Pagina 62 van 147 EersteEerste ... 12 52 60 61 62 63 64 72 112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 611 t/m 620 van 1461

Discussie: Prentbriefkaarten Nederlandse luchtvaart

  1. #611

    Standaard

    Beste Ruud,

    er staat ongetwijfeld een C.I voor!

    Hans

  2. #612
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Kaart 481 - Op het gevaar af dat je mij bij de neus neemt, vertel ik toch mijn waarneming.
    De grote roundel is van een ander toestel, dat er voor geparkeerd staat en waarvan beide vleugels zichtbaar zijn. Geinig dat wel. JanJr.

  3. #613

    Standaard

    Beste Ruud,

    Ik ben het eens met Hans en JanJr. Dit is wat ik ook zie.
    Je ziet dat de bovenvleugel precies stopt boven het hoofd van de man met de donkere vliegkap. Je kunt op de foto ook zien waar de ondervleugel stopt. Dit is de vleugel die het nummer "593" gedeeltelijk afdekt.

    Mvg, Boris

  4. #614
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.301

    Standaard

    Oeps. Verdorie jullie hebben gelijk. Zag ik wat ik wilde zien? Heb ik toch niet goed gekeken! Baaalen en stom, stom, stom.
    Had ik maar beter gekeken op de uitsnede, die gaf de oplossing. Mijn waarneming was van de kaart en dus een grote flop.

    Gelukkig kwamen er reacties, houen zo. Maar eens.... vind ik toch iets bijzonders, ik blijf hopen.

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 14 augustus 2015 om 15:09

  5. #615
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.301

    Standaard

    Maar gauw een nieuwe kaart geplaatst na het echec bij kaart 481.

    Kaart 482.
    Groote Verkeersvliegtuigen op Schiphol.
    Mooie verscheidenheid van types.



    Ruud.

  6. #616
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.301

    Standaard

    Over kaart 482.
    De verscheidenheid aan types op het platform was gedaan voor het publiek.
    Men stelde het platform open voor het publiek en dat kon om de toestellen lopen.
    Borden met tekst voor de toestellen gaf nadere uitleg over het betreffende type.
    Of KLM/Schiphol dit vaker deden is mij niet bekend. Weet iemand meer over deze gebeurtenis(sen)?

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 16 augustus 2015 om 09:10

  7. #617
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.301

    Standaard

    Kaart 483.
    Zilvermeeuw, Roerdomp en Koetilang (Douglas) op Schiphol.
    Ik heb een donkerbruin vermoeden dat deze kaart bij dezelfde gelegenheid is gemaakt als kaart 482.
    In gebruik zijnde types bij de KLM op het platform en het publiek mag daar dichtbij van genieten. De Douglas zou dan het toestel zijn dat op kaart 482 ook nog te zien is.




    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 18 augustus 2015 om 19:01

  8. #618
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.301

    Standaard

    Kaart 484. Een nogal geramponeerde Franse kaart maar ik vind het wel wat bij zo'n oude kaart met zelfs een fout in de fabrieksnaam.
    'H-NABK'. Fokker F.III. Verkocht als CH-154.



    Ruud.

  9. #619

    Standaard

    Aanvulling voor kaart 482 en 483.

    Uit Vliegwereld van 25 mei 1935:
    DE VLOOTSCHOUW TE SCHIPHOL (zaterdag, 18 mei 1935)
    Het slechte weer heeft Zaterdag j.1. niet medegewerkt om de vlootschouw te Schiphol, ter herdenking van het vijftienjarig bestaan der K.L.M., te doen slagen. Ondanks den stroomenden regen kwamen echter nog 2300 bezoekers naar de Amsterdamsche luchthaven om getuige te zijn van het aantrekkelijke programma, dat vlot werd afgewerkt.
    In de morgenuren kwam zelfs het geheele Ned. voetbalelftal, dat dien middag tegen Engeland zoo
    dapper stand heeft gehouden, naar de K.L.M.-vloot kijken.
    In verband met het weer werd besloten de vlootschouw den daaropvolgenden Zondag te herhalen. Ditmaal was het weer best en vol zonneschijn, zoodat nog 5700 menschen van hun
    belangstelling blijk gaven. Van de rondvluchten hebben Zaterdag 255 en Zondag 525 passagiers gebruik gemaakt. Talrijk was ook het aantal Hagenaars, dat van de goedkoope ééndag-retours Den Haag Waalhaven-Schiphol v.v. profiteerde.

    Het Vaderland 17 mei 1935


    Vliegwereld 25 mei 1935


  10. #620
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.301

    Standaard

    Machtig mooie aanvulling Ronald. Hartelijk dank.
    Vliegwereld 1935 zit ook in mijn verzameling maar heb ik al enige jaren niet meer onder ogen gehad.

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 20 augustus 2015 om 10:55

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •