vlieglust" te vinden was?
    Zelf denk ik in dezelfde straat als "Theehuis Soesterdal" maar heb daar geen bewijs voor.



    Ruud van Ommeren.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 23 juli 2015 om 13:11

  5. #595
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    De stukken foto lijken toch allemaal wel redelijk in elkaar te passen, zouden ze allemaal op ongeveer dezelfde plek genomen zijn?

  6. #596
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Hallo Daan.

    Dat wel maar misschien op verschillende momenten. Het blijft een raadsel waarom in deze kaart zoveel gerommeld is.
    Het bijplaatsen van vliegtuigen was wel een gewilde bezigheid in die tijd, zelfs getekend. Voorbeelden genoeg op dit forum.

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 23 juli 2015 om 16:23

  7. #597
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Kaart 475.
    LZ-127 "Graf Zeppelin" boven Rotterdam.



    Ruud.

  8. #598
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard Zeppelin

    Ruud, deze foto van de Graf Zeppelin werd op 18 Juni 1932 boven Rotterdam genomen. De LZ127 begint in te draaien voor zijn landing op Waalhaven waarvan jij zo n prachtige foto hebt laten zien op 4 juni j.l.

  9. #599
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Kaart 476.
    PH-HHH (eerder G-ACWJ). Cierva C.30A (Avro 671). Naam toestel "Donna Dulcinea".
    Bewijs van Inschrijving 18.01.1935. Dit toestel had op 07.07.1936 een ongeval op Soesterberg waarna op 18.01.1938 het "Bewijs van Inschrijving" verliep. (Gegevens Herman Dekker)



    Ruud van Ommeren.

  10. #600

    Standaard Prentbriefkaarten Nederlandse luchtvaart

    Als een insect dat op een boomtakje gaat neerstrijken.



Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •