Pagina 86 van 104 EersteEerste ... 36 76 84 85 86 87 88 96 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 851 t/m 860 van 1036

Discussie: Luftwaffe. Manchmal aus der Reihe tanzend!

  1. #851
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Naam: Foto 553. Me 109 onder camouflagenet. 1100 breed.jpg
Bekeken: 753
Grootte: 150,6 KB

    Foto 553.
    Me 109 onder camouflagenet.

    Groet Ruud en "stay safe".

  2. #852
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Naam: Foto 554. '1Z+GX'. Junkers Ju-52. 1100 breed.jpg
Bekeken: 749
Grootte: 175,2 KB

    Foto 554. Foto niet scherp, vooral de zijkanten, maar toch interessant genoeg voor plaatsing.
    '1Z+GX'. Junkers Ju-52 van KGzbV 1 (later TG 1) op vliegveld Ockenburg.

    Groet Ruud en "stay safe".
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 31 oktober 2020 om 13:42

  3. #853

    Standaard

    Hi Ruud,
    ik denk niet dat de foto in #852 op Ockenburg is genomen. En zeker niet tijdens de meidagen.
    Allereerst is het romp Balkenkreuz de smale versie, gebruikt tot eind 1939. Hoewel sommige toestellen soms nog een oud kruis droegen was dat voor zover ik kan zien niet het geval bij KGzbV.1.
    Verder zijn er in de meidagen geen toestellen van deze Gruppe op Ockenburg geland, en voor zover ik weet is het na de meidagen ook niet meer gebruikt.
    Ten slotte is de 1Z+GX (met dik Balkenkreuz) op 10 mei verongelukt bij Echteld.
    Ik vermoed dat deze foto is gemaakt tijdens de aanval op Polen, september 1939.

    Groeten, Pieter

  4. #854
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Pieter.

    Deze foto zat bij een paar andere die wel in Nederland waren genomen maar niet in dit draadjes passen (schietoefeningen Schiphol en onderkomen soldaten in Badhoevedorp).
    Neem direct van je aan dat je gelijk hebt. Bedankt voor je opmerkzaamheid.
    Ik ging af op het bloembed op de voorgrond en meende dat dit bij Ockenburg het geval was, wel een beetje logisch gezien de andere foto's maar helaas dus niet het geval.

    Groet Ruud en "stay safe".
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 1 november 2020 om 15:31

  5. #855
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Naam: Foto 555. Siebel Fh 104 Hallore. Oorspronkelijk ontworpen als Klemm Kl 104. 1100 breed.jpg
Bekeken: 681
Grootte: 146,1 KB

    Foto 555.
    Siebel Fh 104 Hallore. Oorspronkelijk ontworpen als Klemm Kl 104.

    Groet Ruud en "stay safe", we zijn er nog lang niet van af.

  6. #856
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    Nuenen
    Berichten
    115

    Standaard

    Gezien het embleem moet dit een toestel zijn van Kesselring.
    Zie ook: https://luftwaffe-research-group.org...-on-nose.8192/

    Jaap

  7. #857
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Jaap.

    Je hebt gelijk. Heb al meerdere foto's van Kesselrings toestel gezien, bijna alle van bakboordzijde, vol of 3/4 schuin.
    Bij deze niet gerealiseerd omdat ik meer bezig was met de bewerking ervan omdat de foto niet in een beste staat is, het resultaat vond ik goed genoeg voor plaatsing.

    De link kan ik niet openen. Kun je die pagina niet naar je computer halen (tijdelijk bewaren) zodat hij daar vandaan naar me komt? Een hele pagina hier is misschien te veel.

    Groet Ruud en "stay safe", we zijn er nog lang niet van af.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 9 november 2020 om 11:42

  8. #858
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    Nuenen
    Berichten
    115

    Standaard

    Ruud,

    Hierbij een bijdrage met de belangrijkste informatie uit de genoemde site.

    I find this marking on more than one Fh104 in combination with a "Blitz" or lighting along the fuselage side. I've seen Generalfeldmarschall Albert Kesselring with more than one such Fh104 but on this photo we can see a rectangular marking, "Kesselring" and two crossed marshal batons, with a circle drawn around it as on RJ+AQ. Compare with these photos:


    Source: Old eBay auctions

    The third photo dated 31.07.1940 in France and the fourth as taken at St.Inglevert.

    Jaap

  9. #859

    Standaard Balkenkreuz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter H Bekijk bericht
    Hi Ruud,
    ik denk niet dat de foto in #852 op Ockenburg is genomen. En zeker niet tijdens de meidagen.
    Allereerst is het romp Balkenkreuz de smale versie, gebruikt tot eind 1939. Hoewel sommige toestellen soms nog een oud kruis droegen was dat voor zover ik kan zien niet het geval bij KGzbV.1.
    Verder zijn er in de meidagen geen toestellen van deze Gruppe op Ockenburg geland, en voor zover ik weet is het na de meidagen ook niet meer gebruikt.
    Ten slotte is de 1Z+GX (met dik Balkenkreuz) op 10 mei verongelukt bij Echteld.
    Ik vermoed dat deze foto is gemaakt tijdens de aanval op Polen, september 1939.

    Groeten, Pieter
    Pieter, de smalle balkenkruizen zijn ook nog na mei 1940 gebruikt. De eerste Do 24's b.v. hier bij Aviolanda waren voorzien van smalle kruizen. Ik heb foto's dat het smalle kruizen overgeschiderd zijn door door "vette" tekens. Dat alles had te maken met de mallen die door het RLM werden geleverd aan Holland....

  10. #860
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Naam: Foto 556. Arado Ar 68. 1100 breed.jpg
Bekeken: 694
Grootte: 118,2 KB

    Foto 556.
    Arado Ar 68.

    Groet Ruud en "stay safe", we zijn er nog lang niet van af.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •