Pagina 87 van 147 EersteEerste ... 37 77 85 86 87 88 89 97 137 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 861 t/m 870 van 1461

Discussie: Prentbriefkaarten Nederlandse luchtvaart

  1. #861

    Standaard Kaart 605.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Dan gaan we maar gewoon door.

    Kaart 605.
    Anthony en ? in F.VII cockpit. Ik heb geen tijd om uit te zoeken wie de vrouw is. Voorzetje: zijn russische vriendin (heeft geloof ik niet al te lang geduurd)?



    Groet, Ruud.
    Die vrouw heeft misschien wel Russisch bloed, maar is de Nederlandse Prinses Juliana, die samen met haar moeder op bezoek is bij Fokker 1n 1924.

  2. #862
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Hallo Karel1.

    Dat was ook mijn eerste gedachte maar ik vond haar wangen te bol, daarom geswitcht naar russische vriendin Ljuba, maar nu na enig nadenken was dat al tijdens zijn verblijf in Duitsland.
    Ik denk nu dat je gelijk hebt. In het boek "Dwarswind" staat een foto van koningin Wilhelmina bij haar bezoek op 3 april 1924 aan Fokker met prinses Juliana, die een nogal prominente hoofdbedekking draagt, op de achtergrond.
    Wie/wat is jouw bron?

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 2 oktober 2016 om 16:46

  3. #863

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Hallo Karel1.

    Dat was ook mijn eerste gedachte maar ik vond haar wangen te bol, daarom geswitcht naar russische vriendin Ljuba, maar nu na enig nadenken was dat al tijdens zijn verblijf in Duitsland.
    Ik denk nu dat je gelijk hebt. In het boek "Dwarswind" staat een foto van koningin Wilhelmina bij haar bezoek op 3 april 1924 aan Fokker met prinses Juliana, die een nogal prominente hoofdbedekking draagt, op de achtergrond.
    Wie/wat is jouw bron?

    Groet, Ruud.
    Dag Ruud,

    Geschiedenis is niet iets van aannames. Inderdaad bronnen zijn belangrijk!
    Bron: Anthony Fokker, Documentaire van Ab Gietelink

    Groet, Karel

  4. #864
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Hallo Karel1.

    Laat ik die documentaire nu onder mijn favorieten hebben staan. Het zat niet meer in mijn parate kennis maar ze zit inderdaad samen met Anthony in het toestel.
    Voor geïnteresseerden die deze documentaire nog nooit gezien hebben, bij 35.18 min. begint het bezoek: https://www.youtube.com/watch?v=NSpueGPvoVA

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 2 oktober 2016 om 21:50

  5. #865
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Kaart 606.
    PH-TGD (PH-TGD/PH-CGD) 'Pieter Breughel'. Convair Liner CV 340. Verkocht aan Martinair.

    Naam: Kaart 606. PH-TGD (PH-CGD) 'Pieter Breughel'. Convair Liner CV 340. Verkocht aan Martinair, kopi.jpg
Bekeken: 937
Grootte: 116,4 KB

    Groet, Ruud.

  6. #866
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Kaart 607.
    Pander E (Rotterdamsche Aero-Club).

    Naam: Kaart 607. Pander E (Rotterdamsche Aero-Club), kopie.jpg
Bekeken: 706
Grootte: 107,9 KB

    Groet, Ruud.

  7. #867

    Standaard

    Een prachtige opname van de Pander E. Bedankt, Ruud. Mag ik hieraan meteen de vraag koppelen aan alle forum-lezers of zij wellicht ook in het bezit zijn van foto's of andere (technische) informatie betreffende de E?
    Ik ben namelijk in een vergevorderd stadium van de completering van een nieuwe set constructie-tekeningen van dit vliegtuig. Alle informatie is welkom. Een vliegende replica op ware grootte is mijn huidige bouwproject. Dank voor jullie inbreng.


    Dick Funcke, dick@funcke.com

  8. #868
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Hallo Dick Funcke.

    Ik begin in het weekend met correcties op een ietwat beschadigde foto van de Pander EG 100 PH-AFM boven zee. Wanneer ik klaar ben zal hij geplaatst worden bij "Civiele Luchtvaart – Foto's van vooroorlogse H-, PH-, PK- en PJ-toestellen die ook nog thuis lagen."

    Groet, Ruud.

  9. #869
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Kaart 608.
    PH-TDD "Delft". Lockheed L-749 Constellation.

    Naam: Kaart 608. PH-TDD %22Delft%22. Lockheed L-749 Constellation, orig.jpg
Bekeken: 726
Grootte: 160,1 KB

    Groet, Ruud.

  10. #870
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    539

    Standaard

    Wat is zo'n Connie toch een hoogtepunt in de luchtvaarthistorie en wat ben ik blij dat ik ooit op dat dakterras rechtsboven heb gestaan. Nu nog een keer er in vliegen. Gaat dat nog een keer lukken bij die NL Connie?

    Bedankt Ruud voor al die smakelijke foto's uit de vijftiger jaren, sprak de babyboomer.

    Adri

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •