Pagina 71 van 146 EersteEerste ... 21 61 69 70 71 72 73 81 121 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 701 t/m 710 van 1451

Discussie: Prentbriefkaarten Nederlandse luchtvaart

  1. #701
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    248

    Standaard

    Ik krijg het idee dat de staart van deze Hummel weggemof feld is....

  2. #702

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bofors
    Ik krijg het idee dat de staart van deze Hummel weggemof feld is....
    Goed gezien. Is nogal een klus met zo'n groot staartvlak als dat deze kist heeft.
    Overigens zie je nog de contour van het staartvlak terug in de foto.
    Maar ja, was je wel even van dat hakenkruis af.

    Mvg, Boris

  3. #703
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Kaart 530. “Leve de Vacantie”.
    Ik heb moeite met deze kaart. Niet vanwege de duitse Siebel Hummel op de achtergrond, het is tenslotte een kaart die uitgegeven werd vóór de oorlog, maar met het tijdstip van verzending.
    De kaart is gestempeld 5.IX.1942. Dat iemand toen nog zo’n kaart verzond en nog wel uit Rotterdam (zie stempel onder de kaart), voor mij onbegrijpelijk.




    Groet, Ruud.
    Men heeft de indruk dat in de 2e wereldoorlog alles op z'n .......lag. Dat is echt niet waar. Het leven ging gewoon door. De kinderen gingen naar school, de ouderen naar hun werk. Er werd zelfs flink gecollaberreerd. Bij Fokker bouwde ze vliegtuigen voor de Duitse luchtmacht., bij Pander zweefvliegtuigen voor de opleiding voor de Luftwaffe, bij Wilton Fyenoord werden oorlogsschepen gerepareerd. Bij mijn school stond een draaimolen. Mijn vriendjes en ik stuurden elkaar gewoon kaarten.Vliegtuigfoto's die door de Duitsers waren vrijgegeven werden in kaartvorm gestuurd. Post werd gewoon verzorgd en bezorgd. Wij gingen in Nederland op vakantie. Kamperen of een huisje huren. Engelse en Amerikaanse films mochten niet worden vertoond. Duitse films en films uit de bezette gebieden werden getoond. De zalen zaten vol. Ik herinner me b.v. "Die grosse Liebe" met Sarah Leander, Der Tiger von Eschnapur etc. Schaatsen (elf steden tocht), voetballen. ER MOCHT WORDEN GEFOTOGRAFEERD. Ik zet dit in hoofdletters omdat het verhaal gaat dat dat niet mocht. (Natuurlijk geen militaire objecten.)
    Pas in 1944 werd fotograferen verboden. Toen werd Zuid Nederland bevrijd en ging de randstad de hongerwinter in. Vanaf September 1944 was en werd er veel verboden en werd het verzenden van post heel moeilijk. Een oorlog valt moeilijk uit te leggen. JanJr.

  4. #704
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Zou dat hakenkruis er al vóór de oorlog afgehaald zijn?

  5. #705
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Kaart 531.
    Platform Schiphol met op de voorgrond de Douglas DC-6A PH-DFB (PH-TGB) “Gen. C.J. Snijders”.

    Naam: Kaart 531. DC-6A PH-DFB (PH-TGB) %22Gen. C.J. Snijders%22 op platform Schiphol, kopie.jpg
Bekeken: 814
Grootte: 152,8 KB

    Groet, Ruud.

  6. #706
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Kaart 532.
    Anthony Fokker in zijn machine (E.L.T.A., 1919).

    Naam: Kaart 532. A. Fokker in zijn vliegtuig op de E.L.T.A. (1919), kopie.jpg
Bekeken: 786
Grootte: 152,1 KB
    Groet, Ruud.

  7. #707

    Standaard

    Er is nog een filmpje op Jijbuis waarin we Fokker in dit vliegtuig zien instappen en opstijgen.
    Fokker op de E.L.T.A.
    Wat frappant is in dit filmpje, is dat de staart van dit vliegtuig zo snel omhoog komt wanneer er gestart wordt.

    Mvg, Boris

  8. #708
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Bedankt voor dat filmpje van Fokker op de E.L.T.A. Boris. Was me niet bekend en na het bekijken heb ik nog wat andere interessante vliegfilmpjes gevonden, zie op deze site bij "Luftwaffe. Manchmal... etc.".
    Moet toch eens vaker op Jijbuis kijken, doe ik veel te weinig. Ik gooi interessante filmpjes wel meteen naar mijn favorieten.

    Groet, Ruud,
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 24 april 2016 om 00:52

  9. #709
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Kaart 533.
    PH-TEF/PH-CEF "Frans Hals" op luchthaven München-Riem. Convair Liner CV-240. Januari 1958 verkocht als D-BATA.

    Naam: Kaart 533. PH-TEF:PH-CEF %22Frans Hals%22. Convair Liner CV-240 op luchthaven München, kopie.jpg
Bekeken: 764
Grootte: 167,7 KB

    Groet, Ruud.

  10. #710
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Locatie
    Noorwegen
    Berichten
    250

    Standaard

    Ik eb ooit nog eens een boek over de ELTA geschreven: "ELTA - First Aviation Exhibition Amsterdam 1919".
    Hier een filmpje over de ELTA: https://youtu.be/b3GD18S-9EQ


    En een book review: http://aviationbookreviews.com/revie...19-rob-mulder/


    Het boek is nog steeds verkrijgbaar - op aanvraag bij mij.
    Naam: elta-cover.jpg
Bekeken: 571
Grootte: 18,7 KB
    Met vriendelijke groeten,
    Rob Mulder

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •