Pagina 77 van 147 EersteEerste ... 27 67 75 76 77 78 79 87 127 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 761 t/m 770 van 1461

Discussie: Prentbriefkaarten Nederlandse luchtvaart

  1. #761

    Standaard

    In de jaren vijftig met mijn grootmoeder in de KLM bus van de Kalvermarkt in Den Haag een middagje naar Schiphol, vliegtuigen kijken. Heerlijk!

  2. #762
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Ja washout, mooie herinneringen. De jaren vijftig waren geen vetpot maar het was een stuk rustiger in Nederland met zijn in 1949 10 miljoen inwoners en nog niet op grote schaal gemotoriseerd. Er moest nog behoorlijk wat hersteld/opgebouwd worden na WOII, dat wel. In 1958 verhuisde ik van Utrecht-Noord (Zuilen) naar Amsterdam. Toen werden de fietstochtjes naar vliegvelden Soesterberg en Hilversum ingeruild tegen Schiphol. Komend vanaf de Zeilstraat, linksaf de Aalsmeerweg op en dan via de oude Haagweg met een vernield (spoorweg?)viaduct dat er nog jaren stond.

    Kaart 563. Een ouwetje uit 1919.
    Tentoonstellingsterrein E.L.T.A. met prominente aanwezigheid van Handley Page en Rolls-Royce.

    Naam: Kaart 563. Ansichtkaart. Tentoonstellingsterrein E.L.T.A., kopie.jpg
Bekeken: 688
Grootte: 185,0 KB

    Groet, Ruud.

  3. #763
    Geregistreerd
    28 december 2008
    Locatie
    north scotland
    Berichten
    137
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Vind het allemaal fantastisch datt verzamelen van foto,s . Toen ik een snotaap was sloopte ik samen met oudere vriend een radioset uit een Duits vliegtuig Ju 52/3
    ML AXIX heb ik nooit meer iets van gehoord misschien kan onze super Duitse Spezialist er mij iets meer over vertellen .
    willem apenstaartje btinternet punt com vast bedankt Ruud
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 23 juli 2016 om 20:34

  4. #764
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door willem farman Bekijk bericht
    Vind het allemaal fantastisch datt verzamelen van foto,s . Toen ik een snotaap was sloopte ik samen met oudere vriend een radioset uit een Duits vliegtuig Ju 52/3
    ML AXIX heb ik nooit meer iets van gehoord misschien kan onze super Duitse Spezialist er mij iets meer over vertellen .
    willem@btinternet.com vast bedankt Ruud
    Beste Willem, ik suggereer je mailadres anders vorm te geven, zoiets: willem apenstaart btinternet punt com. Op het internet zijn genoeg ongunstig gezinde luiden aanwezig en die kunnen zo veel makkelijker achter maildressen komen. Wellicht kun je het zelf nog wijzigen via de 'Edit' functie? Anders moet Mathieu het misschien doen.

    Aangaande de radio, heb je die nog liggen dan?

    Daan

  5. #765
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Locatie
    Noorwegen
    Berichten
    250

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Kaart 563. Een ouwetje uit 1919.
    Tentoonstellingsterrein E.L.T.A. met prominente aanwezigheid van Handley Page en Rolls-Royce.
    Groet, Ruud.

    Over de ELTA heb ik in 2009 nog een mooi boek uitgegeven. Als iemand daar nog interesse in heeft, stuur me een berichtje.
    /Rob Mulder
    Met vriendelijke groeten,
    Rob Mulder

  6. #766
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Kaart 564.
    PH-TCE (PH-DBE) "Edam". Douglas DC-4-1009. Verkocht als SX-DAG.

    Naam: Kaart 564. PH-TCE (PH-DBE) %22Edam%22. Douglas DC-4-1009, kopie.jpg
Bekeken: 676
Grootte: 124,1 KB

    Groet, Ruud.

  7. #767
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Kaart 565. Niet geheel okselfris maar interessant genoeg.
    Jan Olieslagers boven Rotterdam.

    Naam: Kaart 565. Jan Olieslagers boven Rotterdam, kopie.jpg
Bekeken: 619
Grootte: 187,0 KB

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 31 juli 2016 om 20:29

  8. #768

    Standaard

    Zou zo'n foto nou gephotoshopt zijn? De straten zijn volkomen leeg, terwijl zo'n vliegmachine waarschijnlijk een hels kabaal maakt. Dat was toch een bijzonder geluid in die dagen, dus waarom kwamen de mensen niet massaal de huizen uit om dit wonder te aanschouwen. Maar er is niemand te zien, laat staan dat men naar boven kijkt. Mijn idee dus: gephotoshopt.

    (Overigns is het zwaartepunt van de machine behoorlijk ver naar achteren: het hoogteroer staat naar beneden en het stabilo levert dus een positieve lift op. Is dat niet gevaarlijk vliegen?)

  9. #769
    Geregistreerd
    28 december 2008
    Locatie
    north scotland
    Berichten
    137
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    ja natuurlijk maar niet lang meer ze zijn allebei als nieuw.Had een groote duitse radio collectie .Niet zo groot als Arthur Bauer maar heel groot .Door al mijn verhuizingen is die steeds kleiner geworden .Heb eerst alle US rommel verkocht .Toen UK en daarna de Kriegsmarine .Luftwaffe is een deel begin dit jaar verkocht .Heb nog spul eerste wereld oorlog en wat duits .

  10. #770
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Hallo washout.

    Waarschijnlijk heb je gelijk dat er hier gesneden en geplakt is door de afdeling retouche hoewel er geen snijlijnen te zien zijn, voor Photoshop is deze kaart te oud.

    Nederland had in 1910 een bevolking van 5.899.000.
    Dat is weinig, dus genoeg lege straten behalve in het centrum van de steden waarschijnlijk.
    Zou zo’n pruttelmachine met een 3-cilinder motortje van 30-40 pk erg opvallen door het geluid?


    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 1 augustus 2016 om 11:13

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •