Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 1050

Discussie: Luftwaffe. Manchmal aus der Reihe tanzend!

Threaded View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #10
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.311

    Standaard

    Hallo Hans.

    Sorry, maar ik kan het niet met je eens zijn omtrent de pijp(en) van Ketjen. De tweede pijp is op de geplaatste foto sowieso niet te zien.

    In de jaren vijftig toen ik nog regelmatig met het pontje richting Vliegenbos voer kwamen we in de buurt waar Ketjen gevestigd was.
    Dit lag te ver westelijk (richting stad) om vanuit het Zeeburgereiland waar toen het vliegkamp lag op de getoonde foto te staan. De hoek had anders moeten zijn, dan had de foto volgens mij eerst nog land van het Zeeburgereiland moeten laten zien en dus o.a. aanlegsteigers die daar lagen. Bovendien lijkt het me dat op de rechterzijde van zo'n foto dan ook nog de Oranjesluizen te zien moeten zijn. De Nieuwendammerham waar de Ketjenfabriek was ligt tegenover het Java eiland (= Sumatrakade) en het KNSM eiland (= Surinamekade) op de zuidzijde. Waar de Ketjenfabriek was heet nu Zamenhofstraat. Ik kan me natuurlijk vergissen maar tot nu toe kun je me niet overtuigen.

    Het feit dat er Fokker op de achterzijde van de foto staat is voor mij geen bewijs dat het een Fokker Arado is. Daarvoor kom ik bij mijn foto aankopen in Duitsland (meer dan 1000) te veel vreemde teksten op de achterzijde tegen die bezijden de waarheid zijn.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 18 maart 2017 om 20:04

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •